וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שינה עם מאוורר לא בריאה - אבל נמצא טריק שיציל לכם את הלילה בשניות

25.7.2018 / 0:13

שינה בגל חום היא מלאכה קשה עבור רבים - ובמקום לבזבז כסף על מזגן שדולק כל הלילה הם בוחרים לישון עם מאוורר, אבל זה יכול לגרום להתקפי אסתמה, לייבש את העיניים ובעיקר לגרום לשרירים או לגב להתפס. אלא אם תשתמשו בטריק הגאוני הזה

מדוע נשים זקוקות ליותר שעות שינה מגברים?/מערכת "סיפור בדקה"

בווידיאו: נשים זקוקות ליותר שינה מגברים. זו הסיבה

אנחנו נמצאים כעת בעיצומו של גל חום קיצוני כשהטמפרטורות רק עולות מיום ליום - ושינה בחום שכזה היא לא נעימה עד בלתי אפשרית. לא לכולם יש מזגן בחדר השינה - וגם אם יש זו הוצאה כספית כבדה להשאיר מזגן דולק כל הלילה. לכן מן הסתם ניסיתם כבר כמעט כל דרך כדי ללכת לישון בנוחות במהלך גל החום.

בריטניה גם נמצאת כעת בעיצומו של גל חום דומה ובתקשורת הבריטית מצאו דרך אחת מאוד פשוטה שעוזרת לשינה בחום שמשום מה לא חשבנו עליה בעצמנו - וזה לוקח רק כמה שניות כדי לבצע.

הטריק הבלתי שגרתי מגיע ממומחה לעיצוב סביבתי מניו זילנד, נלסון לבו, שלמד אותו מסבתו בשנות השבעים וזה כרוך בהצבת מאוורר חשמלי מול החלון הפתוח. אבל לא כמו שאתם חושבים - אלא הפוך, כלומר - כאשר המאוורר מכוון החוצה. נגיע להסברים בהמשך.

עוד בנושא
כך תדעו מה השעה הנכונה ללכת לישון כדי להתעורר רעננים - גם אחרי שינה קצרה
ישנים עם אור דולק? זה מה שעלול לקרות לכם בגוף

גיף יושב מול מאוורר. Giphy
גיף יושב מול מאוורר/Giphy

האם שינה עם מאוורר מסוכנת?

באתר sleepadvisor.org שאלו את השאלה הקריטית - האם שינה עם מאורר בטוחה או שהיא יכולה לעשות אותנו חולים? ובכן התשובה שלהם היא - זה תלוי. תחילה נסביר מדוע זה כן בריא לישון עם מאוורר - ראשית, עוצמת הקור שלו פחותה מזו של מזגן באופן ניכר ולכן הוא יכול להשפיע פחות על העצמות של הגוף. שנית, ניתן לכוון אותו בצורות שונות כך שהקור לא יגיע ישירות אל הגוף. שלוש, להבדיל ממזגן שמוציא אוויר סינתטי ולכן הוא גם מייבש מאוד, הרי שמאוורר מצנן את האוויר הקיים ולכן הוא לא מייבש.

אבל - ישנן גם סכנות לשינה עם מאוורר. עבור אנשים מסויימים הרעש הלבן שמייצר המאוורר יכול להשאיר אותם ערים, בנוסף הוא יכול לגרום להתקפי אסתמה, לייבש את העיניים ובעיקר לגרום לשרירים או לגב להתפס. אנשים שישנים עם משב רוח ישיר עליהם עלולים להתעורר עם שרירים נוקשים, תפוסים או סתם כואבים. הסיבה לכך היא שאוויר קריר מרוכז יכול לגרום לשרירים להמתח או להתכווץ. בעיה זו נפוצה במיוחד עבור אנשים שישנים עם המאוורר ליד הפנים והצוואר. אם אתה מתעורר עם צוואר תפוס בבוקר, זה יכול להיות בגלל משב רוח תמידי.

גיף חתול ישן מול  מאוורר. Giphy
גיף חתול ישן מול מאוורר/Giphy

אז מה עושים?

רוצים לישון עם מאוורר? ראשית - אסור שהוא יופנה אל הגב. עמוד השדרה הוא אזור רגיש לקור ויכול להיות מושפע מכך בקלות. לכן ההמלצה היא שהמאוורר יופנה אל הרגליים או שיהיה מספיק רחוק מהמיטה בזמן שאנחנו ישנים בשביל שלא יגיע ישירות אל הגב.

שנית, יש לשים אותו על עוצמה נמוכה או בינונית, כך לא נושפע מהעוצמה הגבוהה שלו בזמן השינה, דבר שיכול לגרום לנו להתקרר. בנוסף, מוטב להפעיל אותו כך שיסתובב בזמן עבודתו ולא יופנה למקום אחד. כך האוויר יתפזר ולא יוקצה רק לחלק מסוים של הגוף. כמו כן, בדיוק כמו כשישנים עם מזגן, רצוי מאוד לישון עם שמיכה עבה, כך תשמרו על הגוף מכוסה. עבור רבים זו תהיה הזדמנות להמשיך ולישון כמו בחורף, גם כשבחוץ הטמפרטורות עולות וחם מאוד.

גיף משפחת סימפסון מול מאוורר. Giphy
גיף משפחת סימפסון מול מאוורר/Giphy

או שתשמשו בטריק המהפכני הזה

אז מסתבר שהטריק לשינה קרירה הוא לשים את המאוורר על אדן החלון כשהוא פונה החוצה. נלסון, שבמקור הוא בכלל מארה"ב, אמר ל"דיילי טלגרף" שהשיטה פועלת בזכות זה שהמאוורר נושף את האוויר החם החוצה מהבית ומושך אוויר קריר פנימה. הוא אמר שאת המאוורר צריך להציב על החלון רק לאחר השקיעה, כאשר הטמפרטורה בחוץ מתחיל להיות קרירה יותר. הוא הוסיף: "כולם יודעים על חשיבות תנועת האוויר בבית ואוורור צולב ( cross ventilation), אבל זה עובד רק כאשר הרוח נושבת וגם אז זה עובד הכי טוב כאשר יש נתיב ישיר לרוח לנשוב דרך הבית. מה שעושה המאוורר, זה לכפות תנועת אויר בבית, גם כאשר הרוח לא נושבת".

הוא ממשיך ומסביר כי "המטרה היא למשוך את האוויר החם החוצה תוך משיכת אוויר קריר ברגע שהטמפרטורה בחוץ יורדת מתחת לטמפרטורה שבתוך הבית. השיטה הזו חסכונית הרבה יותר כיוון שמאווררים משתמשים בהרבה פחות חשמל מאשר מזגנים והיא בריאה יותר לשרירים שיכולים להתפס אם תכוון את המאוורר ישירות עליך בלילה".

"הדרך הסטנדרטית לקירור עם מאוורר פשוט דוחפת את האוויר החם מסביב לחדר, אבל אנחנו חושבים שזה מקרר אותנו כי אוויר בתנועה מרגיש נעים יותר וקריר יותר מאשר אוויר עומד", הוא אומר. "הטכניקה שלי של אוורור, שכופה תנועת אוויר מבחוץ, למעשה מקררת את האוויר בבית על ידי משיכת אוויר שקורר בחינם על ידי הטבע - כי הוא ממש בחוץ החל משעות אחר הצהריים המאוחרות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully