וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלה המאכלים שעלולים לסכן את הילדים שלכם בראש השנה

7.9.2018 / 7:21

תקופת החגים מלווה בלא מעט לחץ, אבל מעטים האנשים שנלחצים דווקא בגלל סוגיות בריאות בעונה הזו. ואולם, דווקא בראש השנה יש כמה מאכלים שעלולים לסכן את חיי הילדים שלכם. הנה האזהרות שאתם חייבים להכיר

מיץ רימונים. ShutterStock
לא מומלץ לפעוטות, אבל ניתן להגיש מיץ רימון במקום. גרעיני רימון ומיץ טבעי/ShutterStock

לכל חג יש את המאכלים האופייניים לו, ואת האזהרות שרלוונטיות להם. בחנוכה אתם יודעים לא לתת לילדים שלכם להגזים עם השמן, בט"ו בשבת אתם יודעים להרחיק את התינוקות מאגוזים, אבל האם אתם יודעים אילו ממאכלי ראש השנה אסורים לילדים שלכם? מבין מאכלי החג יש כאלו שאינם מתאימים לילדים מתחת לגיל חמש, בשל החשש לסכנת חנק.

למרבה הצער, חנק מהווה את סיבת המוות המובילה בשנת החיים הראשונה. 31.3 אחוזים מכלל מקרי התמותה מפגיעה לא מכוונת בקבוצת גיל זו נגרמו כתוצאה מחנק. גם בקבוצת הגילאים שנה עד ארבע חנק מהווה סיבת מוות משמעותית. הסיבה לכך היא שילדים קטנים אינם יודעים ללעוס ולבלוע היטב את המזון, ועלולים לשאוף אותו לריאות. דרכי הנשימה של ילדים צרות יותר משל מבוגרים, ולכן הם בסיכון גבוה יותר לחנק.

עוד בנושא:
הסרטון שילמד אתכם איך להציל את הילד במצב חירום
הפריט שנמצא כמעט בכל בית ומסכן את חיי הילדים שלכם
חייבים לדעת: כך תצילו את הילד שלכם במקרה של טביעה

האזהרה הראשונה והחשובה ביותר הנוגעת לראש השנה היא - אין לתת דבש לתינוקות מתחת לגיל שנה. בשום צורה. מוצרי דבש עלולים להכיל רעלן שמופרש על ידי החיידק קלוסטרידיום בוטוליניום. הרעלן הזה עלול לגרום לתינוקות לחלות בבוטוליזם - מצב של חולשה, שיתוק שרירים ופגיעה במערכת העצבים.

דבש. ShutterStock
לילדים עד גיל שנה אסור דבש, בכל צורה. דבש/ShutterStock

בארגון בטרם לבטיחות ילדים מבקשים מהורים לתת דגש על האיסור הזה, שיכול להציל חיים. עוד מוסרים מבטרם כי מלבד דבש, בין המאכלים האופייניים לברכות החג ישנם כמה מאכלים שלא מומלצים לתינוקות ופעוטות:

1. דג - יש להיזהר מפני עצמות קטנות שעלולות להיתקע בבית הבליעה או להישאף. יכולת השיעול של פעוטות אינה מפותחת ולכן הם לא יודעים להוציא את העצם שנתקעת בגרונם.

2. תפוח עץ/גזר - כל פרי או ירק קשה יש לבשל, לרכך ולמעוך או לחתוך לחתיכות קטנות בהתאם לגיל הפעוט.

3. רימון - אינו מומלץ לאכילה לפעוטות. ניתן להגיש להם מיץ רימון טבעי כתחליף.

4. תמר - יש להוציא את הגלעין ולחתוך את התמר לחתיכות קטנות על מנת שלא יידבק לקנה הנשימה במידה ולא יילעס כראוי.

5. עוגת דבש - לילדים מתחת לגיל 5 אין להגיש עוגת דבש אם היא מכילה אגוזים או שקדים שלמים או שברי אגוזים או שקדים.

6. אגוזים, שקדים ופיצוחים - אסורים לאכילה מתחת לגיל 5 בשל סכנת חנק.

לפני נתוני ארגון בטרם לבטיחות ילדים, בתקופה שבין ערב ראש השנה לסיום חופשת סוכות חלה עלייה של 1.3 יותר פניות למיון בשל היפגעות ילדים, יחסית לכל השנה. לכן, חשוב במיוחד לשים לב לכל כללי הבטיחות.

אורלי סילבינגר, מנכ"לית ארגון בטרם לבטיחות מוסיפה כי "בארוחות החג רובנו מארחים או מתארחים. כאשר יש ילדים קטנים ופעוטות, חשוב לשים לב שבכל רגע נתון יש מבוגר אחד שתפקידו להשגיח על הילדים, לשים לב שהם אוכלים בישיבה, לועסים היטב את האוכל ונמנעים ממאכלים שאינם מותאמים לגילם. על המארחים לוודא שאזור האכילה בטוח לילדים. אם במרכז השולחן יש נרות או חפצים קטנים כחלק מעיצוב שולחן, מומלץ להרחיקם בזמן הארוחה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully