פיקוד העורף הגל השקט

הגדרת ישובים להתרעה
      הגדרת צליל התרעה

      נושאים חמים

      לצבע של הבננה יש משמעות הרבה יותר גדולה ממה שחשבתם

      אוהבים בננות קשות וירקרקות, צהובות כמו השמש או שאולי אתם משוחרי ה"דבש"? לפצצת האנרגיה הזאת יש יתרונות בריאותיים אחרים בכל אחד משלבי ההבשלה שלה. כך תדעו לבחור את הבננה הנכונה עבורכם

      לצבע של הבננה יש משמעות הרבה יותר גדולה ממה שחשבתם

      בווידאו: מה קרה לאישה שאכלה רק בננות במשך 12 יום?

      באיזה שלב הכי טוב לאכול את הבננה - כשהיא עוד קצת ירקרקה או כשהיא כבר מנוקדת בכתמים שחורים עם סבירות גבוהה ל"דבש" בפנים? אם זה עניין של טעם, לא תקבלו תשובה אחת אחידה מכל מי שתשאלו. אבל אם שואלים את המדע מה עדיף מבחינה בריאותית - לזה דווקא יש תשובה.

      הכל התחיל מתמונה שהועלתה לחשבון אינסטגרם בשם Fitness_meals שבה נראו בננות לכל אורך מחזור ההבשלה שלהן. הבננות מוספרו בספרות מ-1 עד 15, כאשר 1 מייצג את הבננה הבוסרית ביותר ו-15 את הבננה הבשלה ביותר. בכיתוב התמונה הופיעה השאלה: "מה הבחירה שלכם? אנחנו היינו הולכים על 5-6". בתגובות לתמונה החל להתפתח דיון גולשים סוער במיוחד, כאשר רובם אמרו שהיו מעדיפים בננות בשלבי הבשלה של 8-10 בעוד שחלק קטן יותר הלכו על 4-7.

      עוד בנושא:
      למה ממש לא כדאי לכם לזרוק את הקליפה של הבננה
      אם היתה רשימת רכיבים על בננות, ככה היא היתה נראית
      הפירות והירקות שיכולים להרוג אתכם

      באתר הבריטי דיילי מייל פנו לתזונאית ריאנון למברט כדי לנסות להבין מהי דרגת הבשלות האידיאלית של בננות מבחינה בריאותית. לדבריה, בננות הן תמיד מקור מצויין לאשלגן ורכיבים מזינים נוספים, אבל בכל שלב במחזור ההבשלה שלהן יש להן יתרונות בריאותיים מעט שונים, והבחירה הנכונה ביותר יכולה להיות תלויה גם במצב הבריאותי הספציפי של כל אחד.

      בבננות בוסריות יש פחות סוכר

      אם אתם חולי סוכרת, למשל, ייתכן שעדיף לכם לבחור בבננות מעט בוסריות על פני בננות בשלות מאוד. זאת, משום שככל שהבננה מבשילה, העמילן שבתוכה הופך לסוכר ותכולת הסוכר שלה עולה. "על פי מחקרים, בבננה בוסרית עמילן מהווה 80-90 אחוזים מתכולת הפחמימות, אבל ככל שהבננה מבשילה הוא נהפך לסוכרים חופשיים. לכן, לחולי סוכרת מומלץ להמנע מאכילת בננות בשלות מאוד מחשש לעלייה חדה ברמות הסוכר בדמם", הסבירה התזונאית.

      בננות בשלות (ShutterStock)
      הכלורופיל מתפרק ונוגדי החמצון מתגברים. בננות בשלות מאוד (אילוסטרציה: shutterstock)

      לעומת זאת, עבור מי שסובלים מקשיי עיכול, בננות בשלות או מעט מעבר לזה הן דווקא בחירה טובה. בבננות ירוקות יש יותר עמילן עמיד, שבני אנוש לא מסוגלים לעכל. הבקטריות הידידותיות בקיבה שלכם לעומת זאת, מחבבות אותו מאוד דווקא. עם זאת, למתקשים בעיכול ולסובלים מבעיות עיכול יהיה קל יותר להתמודד עם בננה בשלה יותר, משום שאז העמילן הופך לסוכר שאותו קל לגוף לפרק.

      זה לא רקוב, זה נוגד חמצון

      כשהבננה הופכת לחומה, משמעות הדבר שכל העמילנים שבה הפכו לסוכרים. בננות כאלה נוטות להיות מתוקות מאוד ורכות (זו הסיבה שאנשים אוהבים להשתמש בבננות בשלות יתר על המידה לאפייה) וגם הכלורופיל שהיה בהן עבר שינוי והפך למשהו אחר. הפירוק של הכלורופיל הוא מה שתורם לעליית רמת נוגדי החמצון בבננה ככל שהיא מבשילה ואף עוברת את סף הבשלות. בננה חומה ומעוכה היא אולי לא הדבר הכי מפתה לאכילה, אבל היא עשירה מאוד בנוגדי חמצון, מתברר.