וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא מוותרת לרגע": הצעירה שנלחמת באתגר הכי קשה שיש

מוגש כשירות לציבור בחסות נוברטיס, נוברטיס

30.8.2018 / 8:20

איך מתמודדים עם כאבי תופת בהם הגוף תוקף את עצמו ולא מאפשר לבצע אפילו פעולות פשוטות? כיצד ניתן לחזור לשגרת חיים מלאה? צפו בסיפורה של עדי אהרוניאן בת ה-21

תוכן שיווקי - אסור להשתמש!!!

"משום מקום התחילו כאבים חזקים בכל הגוף ולא הבנתי מה קורה לי", מספרת עדי אהרוניאן בת ה-21. הכאבים החלו לתקוף אותה לפני כשמונה שנים אך גם לאחר סדרת בדיקות מקיפות לא הצליחה לקבל תשובות ברורות שיסבירו מה קורה לגוף.

לאחר שנתיים קשות ואי וודאות גדולה, גילו שהיא סובלת ממחלת AS - Ankylosing spondylitis, מחלת פרקים אוטואימונית, שגורמת לגוף לתקוף את עצמו. החולים במחלה סובלים מכאבי ברכיים, כאבי גב או קשיים בהליכה וביצוע פעולות יומיומיות. "היו תקופות שאפילו דברים פשוטים שעושים כל בוקר כמו לאסוף שיער או לצחצח שיניים, הפכו לסוג של גיהינום בשבילי", משחזרת עדי.

עוד בנושא:
כיפת ברזל לגוף: התרופות מצילות החיים שגם אתם צריכים להכיר
אימא גיבורה: בהריון השישי הרגליים לא זזו ומאז היא נלחמת
"הילדים ראו אותי בוכה כל הזמן - ואז החלטתי שאני לא מתחבאת"

חולים במחלה מעידים על כך שלעיתים הכאב הוא לא תמיד הדבר הכי קשה בתהליך ההתמודדות. AS היא מחלה שאין לה שום סימן שמעיד מבחוץ על המתחולל בגוף. "יכול לכאוב לי ואף אחד לא ידע מה עובר עלי. כי מי שמסתכל עליי לא רואה שום דבר מיוחד", היא מספרת. "האנשים הכי קרובים אלי ראו אותי סובלת, מוותרת על דברים ולא כל כך הבינו מה הבעיה. קל לחשוב על מישהו שמתנהג ככה, שהוא סתם מפונק. לא ידעו מה עובר עליי באמת".

למרות הקשיים, עדי לא חשבה לרגע לוותר. ל-AS אין תרופה, לא מבריאים ממנה. אך בעזרת טיפול ביולוגי ניתן לעצור אותה, ולצמצם את ההתקפים והכאב. "בזכות הטיפול, ה-AS לא הולכת נגדי, לא חוסמת לי את הדרך ולא עוצרת אותי מלהגשים חלומות", היא מעידה. "נכון, המחלה פה, מזכירה לי מדי פעם לעצור, להקשיב לגוף שלי ולנוח. אבל אני כבר לא נותנת לה להוביל. אני חיה היום את החיים שלי כמו שרציתי, בלי הנחות ובלי לוותר על חלומות".

מוגש כשירות לציבור בחסות נוברטיס, נוברטיס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully