וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחד קטן, שני גדול: זה מה שהנקה תעשה לציצים שלכן

12.8.2018 / 7:20

אין ויכוח על כך שלהנקה יש הרבה מאוד יתרונות, אבל יש לה גם חסרונות. אחד מהם הוא שדיים לא סימטריים, כאשר שד אחד גדול משמעותית מהאחר. למה זה קורה והאם יש מה לעשות בנוגע לזה?

הנקה היא דרך מצויינת להזין את התינוק. יש לה המון יתרונות, אבל היא לא חפה מחסרונות והנה אחד מהם. נשים שבחרו להניק גילו מהר מאוד שלהנקה יש תופעת לוואי מעניינת - היא עלולה לגרום לשדיים להיות לא סימטריים.

אחת הנשים הללו היא זואי הנדריקס, השם שלה אולי לא אומר לכם הרבה (ובצדק) אבל היא כוכבת תכנית ריאליטי אוסטרלית ויש לה לא מעט עוקבים באינסטגרם שאהבו מאוד את התמונה שהיא העלתה של השדיים שלה בביקיני, ולא מהסיבה שהייתם חושבים. מסתבר שמאז שהיא התחילה להניק אחד משדיה הפך גדול יותר משמעותית מהשני.

עוד בנושא:
היתרון המפתיע שיש להנקה על האם גם עשור לאחר מכן
כשחווית ההנקה הופכת לסבל: הדיכאון שפוגע במניקות
עיסוי שדיים? כך חדרה כת הזויה למחקר רפואי "רציני"

אישה מחזיקה דלעת מול החזה. ShutterStock
אם זה לא מפריע לך, את ממש לא חייבת לעשות שום דבר/ShutterStock

לרוב הנשים יש איזשהו הבדל בין שני השדיים והם לא סימטריים לחלוטין, בלי קשר לאם הן מניקות או אי פעם הניקו. ואצל רוב המניקות יש שד אחד שמייצר חלב ביעילות רבה יותר מהשני, והתינוקות נוטים להעדיף את השד ה'טוב' על פני השד השני, וכך יגדיל את הפער בין השדיים.

למה שד אחד מייצר יותר חלב? כלל האצבע בהנקה הוא שהשד מייצר חלב על פי דרישת התינוק. ככל שהתינוק יונק יותר חלב, השד מייצר יותר בתגובה, כדי לענות על הביקוש. לכן, השד המועדף הופך גדול יותר. לפעמים ההעדפה הזאת נוצרת אצל התינוק באופן טבעי, ולפעמים זו האם שבמודע או שלא במודע יוצרת את ההעדפה לצד מסויים בגלל שיותר נוח לה להניק בו. כשהשד מתרוקן, הוא מתחיל לייצר חלב כדי להתמלא מחדש ואז הוא בעצם גדל למימדיו החדשים.

מה גורם לתינוק להעדיף שד אחד על פני השני? זה יכול להיות ממגוון סיבות. למשל, לפעמים זרימת החלב באחד הצדדים היא חזקה יותר וזה אומר שהחלב מגיע לפה של התינוק מהר יותר ובפחות מאמץ מצדו. זו סיבה מובילה להעדפת שד מסויים בקרב תינוקות. אם האמא עברה ניתוח באחד השדיים, זה גם עשוי להפחית מיכולתו של השד לייצר חלב ולהוביל להעדפה של השד השני.

עוד באותו נושא

"ההוכחה ששדיים הם קסומים": הניסוי שהסעיר את הרשת

לכתבה המלאה
אישה מניקה תינוק. ShutterStock
לרוב התינוקות יש שד מועדף. אם מניקה תינוק/ShutterStock

אפשר לאזן את המצב? קודם כל, יש נשים שזה לא ממש מפריע להן. ואם זה לא מפריע, אין סיבה לעשות משהו בנידון כי זה עניין אסתטי בלבד ואין בו שום סכנה בריאותית. עם זאת, אם ההבדל בין השדיים גורם לאם לאי נוחות פיזית או רגשית יש כמה דברים שאפשר לעשות כדי לנסות להקטין את הפער בין השדיים.

כדאי להציע לתינוק בעקביות לינוק קודם מהשד שהוא פחות אוהב ולנסות להתעקש כמה שאפשר, ולנסות גם תנוחות הנחה מגוונות שבהן אולי יהיה לו יותר קל לינוק מהשד הזה. ולאחר ההנקה אפשר לשאוב במשך 5-10 דקות מאותו שד (הקטן יותר) כדי לנסות להמריץ את ייצור החלב בו. עוד טיפ: להניק מהשד הקטן כשהתינוק מנומנם (למשל בהנקות לילה), משום שאז יש פחות סיכוי שהוא ישים לב שזה לא השד המועדף ויסכים לינוק בקלות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully