וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חולקים מיטה עם הכלב? כך זה משפיע על השינה שלכם

14.9.2017 / 14:25

למרות הריר, הנביחות הפתאומיות ולעיתים גם הנחירות הבלתי נסבלות, מי שרגיל לישון עם הכלב שלו, יתקשה להעביר לילה בלעדיו. אבל האם זה עוזר לשינה או פוגע בה? הנה מה שלחוקרי שינה יש להגיד בנושא

כלב מפהק. ShutterStock
דבר אחד בטוח - זה עושה טוב בלב/ShutterStock

הם מטונפים, מזילים ריר ולפעמים גם נוחרים, אבל רבים מאוהבי הכלבים לא מוותרים על התכרבלות איתם במיטה בכל לילה. אין ספק שהחברים על ארבע תורמים את חלקם לשיפור המצב הנפשי של בעליהם, אבל מה לגבי איכות השינה? האם גוש הפרווה המתוק שלכם תורם לשיפורה או דווקא פוגע בה? ב-2014, מחקר קבע שהכלבים עלולים להזיק לשינה, אולם במקרה הזה בחנו קשר של סיבה ותוצאה, ולא מדדים פיזיולוגיים. כעת, במרכז הרפואי הנחשב Mayo Clinic החליטו לבחון גם הם את הנושא והגיעו למסקנה מעניינת.

לטובת המחקר, גוייסו 40 בני אדם, ללא בעיות שינה, וחבריהם הכלבים. כל המשתתפים דיווחו כי אינם סובלים מבעיות שינה ונוהגים לישון עם חבריהם הפרוותיים – חלקם חולקים איתם מיטה, בעוד אחרים נותנים לכלב לישון על הרצפה. החוקרים ציידו גם את בני האדם וגם את הכלבים בצמידים לניטור מדדים חיוניים – המשמשים כמדד מהימן לאיכות השינה. בני האדם בניסוי גם מילאו שאלון על איכות השינה לאורך הלילה.

עוד בנושא:
סכנת חיים: מדוע אסור לתת לכלב שלכם ללקק אתכם בפנים?
הדמיון המפתיע בין האדם לכלב הוביל לפריצת דרך בחקר הסרטן
כך כלבים וילדים משפיעים לנו על המוח

בניגוד למה שחשבו בעבר, החוקרים מצאו שהשינה לא נפגעת כאשר ישנים עם הכלב. בקרב אנשים שישנו עם הכלב על הרצפה, איכות השינה עמדה בממוצע על 83 אחוזים, בעוד שבקרב אנשים שחלקו את המיטה עם החברים על ארבע, עמד נתון זה על 80 אחוזים בממוצע. נתונים אלה נחשבים גבוהים מהממוצע ועל פי החוקרים מהווים מדד לשינה טובה ואיכותית. גם בקרב הכלבים אגב ניכרה שינה רציפה וטובה.

כלב מלקק פנים של בחורה. ShutterStock
האהבה מפצה על חוסר הנוחות?/ShutterStock

עם זאת, מצאו החוקרים כי אנשים שחלקו את המיטה שלהם עם בן את בת זוג ישנו הכי טוב, בין אם הכלב נדחף גם הוא למיטה ובין אם לאו. "להערכתנו, פרטנר אנושי למיטה תורם לשיפור איכות השינה יותר מכלבים – גם המאולפים והרגועים ביותר", סיכמו החוקרים. מובילת המחקר, ד"ר לואיז קרהן, מומחית לרפואת שינה במאיו קליניק הוסיפה כי "חתול מגרגר או כלב מאולף יכולים לעזור בהירגעות ולשפר את איכות השינה, אך זאת בתנאי שכולם ישנים כמו שצריך".

עוד באותו נושא

ילדים צריכים חיות מחמד יותר משהם צריכים אחים

לכתבה המלאה

מה קורה בגוף כשהכלב ישן לידכם?

נכון, יש כלבים (וגם לא מעט בני אדם) שקשה מאוד לישון איתם במהלך הלילה, אבל אם אתם באמת אוהבים אותם, התרומה שלהם לבריאות תפצה על הכול. זאת מכיוון ששינה עם אדם או בעל חיים אהוב תורמת להפרשת הורמון בשם אוקסיטוצין, המשרה על הגוף תחושה של רוגע ושל הנאה – הדרושות לשיפור איכות השינה. ההורמון הזה אגב, מופרש גם בחיבוק, בנשיקה וגם במגע מיני.

עם זאת, חשוב לזכור כי על אף שהמחקר הנוכחי בחן מדדים פיזיולוגיים ונחשב כדרך מדויקת לבחון את הנושא, הוא עדיין כיסה קבוצה קטנה והומוגנית יחסית של אנשים בריאים שאינם סובלים מבעיות שינה. הבעיה עם מחקרים כאלה היא שהם לא יכולים לחזות אם התוצאות חלות עליכם בפועל, והדרך לאמת אותן היא פשוט לבדוק את זה בכוחות עצמכם. ישנן אפליקציות שתוכלו להוריד כדי לבחון את איכות השינה שלכם ולהבין כיצד גורמים שונים משפיעים עליה. אחת מהן היא Sleepbot ותוכלו להוריד אותה בחינם לאייפון או לאנדרואיד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully