וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה אתן חייבות לאכול דגים בתחילת ההריון?

8.8.2018 / 7:18

דגים נאים אומנם מומלץ שלא לאכול במהלך ההריון, אבל דגים מבושלים דווקא כן. מחקר חדש של אוניברסיטת הרווארד מצא כי לאכילת דגים יש חשיבות רבה בתוצאות הלידה

אישה אוכלת דג. ShutterStock
אל תפחדו להוסיף אותם לתפריט. אישה אוכלת דג/ShutterStock

אם ניסיתן להיכנס להריון בעבר או שאתן מנסות ממש עכשיו בוודאי שמעתן על החשיבות שבאומגה 3 לבריאות העובר. כעת מחקר חדש מאוניברסיטת הרווארד מצא כי אכילה לא מספקת של דגים המכילים אומגה 3 בתחילת ההריון, יכולה להוביל לסיכון מוגבר ללידה מוקדמת.

החוקרים מבית הספר לבריאות הציבור באוניברסיטת הרווארד שבבוסטון מסצ'וסטס שמחקרם התפרסם בכתב העת EBioMedicine, מצאו כי נשים הרות שנמצאו בדמן רמות נמוכות של אומגה 3 במהלך הטרימסטר הראשון והשני להריון היו בסיכון של פי 10 ללדת מוקדם בהשוואה לאלה שנמצאו בדמן רמות גבוהות של חומצות השומן.

עוד בנושא:
כך אומגה 3 משפיעה על מערכת העצבים
האיש הזה אכל דגים פעמיים ביום במשך שנה. זה מה שקרה לו
סלמון או טונה: אילו דגים הכי בריאים לכם?

חומצות שומן שנמצאות רק בדגים

אומגה 3 היא חומצת שומן חיונית שהגוף שלנו אינו יודע לייצר, ולכן אנחנו חייבים לקבל אותה ממזון או מתוספי תזונה. אומנם ישנם מזונות צמחיים רבים שמכילים אומגה 3, אך ישנם 2 רכיבים הקרויים EPA ו-DHA בחומצת השומן אומגה 3 שנמצאים רק בדגים, ובמיוחד בדגים שחיים במים עמוקים וקרים כמו מקרל, אנשובי וסלמון.

קציצות דגים מעל ראגו שעועית לימה של עינב ברמן. דרור עינב
קציצות דגים/דרור עינב

החוקרים אספו נתונים של 96 אלף ילדים מדנמרק ובנוסף ניתחו דגימות דם של 376 נשים שילדו לפני שבוע 34 ו-348 נשים שילדו במועד. דגימות הדם נלקחו בטרימסטר הראשון והשני להריונן. החוקרים מציעים כי צריכה של הרכיבים EPA ו- DHA דרך תוספי תזונה יכולה להפחית את הסיכון ללידה מוקדמת שעלולה לסכן את האם והעובר.

"בזמנים שנשים הרות שומעות מסרים כפולים באשר לאכילת דגים בגלל הנוכחות של כספית, הממצאים שלנו מוכיחים שישנה חשיבות לצריכה נכונה של חומצות שומן אלה", הסבירו החוקרים. לדבריהם נשים רבות צורכות יחסית מעט דגים מפני שארגוני בריאות כמו מנהל המזון והתרופות האמריקני (FDA) והסוכנות להגנת הסביבה האמריקאיות ממליצים לנשים שעומדות להיכנס להריון, לנשים הרות ומיניקות ולילדים קטנים להימנע מדגים שמכילים כמות גבוהה של כספית ולהגביל את הצריכה של דגים ושל פירות ים לעד 340 גרם בשבוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully