וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סכנת חיים: מדוע אסור לתת לכלב שלכם ללקק אתכם בפנים?

5.8.2017 / 23:47

כלבים אוהבים להראות חיבה, וזה הדבר הכי חמוד בעולם, אך מסתבר שכדאי מאוד להימנע מליקוקי פנים. ההרגלים שלהם לא בדיוק היגיניים, והרוק שלהם עלול לגרום לכם למספר מחלות ואפילו מוות

כלב מלקק פנים של אישה/Craftosterone

בסרטון – תודו שזה נראה כיף

אין הרבה דברים יותר מהנים ומספקים בחיים האלה מאשר לאמץ כלב חמוד. היצורים השעירים והנאמנים הללו הופכים במהרה לבני משפחתנו לכל דבר, והכי כיף זה כשהם מחליטים להראות את החיבה שלהם לבעלים. עם זאת, חשוב להכיר את הצדדים הפחות נעימים של גידול כלבים, ואת מה שעשוי אפילו לסכן את חייכם.

הכלבים נוהגים להראות חיבה במספר דרכים, אחת מהן היא ליקוק הפנים שלכם - בין אם אתם רוצים בכך ובין אם לא. ובכן, מסתבר שהפעולה המתוקה הזו טומנת בחובה סכנות רבות. "כל מה שצריך לעשות זה להסתכל על ההרגלים שלהם", אומר מומחה הכלבים מארטי בקר, "הם מחטטים בפחי זבל, וכשהם אומרים שלום אחד לשני הם מרחרחים אחד לשני את הישבן".

עוד בנושא
ילדים צריכים חיות מחמד יותר משהם צריכים אחים
סוף סוף זה מוכח מדעית (בזכות פיפי): לכלבים יש מצפון

כלב מלקק פנים של בחורה. ShutterStock
כיף, אך מסוכן/ShutterStock

ג'ון אוקפורד, פרופסור בריטי למחלות וחיידקים, נושא עמו בשורות רעות מאוד באשר ליצורים המזיקים שחיים בחלל הפה של הכלבים. "זה לא רק מה שנישא ברוק שלהם", הוא מסביר, "הם מבלים חצי מחייהם כשהם מרחרחים דברים שמלאים בחיידקים, וירוסים ובקטריות".

הכלבים נושאים בפיהם אורגניזם שעלול לגרום לדלקת חמורה. הסימפטומים הראשוניים של הדלקת דומים מאוד למחלות אחרות: חום, צמרמורת, זיעה וחוסר באנרגיות. בהשוואה למחלות אחרות, תחת השפעת האורגניזם מצבכם יחמיר במהירות גבוהה בהרבה.

זו הסיבה שאסור לתת לכלבים ללקק לכם את הפנים

מחלה נוספת שהכלב יכול להעביר לכם היא דלקת שנגרמת על ידי פטריה, ומועברת לבני האדם דרך הרוק. הכלבים יכולים גם לשאת בגופת את בקטריית ה-MRSA, שעלולה גם היא לגרום לדלקת חמורה, מבלי להיפגע מכך בעצמם.

לסיכום, כמובן שאנחנו ממליצים ומעודדים אתכם לאמץ ולגדל כלבים, אך חשוב שתהיו מודעים לסיכונים המתלווים להתקרבות יתר לחיית המחמד האהובה עליכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully