וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ילדים שנולדו בחודש הזה בשנה מצליחים יותר בחיים

16.9.2018 / 0:00

גם אחרי שרשמתם אותם לבית ספר טוב, בחרתם עבורם חוג פיזיקה גרעינית לגיל הרך והקפדתם על עקרונות חינוכיים נוקשים, הדרך להצלחה של הילדים שלכם תלויה דווקא בחודש שבו הם נולדו. למה דווקא ילידי ספטמבר מצליחים יותר?

ילדות משחקות במגרש ספורט. ShutterStock
חכמים יותר, בעלי הישגים טובים בספורט ובעלי סיכוי נמוך יותר להסתבך בפשיעה. ילדים בשיעור חינוך גופני/ShutterStock

להצלחה אבות רבים אבל גם גורמים שלא תמיד נלקחים בחשבון. מסתבר שתאריך הלידה ישפיע על מידת ההצלחה של הילדים שלכם וזאת עובדה מוכחת. ילידי ספטמבר הם אלה שמגיעים מהר יותר להישגים מחבריהם לספסל הלימודים ודרכם לגדולה סלולה כבר מהרגע שהם נולדים.

יכול להיות שלא תצטרכו להשקיע בחוגים יקרים אלא רק לקוות שהחסידה תפקוד אתכם בספטמבר. לא מדובר בהשערות שמבוססות על אסטרולוגיה אלא דווקא על תוצאות מחקר של הלשכה הלאומית למחקר כלכלי בארה"ב, שבחן את הקשר בין הגיל בו ילדים החלו את לימודיהם והתפתחות קוגניטיבית ובו נמצא כי ילדים שנולדו בספטמבר נוטים להצליח יותר.

עוד בנושא:
19 טיפים של פסיכולוגים לגידול ילד עם ביטחון עצמי
לידיעת ההורים: ילדים שאוכלים דגים חכמים יותר מאחרים
מחקר: ילדים שנולדים לאימהות מבוגרות הם טובים יותר

נשיא המדינה ראובן ריבלין. ראובן קסטרו
עוד הוכחה להצלחתם של ילידי ספטמבר. נשיא המדינה ראובן ריבלין/ראובן קסטרו

המחקר בדק את הציונים של תלמידים בגילאי 6 עד 15 כדי לענות על השאלה שמעסיקה הורים רבים: האם הילד אכן מוכן לעלות לכיתה א' והאם גילו של התלמיד הוא פקטור משמעותי בהחלטה. התוצאות היו מפתיעות. הילדים המבוגרים יותר בכיתה השיגו יתרונות לטווח קצר ובינוני כמו תוצאות טובות יותר בבחינות בבית ספר יסודי ובתיכון, אבל גם לתוצאות בטווח הארוך כשהסתבר שהם נוטים פחות להסתבך בפשיעה כשבגרו.

תוצאות המחקר הראו בבירור שילדים שנולדו בחודש ספטמבר השיגו ציונים גבוהים יותר משאר הילדים, היו בעלי סיכוי גבוה יותר להתקבל לבתי ספר טובים יותר ובשל גודלם הפיזי הצליחו להגיע להישגים ספורטיביים טובים יותר. ילדי אוגוסט, לעומת זאת, נטו לפגר יותר מעמיתיהם בשל העובדה שהם צעירים יותר מרוב חבריהם לכיתה.

חשוב לציין ששיטת החישוב האמריקאית לשיבוץ תלמידים בבתי הספר שונה מזו הישראלית ולכן ילידי החודש יזכו ליתרון, בעוד שלפי השיטה הישראלית הם דווקא הקטנים יותר במחזור שלהם. כך שאולי כדאי שתשקלו דווקא להשאיר אותם כיתה.

עוד באותו נושא

מה יהפוך את הילדים שלכם לחכמים יותר? זו התשובה המדעית

לכתבה המלאה
ילד מסיים לימודים. ShutterStock
ילידי הסתיו נהנים הרבה יותר בכיתה. ילד מסיים לימודים/ShutterStock

יתכן והתוצאות ישמעו מוזרות מעט למי שאינו מאמין בכוכבים ומזלות, אך במחשבה שנייה הן לא מפתיעות במיוחד משום שהתפתחות בגילאים אלה מתבצעות בקפיצות. ילדים שנולדו קודם בשנה הקלנדרית זוכים ליתרון קוגניטיבי וגם פיזי. קחו לדוגמה את סטיב ג'ובס, ביל גייטס ואפילו את בנימין נתניהו שחוגגים את יום הולדתם באוקטובר ויכולים לתת לכולנו שיעור בהצלחה.

הקביעה הדטרמנסטית על הקשר שבין תאריך הלידה של הבן או הבת שלכם ומידת הצלחתם אינה חדשה. מחקר חלוצי של הפסיכולוג הקנדי רוג'ר ברנסלי הסביר כיצד תאריכי הלידה של שחקני הוקי קבעו את רמת המיומנות שלהם בעתיד. המחקר הצביע על כך שמספר לא פרופורציונלי של שחקני הצמרת הקנדים בהוקי קרח נולדו בחודשים הראשונים של השנה הקלנדרית.

ההסבר לכך פשוט, ילדים שנולדו ב-1 בינואר שיחקו באותה ליגה עם מי שנולד ב-31 בדצמבר באותה שנה. מאחר והילדים שנולדו בתחילת השנה היו גדולים יותר ובוגרים יותר מחבריהם לחוג, הם נתפסו על ידי המורים לעיתים קרובות כספורטאים טובים ונבחרו מהר יותר לליגות העל בתחום.

ילדה מדענית. ShutterStock
מתי יום ההולדת שלכם? ילדה מדענית/ShutterStock

אם המסקנות הללו מבאסות אתכם. אולי יש אור בקצה המנהרה. יכול להיות שמיקומכם במשפחה הגרעינית יכול להוביל אתכם להצלחה גם אם נולדתם בחודש יולי. מחקרים הוכיחו שלבכורים יש בדרך כלל אינטליגנציה גבוהה יותר מאחיהם הצעירים, ויש להם גם סיכויים גבוהים יותר להיות מצליחים ועשירים בגלל היותם בעלי אישיות אינטנסיבית ועם אוריינטציה קרייריסטית, בעוד שאחים צעירים יותר נחשבים לרגועים ויצירתיים. אך אליה וקוץ בה, בכורים ובכורות נמצאים בסיכון מוגבר גם לסבול מליקויי בריאות שונים, דוגמת לחץ דם גבוה והשמנת יתר ואפילו מוות מוקדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully