וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פריט הלבוש הזה משבש את אספקת הדם לאיבר חשוב

15.7.2018 / 0:00

היא נראית עליכם מעולה ויכול להיות שבכלל אין לכם ברירה, ואתם פשוט חייבים ללבוש אותה לעבודה, אבל האם העניבה שלכם מפריעה לאספקת הדם למוח ועד כמה זה מסוכן? התשובות בפנים

גבר בחליפה ועניבה. ShutterStock
מוחצת את כלי הדם וגורמת לירידה באספקת הדם למוח. עניבה/ShutterStock

היא אלגנטית וגורמת לכם להראות הרבה יותר רציניים ומכובדים, לחלקכם אין ברירה אלא ללבוש אותה כל יום לעבודה - אבל העניבה שלכם עלולה להפריע לאספקת הדם לאחד האיברים הכי חשובים בגוף שלכם - המוח.

מחקר חדש שנערך בבית החולים האוניברסיטאי שלזוויג-הולסטיין בגרמניה, גילה שעניבה שקשורה סביב הצוואר מפעילה לחץ על כלי הדם ודוחפת דם מעלה לתוך הגולגולת, באופן שעלול לגרום להצטברות לא בריאה של עומס בגולגולת.

עוד בנושא:
אילו נעליים הכי בריאות לרגליים שלכם ואילו הכי מזיקות?
עייפים וחיוורים? 10 סימנים שחסר לכם ברזל
מתי אתם חייבים ללכת רופא בגלל כאב ראש

האפקט הזה כשלעצמו אינו מהווה סיכון בריאותי משמעותי עבור רוב האנשים, ציינו החוקרים, אך הוא עלול לגרום לבעיות בריאותיות עבור אנשים שמצויים בקבוצות סיכון וכבר סובלים מסוגיות של לחץ דם, כמו מעשנים או קשישים.

אילוסטרציה. ShutterStock
עניבה הדוקה מדי עלולה לגרום לכאבי ראש, סחרחורת ובחילה/ShutterStock

מחקרים שנערכו בעבר מצאו כבר קשר בין עניבות הדוקות ובין עלייה בלחץ העיני, דבר שעשוי לתרום לסיכון לחלות בגלאוקומה. "בהתבסס על תוצאות המחקרים הקודמים, מטרת המחקר שלנו היתה לחקור יותר לעומק את ההשלכות של עניבת עניבה סביב הצוואר על אספקת הדם לראש ועל זרימת הדם בכלי הדם בעורק הראשי", כתבו החוקרים.

החוקרים השתמשו בסריקות MRI כדי לבחון את אספקת הדם של 15 מתנדבים שענבו עניבות סביב צווארם, שהודקו לרמת "אי נוחות קלה" לעומת 15 מתנדבים שלא ענבו עניבה כלל. אספקת הדם למוח היתה נמוכה ב-7.5 אחוזים בממוצע בקרב הגברים המעונבים, מאשר בקבוצת הביקורת. החוקרים הסיקו שההבדל הזה נובע מהלחץ הנוסף שמפעילה העניבה, שמוחץ את כלי הדם. בתוך כך, נמצא כי זרימת הדם בכלי הדם בשאר הגוף לא הושפעה מהעניבות.

אספקת דם תקינה למוח הינה חיונית לתפקודו, כפי שכל אחד ודאי יודע (לא צריך להיות חוקר מוח בשביל זה). הדם שמגיע למוח מספק לתאיו גישה לחמצן, גלוקוז וחומרים מזינים אחרים הנחוצים לו לשם פעילותו. אם האספקה הזאת נפסקת או משתבשת זה עלול לגרום לכל מיני תקלות ובמקרים חמורים גם לנזק בלתי הפיך.

עוד באותו נושא

אזהרה חמורה: סקיני ג'ינס סיכן את רגליה של בת 35

לכתבה המלאה
ברני מאיך פגשתי את אמא. צילום מסך
אוהבים עניבות? ודאו שאתם לא בקבוצת סיכון. ברני מ"איך פגשתי את אמא"/צילום מסך

סטיב קאסם, חוקר מוח אוסטרלי שלא היה מעורב במחקר הנוכחי, אמר בראיון לאתר New Scientist, שהפחתה של 7.5 אחוזים באספקת הדם לא צפויה לגרום לתסמינים מובחנים. אלא אם כן, מדובר באדם שנמנה על קבוצת סיכון, כאמור, כמו מעשנים, קשישים, אנשים שסובלים מיתר לחץ דם. במקרים כאלו אפשר שאותו אדם יחוש בתסמינים כמו סחרחורת, כאב ראש ובחילה בעת עניבת עניבה.

אם אתם לא נמנים על קבוצת סיכון, רוב הסיכויים שהעניבה לא מהווה איום על בריאותכם. ועדיין, אם אתם לובשים אחת כזאת על בסיס יומיומי, בין אם כי אתם חייבים ובין אם כי ככה אתם פשוט אוהבים להתלבש - שחררו אותה מעט, כשמתאפשר. המוח שלכם יודה לכם.

  • עוד באותו נושא:
  • עניבה
  • מוח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully