פיקוד העורף הגל השקט

הגדרת ישובים להתרעה
      הגדרת צליל התרעה

      נושאים חמים

      איך לשמור על רמות הסוכר בגוף מאוזנות גם בחגים?

      ארוחות החג (הזה ואלו שעוד יבואו) מזמנות לנו הרבה סוכר, הרבה שומן, הרבה מלח והרבה קלוריות. אבל אפשר גם אחרת - הנה כמה טיפים שיעזרו לכם לשמור על רמות סוכר מאוזנות ולהישאר שבעים יותר

      איך לשמור על רמות הסוכר בגוף מאוזנות גם בחגים?

      בסרטון: עוד סיבה לבחור במים - כמות הסוכר במשקאות קולה

      אנחנו בעיצומם של החגים, עונת שולחנות החג העמוסים לעייפה במגוון עצום של מנות מסוגים שונים. הרבה סוכר, הרבה שומן, הרבה מלח והרבה קלוריות. בארוחות כאלו אנחנו נוטים לאכול יותר מדי ולהרבות בין השאר בפחמימות, בכמות גדולה מהרצוי ומהסוג הפחות רצוי - בעיקר דגנים לבנים וסוכרים פשוטים. אלו גם דלים בערכים תזונתיים וגם עלולים להוביל לעלייה מהירה יותר ברמות הסוכר בדם. זה בעייתי במיוחד לאנשים עם סוכרת ועם טרום-סוכרת, אבל גם אצל אנשים בריאים, ארוחות עשירות בדגנים לבנים ובסוכרים עלולות להוביל לדרגת שובע נמוכה יותר וכך לאכילת יתר.

      אז מה דעתכם להתחיל את השנה החדשה קצת אחרת? אספנו בשבילכם כמה טריקים פשוטים המאפשרים לשפר משמעותית את איזון רמות הסוכר אחרי הארוחה, בלי לוותר על הטעם וההנאה. בואו נתחיל.

      עוד בנושא:
      בשורות טובות: השנה אתם לא צריכים לדאוג שתשמינו בחגים
      למה בעצם אנחנו כל כך בלחץ בחגים
      סוגיה בוערת: האם אפשר להשמין ביום אחד של בליסה?

      אז את השנה החדשה אפשר לפתוח בריא יותר - פחות אורז לבן, תפוחי אדמה, קינוחים עתירי סוכר ומיצים ממותקים, ויותר דגנים מלאים, ירקות, קטניות, מים ותה ירוק. ככה גם נשמור על רמות סוכר מאוזנות יותר ונרגיש שבעים יותר, וגם נרוויח על הדרך נוגדי חמצון, ויטמינים ומינרלים.

      נטלי שמש, תזונאית קלינית MSc, RD