למה אנחנו עדיין רעבים אחרי ארוחת הצהריים?

    לא משנה אם זה דקה אחרי שאכלנו פיתה עם שווארמה או חצי שעה אחרי שסיימנו קערה של פסטה - רבים מאיתנו נשארים רעבים גם אחרי האוכל. 4 סיבות שיכולות להסביר את התופעה הזאת

    מערכת וואלה!
    חמישה דברים שלא ידעתם על ארוחות בוקר (מערכת "אסור לפספס")

    בווידאו: עוד ארוחה שחשוב לדעת עליה כמה דברים - ארוחת הבוקר

    מכירים את הקטע הזה שאתם מסיימים לאכול ארוחת צהריים ומבינים שאתם עדיין רעבים? ברור שאתם מכירים, זה קורה לכולם. אבל למה זה קורה? איך יכול להיות שדקה אחרי שסיימתם לנקות צלחת של שניצל ואורז, פיתה עם שווארמה או קערת פסטה אתם עדיין רעבים?

    לפעמים הרעב לא מכה מיד, אבל חצי שעה-שעה אחרי הארוחה תמצאו את עצמכם עוברים ממשרד למשרד ומקוששים משהו לנשנש. זה אפילו לא ממש קשור למה אכלתם, משום שלפעמים גם אחרי ארוחה בריאה אתם עשויים להישאר רעבים. הנה 4 סיבות שיכולות להסביר את העניין המשונה הזה וכל הדרכים להמנע מכך:

    עוד בנושא:
    למה אתם רעבים כל הזמן?
    משחקי הרעב: איך יודעים שבאמת הגיע הזמן לאכול?
    למה אנחנו עצבניים יותר כשאנחנו רעבים?

    עוד באותו נושא

    7 מאכלים שעושים אתכם רעבים

    לכתבה המלאה
    אל תסתפקו רק בירקות, הוסיפו להם קצת נפח ומשקל. סלט קינואה (צילום: מערכת וואלה! NEWS, בועז לביא)

    1. לא אכלתם מספיק

    הרבה פעמים אנשים חושבים שאם הם אכלו ירקות, הם אכלו בריא. חשוב מאוד לאכול בריא, אבל ארוחה בריאה היא לא רק ירקות והיא זקוקה לקצת "משקל". ארוחת הצהריים צריכה להיות אחת הארוחות הגדולות ביום שלכם, כי אתם צריכים משהו שיתן לכם כוח ואנרגיה בחלקו השני של היום (שנמצא עדיין לפניכם). לכן, אם כל מה שאכלתם זה סלט קטן ודיאט קולה, אל תתפלאו אם אתם נהיים רעבים מהר מאוד אחר כך. ארוחה קטנה היא לא בהכרח ארוחה בריאה. הוסיפו לארוחה שלכם קצת פחמימות מורכבות כמו קינואה או בטטה - שני מרכיבים עשירים ברכיבים תזונתיים שיתרמו לתחושת שובע ולרמות אנרגיה גבוהות.

    2. לא אכלתם מספיק חלבון ושומן

    חלבונים ושומנים מהסוג הבריא יעזרו לכם להשאר שבעים ומרוצים. וחשוב במיוחד שתשלבו אותם יחד כי במקרה שלהם טובים השניים מן האחד. אם ארוחת הצהריים שלכם היתה עשירה במיוחד בפחמימות, יכול להיות שמעט אחריה תהנו מפרץ אנרגיה, שגם תצלול בחדות ותביא איתה רעב ועייפות. זאת, משום שהגוף מעכל פחמימות וסוכרים במהירות יחסית. שומן וחלבון לעומת זאת, מתעכלים לאט יותר. נסו להוסיף אבוקדו או שמן זית לסלט בתור תוספת שומן בריא, ואפשר לשלב בו גם קטניות כמו גרגרי חומוס או שעועית ירוקה, כמקור לחלבון. גם מעט גרעיני דלעת מעל הסלט יעשו את העבודה.

    לא לתקוע, לא לשאוב. לאכול לאט. שניצל בפיתה (צילום: מערכת וואלה! NEWS, יעל לאור)

    3. אכלתם כשדעתכם היתה מוסחת

    אחת הסיבות הנפוצות ביותר לתחושת רעב בסמוך לארוחת הצהריים קשורה פחות למה אכלתם, ויותר לאיך אכלתם את זה. אוכלים מעל המקלדת בזמן שאתם מנסים להספיק לענות לעוד כמה מיילים או להשלים עוד משימה? תפסת מרובה לא תפסת. הניסיון לעשות כמה דברים במקביל לא עולה יפה כשאחד מהדברים האלה הוא לאכול. קחו לעצמכם זמן ליהנות מהמזון שאתם אוכלים ולהקשיב לגוף שלכם - הוא יודע טוב מאוד לאותת לכם מתי אתם שבעים, אם רק תקשיבו לו. כשדעתכם מוסחת, יש סיכוי גבוה יותר שתכלו יותר ממה שאתם באמת צריכים, ואכילת היתר הזאת עלולה להתגלגל גם לשאר היום שלכם. הקפידו לקחת הפסקת צהריים אמיתית ולשבת לאכול הרחק משולחן העבודה שלכם (ואולי גם בלי הטלפון הסלולרי).

    עדיף בלי הסחות דעת, וזה כולל גם את הטלפון הנייד. אישה מביטה בסלולרי שלה בזמן שהיא אוכלת (צילום: ShutterStock)

    4. אכלתם מהר מדי

    "שאבתם", "תקעתם" או "טרפתם" את ארוחת הצהריים שלכם? אם אלה המלים שמשמשות אתכם לתיאור הארוחה שלכם - כנראה שאתם עושים משהו לא טוב. גם כשאנחנו כבר לוקחים את הזמן לאכול ארוחת צהריים כהלכתה הרחק מהמקלדת וממסך המחשב (ראו סעיף קודם), רבים מאיתנו מרגישים כאילו אנחנו מחוייבים לעשות את זה הכי מהר שאפשר כדי לא לבזבז זמן ולחזור לעבודה. אבל בדיוק כמו לאכול בזמן שדעתכם מוסחת, גם אכילה מהירה מדי לא מאפשרת לכם להקשיב לגוף ולגלות מתי אתם שבעים. הגוף שלכם זקוק לעשרים דקות לפחות על מנת לפתח תחושת שובע. אם טרפתם את הארוחה שלכם בעשר דקות, לא נתתם לגוף שלכם מספיק זמן כדי להבין שהוא אכל בכלל. במקום לנסות לשבור את שיא גינס לארוחת הצהריים הקצרה בהיסטוריה, השתדלו ללעוס כל ביס בתשומת לב לפחות 20 פעמים ולהניח את המזלג בין נגיסה לנגיסה. ארוחות הצהריים שלכם יתארכו ותחושת השובע שלכם תגדל.

    טרם התפרסמו תגובות

    הוסף תגובה חדשה

    בשליחת תגובה אני מסכים/ה
      walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully