וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוכלים אחרי 21:00? זה עלול להעלות את הסיכון לחלות בסרטן

19.7.2018 / 9:11

הגוף כבר מכין את עצמו לשינה, ודווקא בזמן הזה אתם מחליטים לאכול ולהאיץ את המטבוליזם שלכם. מחקר ספרדי חדש מצא כי אכילה בשעות מאוחרות לא רק שלא טובה לקו המותניים אלא אפילו יכולה לגרום לסרטן

אילוסטרציה. ShutterStock
המטבוליזם מואץ בזמן שהגוף דווקא רוצה להאט. איש מציץ במקרר/ShutterStock

אכילה בשעות המאוחרות של היום מעולם לא נחשבה בריאה והיא נקשרה בלא מעט מחקרים לעליה במשקל. כעת, מחקר ספרדי טוען כי לארוחת הערב המאוחרת יש השפעה הדומה לעבודה בשעות הלילה הקשורה להפרעה בשעון הביולוגי. המשמעות של זה היא שהמנהג הזה עלול להעלות את הסיכון לחלות בסרטן.

החוקרים הספרדים מהמכון לבריאות הציבור באוניברסיטת ברצלונה מצאו כי אנשים שאכלו את ארוחת הערב שלהם אחרי השעה 21:00, או שעתיים לפני שנת הלילה, היו בסיכון גבוה יותר ב-25 אחוזים לחלות בסרטן השד לנשים וסרטן הערמונית אצל גברים. לטענת החוקרים אחת הסיבות לכך יכולה להיות טמונה בכך שהאכילה המאוחרת מכריחה את המטבוליזם של הגוף להאיץ, דווקא בזמן שהגוף אמור להאט לפני הכניסה לשנת הלילה.

עוד בנושא:
באיזה שעה ילדים צריכים לאכול ארוחת ערב?
חיות לילה: למה זה לא בריא לאכול מאוחר?
רוצים לישון טוב יותר? כך אתם צריכים לאכול בערב

תא סרטן. ShutterStock
גורם קרצינוגני? תא סרטני/ShutterStock

שני סוגי הסרטן המדוברים במחקר קשורים באופן משמעותי לסיבות הורמונליות ומטופלים פעמים רבות בטיפולים חוסמי הורמוני אסטרוגן וטסטוסטרון. להורמונים יש כוח להפוך אותנו עייפים יותר, רעבים ולחוצים והם קשורים באופן ישיר למקצב של הגוף. "על פי המחקר שלנו דבקות בדפוסי אכילה יומית קשורים בסיכון נמוך יותר לסרטן", אמר ד"ר מנוליס קוגווינס, הכותב הראשי של המחקר שפורסם בכתב הבינלאומי לסרטן. "ממצאים אלה מדגישים את החשיבות של הערכת המקצבים היומיים במחקרים על דיאטה וסרטן", הוסיף.

החוקרים הספרדים תישאלו 1,800 חולות סרטן שד או סרטן ערמונית, כמו גם יותר מ -2,000 אנשים שאינם קשורים למחלה, על דפוסי האכילה והשינה שלהם, ועל כל הצעדים שהם נוקטים כדי לשמור על בריאותם. הם מצאו שהשכיחות של חולי הסרטן שאוכלים בשעות מאוחרות הייתה גבוהה יותר, גם לאחר התחשבות הרגלי בריאות אחרים ודפוסי תזונה או שינה.

כיום, ההנחיות בינלאומיות למניעת סרטן אינן מזכירות את ההשפעה הפוטנציאלית של זמני הארוחה על המחלה, אם כי ארגון הבריאות העולמי מציג עבודה במשמרות לילה כגורם מסרטן פוטנציאלי. מחקרים על ההשפעות של הפרעות הארוחה על בעלי חיים הראו "השפעות עמוקות על הבריאות" וקבוצת החוקרים הספרדית אומרת שאם מחקרים נוספים ישחזרו את הממצאים של המחקר הנוכחי, יכול להיות שתהיה סיבה לעדכן את ההנחיות של ארגוני הבריאות.

.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully