פיקוד העורף הגל השקט

הגדרת ישובים להתרעה
      הגדרת צליל התרעה

      נושאים חמים

      הסוף לנדודי שינה? הטכניקה הסודית של צבא ארה"ב תסייע לכם להירדם בפחות משתי דקות

      האם פתרון הפלא לנדודי שינה נמצא בספר משנת 1981 שסייע לחיילים להירדם בשדה קרב? שיעורי הצלחה של לא פחות מ-96 אחוזים קובעים שכן

      הסוף לנדודי שינה? הטכניקה הסודית של צבא ארה"ב תסייע לכם להירדם בפחות משתי דקות

      בסרטון - דברים שלא ידעתם על חלומות

      רבים מאתנו מתהפכים במיטה הלוך וחזור במאבק אינסופי להירדם ללא הצלחה, אולם מתברר שישנה טכניקה שנוסתה על חיילים בשדה הקרב שיכולה לסייע לכם להירדם תוך פחות משתי דקות. הטכניקה נמצאת בספר "להירגע ולנצח: ביצוע אליפות" (Relax and Win: Championship Performance) שיצא כבר בשנת 1981, אולם רק כעת הטכניקה הסודית של צבא ארה"ב להירדמות מהירה עשתה את דרכה לרשת והחלה לצבור תאוצה.

      כפי שציינו, חיילים נעזרו בשיטה הזאת כדי להבטיח לעצמם כמה שעות שינה כשנמצאו בשדה הקרב - ולפי הספר שיעור ההצלחה שלה עומד על 96 אחוזים לאחר שישה שבועות של תרגול. הטכניקה פותחה לאחר שמפקדים ניסו למנוע טעויות שנגרמו לטייסים עקב עייפות. הטכניקה כוללת שילוב של הרגעת שרירים, טכניקות נשימה והדמיה מחשבתית.

      עוד בנושא
      זה מה שאתם צריכים לאכול אם אתם לא ישנים מספיק בלילה
      חוסר שינה עלול לעוות לכם את הזיכרונות

      נדודי שינה (ShutterStock)
      הסוף לנדודי השינה? נסו את הטכניקה הצבאית שלפניכם (ספק: ShutterStock)

      נדודי שינה הם בעיה עולמית המשפיעה על שליש מהגברים והנשים בשנות השלושים והארבעים לחייהם, ועל כמעט מחצית מהאנשים מעל גיל 65. ישנם שני סוגים של נדודי שינה: באחד אתם לא מצליחים להירדם ובשני אתם לא מצליחים לישון היטב ונוטים להתעורר לפחות פעם אחת במהלך הלילה. מחסור חמור בשינה נקשר לבעיות קשות כולל סוכרת, מחלות לב ושבץ, ועלול להשפיע על תפקוד המוח.