וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאבד את הגפיים או את החיים - מה אתם הייתם בוחרים?

15.7.2018 / 9:10

גבר בן 60 מניו ג'רזי נדבק בחיידק טורף קטלני במיוחד בעת שהלך לדוג סרטנים. מצבו התדרדר במהרה והרופאים הציבו בפניו דילמה טראגית שאף אחד לא היה רוצה להכריע בה

אילוסטרציה. ShutterStock
הרופאים ממתינים לראות האם יצטרכו לכרות חלק מגפיו, או את כולן/ShutterStock

הגפיים או החיים - זו הדילמה הטראגית שעמדה בפני אדם מניו ג'רזי שנדבק בחיידק טורף. הכל התחיל אחרי שאנג'ל פרז יצא לדוג סרטנים בנהר מוריס בדרום ניו ג'רזי, שבחוף המזרחי של ארה"ב. סמוך לאחר מכן, הוא חש כאב עז והרגל הימנית שלו התנפחה מאוד. מהר מאוד המצב שלו הסלים והוא סבל מנפיחות ושלפוחיות מלוות בעור אדום וחשוף שפשטו בכל חלקי גופו. כל התסמינים הללו נגרמו לפרז משום שבמהלך הדיג הוא ככל הנראה נדבק בחיידק טורף מסוג ויבריו וולניפיקוס.

"הרופאים אמרו לו לבחור בין לאבד את גפיו או את חייו", סיפרה בתו דילנה פרז-דילן, בראיון לרשת הטלוויזיה CBS בפילדלפיה. פרז בן ה-60 מאושפז בבית החולים האוניברסיטאי קופר, ובשלב זה הרופאים ממתינים לראות האם הטיפול האנטיביוטי שהוא מקבל יצליח לעצור את החיידק או שמא יהיה צורך לכרות בניתוח חלק מגפיו, או את כולן, כדי להצילו.

עוד בנושא:
במקום אנטיביוטיקה: חוקרים מצאו דרך חדשה לחסל חיידקים
בעקבות החיידק הטורף: האם יש ממה לחשוש?
לא תאמינו כמה חיידקים מסתתרים ממש עכשיו במשרד שלכם

רגליים יחפות טובלות במים. ShutterStock
רוב מקרי ההדבקה מתרחשים עקב מגע של מים נגועים עם פצע פתוח/ShutterStock

מקרי הדבקות בחיידק הוויבריו וולניפיקוס נחשבים לנדירים. מהמרכז לבקרת מחלות ומניעתן (CDC) נמסר כי הם מדווחים רק על כ-200 מקרים כאלה מדי שנה. עם זאת, מדובר בחיידק מסוכן מאוד ואחד מכל שבעה אנשים שנדבקים בו מתים כתוצאה מכך, ונפוץ מאוד שהמצב מגיע עד כדי צורך בכריתת גפיים כדי להציל את החולים. רוב המקרים הם תוצאה של הדבקה דרך פצע פתוח שבא במגע עם מים מלוחים, או עקב אכילת פירות ים נאים או לא מבושלים דיים.

מייגן שפרד, בכירה במחלקת הבריאות של מחוז קאמברלנד בניו ג'רזי אמרה כי מדובר בחיידק נפוץ יחסית ואופייני למקווי המים המלוחים באזור ניו ג'רזי, במיוחד בעונת הקיץ. היא ייעצה לתושבים להפעיל שיקול דעת לפני כניסה למים, במיוחד בחופים לא מוכרזים לרחצה - כמו זה שבו אנג'ל פרז הלך לדוג בו סרטנים. "המנעו מכניסה לכל מקור מים מלוחים אם יש לכם פצעים פתוחים ובמיוחד אם המערכת החיסונית שלכם מוחלשת. כסו פצעים פתוחים בפלסטרים לפני כניסתכם למים, והקפידו לחטא אותם לאחר היציאה מהמים", אמרה שפרד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully