וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גננת אמרה להורים להלביש את הבת שלהם "נשי" יותר. כך הם הגיבו

26.8.2018 / 0:00

למה התינוקת הקטנה הזאת מטקסס נשלחה לגן כשפתק דביק מוצמד לראשה. מסתבר שמאחורי הצילום המשעשע הזה מסתתרת סוגיה שמעסיקה הרבה מאוד הורים מדי בוקר

צילום מסך

בסרטון: עוד אבא אלוף שלא נכנס להגדרות

זה בן או בת? בהחלטות כמו ניקוב חורי אוזניים, תספורת ראשונה ואפילו קניית חולצה פשוטה מתגנב לפעמים הפחד מ"מה יגידו" אחרים. הערות על סימון מגדרי יכולות לצוץ גם במקומות שאנחנו לא תמיד מצפים לשמוע אותן. הסיכוי שבפעוטון יעירו הערות איך להלביש את הילד בבגדים יותר סטריאוטיפיים קטן עד בלתי אפשרי, אבל זה בדיוק מה שקרה להורים האלה כשהם עזבו את בתם התינוקת במעון.

סטיב וג'סיקה רולד מקנזס היו מופתעים כשאחת מנשות הצוות בגן של בתם הציעה להם "לחשוב שוב על הלבוש של הילדה". ואולי להלביש אותה יותר בשמלות או לשים קשתות בשערה כדי לעזור לאחרים להבין שזאת בת ולא בן.
מה הייתה התגובה שלהם? הם הדביקו פתק דביק ובו ציור של קשת על ראשה של התינוקת.

"אחרי שאשתי הלבישה את הבת שלנו בבגדים האלה, אחת הגננות אמרה לה שאנחנו צריכים להלביש אותה יותר כמו ילדה", פרסם סטיב את תמונתה של בתו עם ה"קשת" החדשה שלה.

עוד בנושא:
מחקר: כבר בגיל שש, ילדות חושבות שהן פחות חכמות מבנים
איך מדברים עם ילדים על מין, ובאיזה גיל מתחילים
למה אתם חייבים לדבר עם הילדים שלכם על מיניות בגיל מוקדם?

באופן לא מפתיע, הורים אחרים אהבו את תגובתם של בני הזוג והחלו לשתף בעצמם בסיפורים דומים על שיפוט מגדרי של ילדיהם על ידי החברה. "למה אנשים חושבים שהם יכולים להעיר הערות על מה שהילד לובש?", מחה אחד מהם.

"בן הארבע שלי אוהב ורוד", כתבה אם אחרת, "יש לו רק חברות בנות וכולן אוהבות ורוד. הוא אוהב סרטים מצוירים על סוסי פוני ונסיכות. אז הבן שלי אוהב ללבוש ורוד ומתחנן לראות סדרות שמיועדות לבנות כשהוא מגיע הביתה מבית הספר, ומדבר על נסיכות כל הזמן. אז מה? זה מעולה".

"בתי בת החמש אוהבת פוקימונים ואפילו ביקשה דגם של מסילת רכבת לחג המולד", הוסיף הורה אחר, "היא גם אוהבת את בארבי, בנות ים, נסיכות, וחד הקרן. אנחנו לפעמים קונים לה חולצות טריקו ופיג'מות שנמצאים בחלק שמיועד לבנים בחנות. קל יותר למצוא שם בגדים שאין בהם בדי טול מגרדים על השרוולים. תנו לילדים ליהנות ולהיות מה שהם רוצים".

ילד משחק  בבובה. ShutterStock
יש יותר טבעי מזה? ילד משחק בבובה/ShutterStock

"זרים טועים לעיתים קרובות לחשוב שבתי בת השנתיים היא בן", סיכמה אימא אחרת. "הם קובעים בשבילנו שזה לא נראה טוב. זה לא מטריד אותי. שערה עדיין קצר והיא בדרך כלל לובשת חולצת טריקו ומכנסיים רגילים. אבל אם מישהו מעיר הערה אחת לא במקום או מלמל משהו בלחש על זה שהיא צריכה ללבוש שמלה, זה מוציא אותי מדעתי".

הגננת "האכפתית" התגוננה מול בני הזוג רולד ש"כוונותיה היו טובות ושהיא רק ניסתה להיות מועילה". אך התגובה המפתיעה לא איחרה להגיע. "אולי הם חשבו שאנחנו לא יודעים להלביש את הבת שלנו אחרת או שאולי הם פשוט לא רצו לענות על מיליון שאלות של הילדים האחרים במעון על כך שהתינוקת שלנו לא לבושה בוורוד ופרחים", אמר סטיבן.

"הפיתוי היה גדול מדי, כי היא הצטרפה למאות מקרים כאלה שאני בטוח שכל ההורים שומעים אז אשתי הרגישה שצריך להוסיף הומור ולהדגיש את האבסורד במצב", הוסיף.

כמו הורים רבים בני הזוג העבירו פריטים נייטרלים ששמשו פעם את בנם הגדול ולא חשבו שיש בכך משהו רע. "מעולם לא טרחנו לגלות מראש את מינם של ילדינו מראש," אומר סטיב, "את רוב הבגדים שהבת שלי לובשת קנינו לפני שידענו שתיוולד בת".

ילדה מחזיקה כדורגל. ShutterStock
בואו נוותר על ההסללה. ילדה משחקת כדורגל/ShutterStock

"לא באמת נעלבנו", הוא מבהיר אבל טוען שהוא שם לב להבדל בצורה שבה אנשים מדברים אל הבן שלו לעומת הדרך שבה פונים אל הבת. "הבן שלנו מקבל מחמאות על זה שהוא חזק כל כך, וברגע שאנשים רואים את התינוקת היא מקבלת המון על כך שהיא יפה או מתוקה. למה אי אפשר להגיד לבת שהיא חזקה?"

"אני מקווה שיום יבוא והחברה תעודד בנות להיות חזקות וחכמות גם אם הן לא תמיד לובשות ורוד. זה לא מה שמשנה", הוא מסכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully