וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

9 טיפים פשוטים שיעזרו לכם לשרוד טיסה עם ילדים

דליה כהן

27.7.2018 / 7:43

טיסה עם ילדים היא אף פעם לא כיף גדול, אבל אם תיישמו כמה כללים פשוטים אולי היא לא תהיה סיוט נוראי. ממה אתם צריכים לארוז למטוס ועד איפה לשבת - המדריך המלא לטיסה עם ילדים

תינוק ישן במטוס. ShutterStock
תכנון מוקדם מבטיח טיסה שקטה, יחסית. ילד ישן במטוס/ShutterStock

כשאנחנו עולים למטוס עם ילדים קטנים אף נוסע לא ממש שמח. אף אחד לא רוצה לשבת לידנו, אף אחד לא רוצה לשבת לפנינו, אף אחד לא רוצה לשבת מאחורינו. נכון שהילדים שלנו הם הכי חמודים וחכמים בעולם, אבל כשאנחנו דחוסים במטוס עם עשרות נוסעים סביבנו, אף אחד אחר לא יחשוב שהילד שלנו חמוד. אפילו אנחנו אולי נפסיק להאמין בזה לכמה שעות.

אבל הקייטנות מסתיימות ורובנו מתכננים טיול משפחתי. כן, גם עם הילדים, הם בכל זאת חלק מהמשפחה. החדשות הטובות הן שעם מעט תכנון מוקדם, אתם והילדים שלכם לא תהיו האנשים השנואים ביותר על המטוס, ואולי אפילו יהיו כמה מבטי קנאה של "איזו משפחה מושלמת".

עוד בנושא:
איך שומרים על גבולות בחופש הגדול?
איך להרגיע ילדים שפוחדים מטיסות?
יובש, גזים ובחילות: זה מה שקורה לגוף שלכם במהלך טיסה

1. אף פעם אל תעלו למטוס לפני הזמן
אתם והילדים הולכים להיות תקועים במטוס למשך שעות - אתם בטח לא רוצים להוסיף לזה זמן נוסף. נסו לדחות את העלייה למטוס עד לדקה התשעים. נצלו את הרגעים האחרונים לפני העלייה למטוס להוצאת אנרגיה: אף פעם לא מאוחר להתחיל אימון קרוספיט בטרמינל.

מטוס מושב טיסה. ShutterStock
אל תהיו הראשונים במטוס. מושבי טיסה/ShutterStock

2. SHOTGUN
אם יש לכם ילד שסובל מבחילות בנסיעות או טיסות, השתדלו להימנע מישיבה בסוף המטוס, שם כיסי האוויר מורגשים יותר. הגיעו מוקדם לדלפק הטיסה ובקשו כרטיסי טיסה במקומות אחרים או שריינו מראש מושב שלא בסוף המטוס.

3. טרנינגים ושכבות הם החברים הכי טובים שלכם
אתם הולכים לשבת כל כך הרבה שעות, לטחון בייגלה ולקום לשירותים כל שעה. עם כמה שהילדים עצבניים עכשיו, הם יהיו עצבניים הרבה יותר בלבוש לא נוח, כמו ג'ינס. ואל תשכחו שכבות - הטמפרטורות משתנות המון במהלך הטיסה אז רצוי שיהיה לכם קל לשלוף סווטשירט אם קר או להוריד שכבה אם הטמפרטורות עולות.

4. בגדים להחלפה
רוב האנשים זוכרים לארוז בגדי החלפה לקטנטנים, אבל לא זוכרים לארוז בגדי החלפה לעצמם. כדאי שיהיו לכם בגדים נקיים בתיק החתלה למקרה של תאונת חיתול או תאונות הקאה.

5. תארזו מגבונים
זוכרים שהילד נגמל מחיתולים ושמחתם שאתם לא צריכים להוציא יותר כסף על מגבונים? מצטערים לאכזב, אבל המגבונים חזרו. אתם לא רוצים ילדים דביקים וילדים שנודף מהם ריח של במבה ודוריטוס למשך כל הטיסה - אתם צריכים מגבונים. וכדאי גם ג'ל של אלכוהול מחטא.

עוד באותו נושא

בחנו את עצמכם: האם אתם מוכנים לאוגוסט?

לכתבה המלאה
טיסה עם ילדים. ShutterStock
תשמרו את המסכים השווים לסוף הטיסה. ילד במטוס/ShutterStock

6. סוגי משחקים שמתאימים לטיסה
הביאו משחקים שזמן ההפעלה שלהם הוא ארוך ושמעודדים יצירתיות והפעלת הדמיון כמו: בצק, לגו (תדאגו שהחלקים יהיו מספיק גדולים בשביל למנוע אבדות מצערות), דמויות צעצוע, משחקי קלפים, משחקים מגנטיים שמותאמים לנסיעות, דפים, צבעים ומדבקות. כדאי לעטוף את המשחקים למתנות: כשילדים מקבלים מתנה הם שמחים ומתעניינים בה אפילו יותר.

7. אל תשלפו את כל הטריקים שלכם בבת אחת
פעמים רבות מדי הורים מוציאים את החטיפים ומפעילים סרט בטאבלט עוד בזמן העלייה למטוס. טיסה עבור רוב הילדים היא מרגשת, כדאי לתת להם פשוט לספוג את החוויה, ורק אחרי שהם מיצו אותה והם מתחילים להיות תזזיתיים - הוציאו את ההפתעות מהתיק ונסו לפרוש אותן לאורך הטיסה: כל חצי שעה הוציאו משחק או חטיף. את המשחקים האלקטרוניים השתדלו לשמור לסוף הטיסה, אחרת הם לא יהיו מוכנים לשחק בשום דבר אחר.

8. אל תסמכו על המזל
הרבה פעמים חוק מרפי קובע שדווקא בטיסה שלכם לא יהיו מספיק שמיכות. ואם בכל זאת תהיה שמיכה, אז הרבה פעמים היא לא מספיקה. אל תשכחו להביא אתכם את השמיכה האהובה של הילד.

9. אל תשכחו להכין גם את עצמכם
לילדים יש חוש שישי לזיהוי הורה לחוץ - אז עם כל הקושי, השתדלו להישאר רגועים ושמרו על קור רוח. למרות כל המאמצים וההכנות המוקדמות, יש סיכוי טוב שחלקים מהטיסה יהיו בלתי נסבלים, לכם ולסובבים אתכם. אז קחו את זה בקלות ותפסיקו להתנצל.

דליה כהן היא מנהלת "קרוסלה" - רשת המרכזים לגיל הרך והמשפחה של החברה למתנ"סים הארצית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully