וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

10 כריכים בריאים שילדים ישמחו לאכול בהפסקת עשר

שני ששון, מאמר אורח

30.8.2018 / 7:47

החופש הגדול מגיע לקצו והגיע הזמן לתכנן חזרה לשגרה בריאה יותר. שווה להתחיל בכריך בריא שאיתו הילדים שלכם יפתחו את היום. הנה עשרה רעיונות לכריכים שהכנתם קלה ויש בהם ערכים תזונתיים טובים מאוד לגדולים ולקטנים

כריך אנטיפסטי. נמרוד סונדרס,
התחלה טובה יותר להמשך היום. כריך אנטיפסטי/נמרוד סונדרס

בחופש הגדול כולנו מרשים לעצמנו לשחרר את הרסן ולאכול דברים שבימים שבשגרה לא היו נכנסים אלינו הביתה. גם הילדים עולים במשקל באופן משמעותי יותר מאשר בשאר חודשי השנה בגלל אכילה בשעות הלילה המאוחרות, בעיקר של מזון מהיר.

אחת הדרכים לחזור לשגרה בריאה, לדברי שני ששון, דיאטנית קלינית ברשת סטודיו c, הוא לתכנן את הכריך שהילדים שלכם יקחו איתם בתיק לבית הספר. כריך יכול להיות ארוחה מלאה, הכנתו קלה יחסית, הוא זמין לאכילה גם מחוץ לבית ויכול להכיל את כל אבות המזון הנדרשים לגופנו.

כולנו יודעים לדקלם מתוך שינה שארוחת בוקר היא הארוחה הכי חשובה ביום. זאת משום שהשליש הראשון של היום הוא בדרך כלל החלק הפעיל ביותר, וחשוב שנבחר בקפידה את מרכיבי הכריך.

הארוחה יכולה גם לסייע לשמור על ריכוז במהלך היום, וזה חשוב במקרה של ילדים שיושבים בכיתה כחמש שעות ביום או יותר. כך למשל כדאי לבחור לחם מחיטה מלאה או מכוסמין. קריאת תווית המרכיבים שעל גבי אריזתו תסייע לכם לבצע בחירה נכונה יותר. העדיפו לחם המכיל כמות סיבים תזונתיים שעומדת על 10-8 גרם ל-100 גרם. המלצות אלו תקפות גם בבחירת לחמניות או פיתות.

רצוי לשלב סוגים שונים של ירקות בכריך ולגוון את מרכיביו מיום ליום כדי שלילדים לא יימאס וגם כדי שיצרכו מגוון מרכיבים תזונתיים.

עוד בנושא:
המחקר שיגרום לכם לשנות את הצורה בה אתם אוכלים ארוחת בוקר
במקום לוותר על ארוחת בוקר, כדאי לכם לאכול עוד אחת
למה אנחנו עדיין רעבים אחרי ארוחת הצהריים?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully