וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יש לכם את הפריט הזה? הוא מפחית את הסיכוי שלכם לעשות סקס

3.9.2018 / 15:02

אם היתה לכם פעם מערכת יחסים או טלוויזיה, או שתיהן - אתם כבר יודעים: הן לא עושות טוב אחת לשנייה. אבל בואו נדבר במספרים - בכמה אחוזים מפחיתה הטלוויזיה את הסיכוי שלכם לעשות סקס? התשובה בפנים

icon

בגיל המתאים לצפות בסרטון?

הצפייה בסרטון זה מיועדת למי שמלאו לו 18 שנים

מחקר: זוגות שעושים סקס פעם בשבוע מאושרים יותר/מערכת וואלה! News

בווידאו: כמה פעמים בשבוע צריך לעשות סקס כדי להיות מאושרים?

כל מי שאי פעם היה במערכת יחסים ו/או החזיק במכשיר טלוויזיה יודע שהשילוב בין השניים לא בהכרח יוצר סינרגיה. עכשיו יש לזה גיבוי מדעי בדמות מחקר שמגיע מאוניברסיטת דלאוור שהצליח לכמת את הפגיעה של המסך הקטן בחיי המין של זוגות. החוקרים בדקו וחישבו שבממוצע, צפייה בטלוויזיה מפחיתה ב-6 אחוזים את הסיכויים של זוגות לעשות סקס בכל שבוע נתון.

עם זאת, הם ציינו שלדעתם מדובר באומדן שמרני למדי וייתכן שהפגיעה האמיתית בחיי המין אפילו גדולה יותר. לדבריהם, אמנם הטלוויזיה מקושרת זה זמן רב עם דעיכת חיי המין של זוגות רבים, אך ייתכן ש'הרוצח האמיתי' של חיי הסקס שלכם הוא דווקא המסך הקטן יותר - הטלפון הנייד.

עוד בנושא:
למה חלק מהזוגות עושים יותר סקס מאחרים?
למה סקס גורם לנו להרגיש כל כך הרבה יותר טוב ביום למחרת?
6 דברים שאתם חייבים לעשות אחרי סקס

זוג צופה בטלוויזיה. ShutterStock
הכי הרבה אקשן שתראו הערב. זוג צופה בטלוויזיה/ShutterStock

המחקר ניתח נתונים שנאספו מכמעט ארבעה מיליון בני אדם מ-80 ארצות ברחבי העולם, והוא בא בעקבות מחקר אחר שגילה שהאדם הממוצע עשה סקס 3 פעמים בחודש, נכון לשנת 2010. זאת, בהשוואה לממוצע של 5 פעמים חודשיות שנמדדו בשנת 1990. לדברי החוקרים של המחקר הזה, בעבר אנשים נהגו לכבות את הטלוויזיה בשעה 22:30 בממוצע, ולאחר מכן לא היו להם יותר מדי אופציות למלא את זמנם. בעוד שעם השנים, היצע התכנים שהפכו זמינים בטלוויזיה התרחב מאוד.

על פי נתוני חברת נילסן, בארה"ב מבוגרים מבלים 11 שעות בממוצע מדי יום כשהם מחוברים למדיה - זה כולל צפייה, האזנה או קריאה. מדובר בעלייה של שעה וחצי ביחס לנתון המקביל שנמדד בשנת 2014. כך שאין ספק שמקומם של המסכים בחיינו גדל, וזה חייב לבוא על חשבון משהו.

"אפילו הפסקות חשמל עוזרות"

החוקר דיוויד שפיגלהאלטר מאוניברסיטת קיימברידג' באנגליה, שלא היה מעורב במחקר הנוכחי, אמר בתגובה לממצאיו כי "השורה התחתונה היא ההבדל בין החיבור הרציף שלנו למדיה, הבדיקה הבלתי פוסקת של הטלפונים הניידים שלנו למשל, בהשוואה למצב לפני מספר שנים שבו הטלוויזיה היתה נכבית בעשר וחצי בערב ולא היה מה לעשות אחר כך. אנשים פשוט עושים הרבה פחות סקס היום. לצורך העניין, אנחנו רואים שאפילו הפסקות חשמל עוזרות לזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully