וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדוע חלק מהילדים מבקרים יותר בבתי חולים בהשוואה לאחרים?

6.8.2018 / 0:12

מחקר באנגליה בדק איך המצב הנפשי של הורים לילדים משפיע על כמות הפעמים שהילדים רואים רופא בבתי חולים ומרפאות חוץ. הממצאים די מדהימים

מסדרון חדר מיון, בית חולים. ShutterStock
ביקורים הרבה יותר תכופי בחדרי מיון/ShutterStock

דיכאון אולי נחשב יותר לנחלתם של צעירים בעידן המודרני, אבל הוא לא פוסח גם על אנשים בוגרים להם ילדים משלהם. מחקר חדש מבריטניה מצא כי הורים שסובלים מדיכאון לוקחים את ילדיהם לרופא הרבה יותר בהשוואה להורים אחרים, כך מדווח בסוכנות הידיעות רויטרס.

הממצאים של המחקר שהתפרסמו בכתב העת הרפואי BMJ Pediatrics הראו כי ילדים להורים שסובלים מדיכאון מבקרים בחדרי מיון 41 אחוזים יותר בהשוואה לילדים אחרים. כמו כן הם מגיעים לאשפוזים בבתי החולים 47 אחוזים יותר ומבקרים במרפאות חוץ ואצל מומחים 67 אחוזים יותר מאחרים.

"המחקר שלנו לא בדק את הסיבות לקשר שבין דיכאון ההורים לביקור הילדים בבתי החולים", הסבירו החוקרים והוסיפו כי "הדיכאון ההורי יכול לנבוע בין היתר ממצב בריאותי מתמשך של הילד". סיבות נוספות יכולות לנבוע מכך שהורים שנמצאים במצב של דיכאון צריכים תמיכה נוספת בטיפול במצבם הבריאותי ובטיפול בילדם כך שהם משתמשים יותר בשירותי בריאות.

עוד בנושא:
מציפה את הפיד עם תמונות של הילדים? אולי את בדיכאון
"אבל אתה נראה כל כך שמח": כשהדיכאון מסתתר מאחורי חיוך

אמא בדיכאון. ShutterStock
מחפים תמיכה? אמא וילד/ShutterStock

צוות המחקר עקב במשך שנה אחרי תיקיהם הרפואיים של למעלה מ-25 אלף מטופלים שכללו גם 6,738 ילדים עד גיל 15 שהתגוררו ב-3,373 בתים עם הורים בטווח גילאים 18-55. כ-42 אחוזים גרו בבית עם הורה אחד, 41 אחוזים התגוררו עם שני הוריהם וכ-19 אחוזים התגוררו בבית עם שלושה מבוגרים. לכ-26 אחוזים מהם היה הורה שאובחן כסובל מדיכאון.

אחרי שהכניסו בחשבון משתנים שונים, ראו החוקרים כי כאשר ההורים הלכו להתייעצויות עם רופאים בנוגע למצבם הבריאותי, ילדיהם היו בסיכון גבוה פי 7 לראות את רופא המשפחה, מאשר מצב בו ההורים לא הלכו להתייעצויות משלהם. כאשר הורים ביקרו בחדר מיון לטיפול, הילדים שלהם היו בסיכון גבוה ב-27 אחוזים לקבל טיפול חירום בשלב מסוים בהשוואה לילדים של הורים שלא הלכו לחדר המיון.

למרות שהקשרים לא נחקרו לעומקם, החוקרים מעריכים כי הורים שנמצאים בדיכאון עשויים להיות מודאגים יותר ממצבם הבריאותי של ילדיהם, כך שהם נוטים לקחת אותם לחדרי מיון יותר מהורים אחרים. בנוסף, הם ככל הנראה לוקחים את ילדיהם לפחות בדיקות שגרתיות בהשוואה לאחרים, כך שהם נדרשים יותר לחדרי מיון ובתי חולים שנחשבים ליותר זמינים.
.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully