וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוקחים ויטמינים כדי לשפר את בריאות הלב? זה מיותר

12.7.2018 / 7:39

מטא אנליזה רחבה בדקה האם ויטמינים ותוספי תזונה יכולים להועיל נגד התקפי ומחלות לב. הממצאים מצטרפים לשורת מחקרים ששמים סימן שאלה אחד גדול על שוק הוויטמינים שמגלגל מאות מיליארדי דולרים ברחבי העולם

תרופות וכוס מים. ShutterStock
לא תקופה טובה להיות ויטמינים. תרופות וכוס מים/ShutterStock

הוויטמינים ותוספי התזונה סובלים בעת האחרונה מיחסי ציבור מאוד גרועים, כשעוד ועוד מחקרים מראים את חוסר היעילות שלהם. אנליזה חדשה מצטרפת לגוף ההולך וגדל של מחקרים כאמור וקובעת כי נטילת ויטמינים לא תורמים בשמירה על הלב ובמניעת התקפי לב, מחלות לב ועורקים או שבץ.

המטא אנליזה, שנערכה על ידי המחלקה לרפואה באוניברסיטת אלבמה בברמינגהם, התבססה על 18 מחקרים בנושא שהסתכמו ביותר מ-2 מיליון משתתפים ובממוצע מעקב של 12 שנים. "לא מצאנו תועלת קלינית של שימוש במולטי ויטמין ומינרלים למניעת התקפי לב, שבץ או בעיות קרדיווסקולריות", אמרו החוקרים. בנוסף, לא נמצא קשר בין נטילת מולטי ויטמין ותוספי מינרלים וסיכון נמוך יותר למוות ממחלות לב וכלי דם.

עוד בנושא:
האם הוויטמין הזה יכול לשמור עליכם מפני זיהום אוויר?
אגוזים
האם ויטמין C יכול להרוג תאי סרטן?
5 מינרלים שאתם חייבים בתזונה שלכם

להפחית את ההייפ סביב הויטמינים

"זה היה קשה במיוחד לשכנע אנשים, כולל חוקרי תזונה, להודות שמולטי ויטמין ותוספי מינרלים לא מונעים מחלות לב וכלי דם", אמרו החוקרים, "אנחנו מקווים שממצאי המחקר יסייעו להפחית את ההייפ סביב תוספי מולטי ויטמין ומינרלים ויעודדו אנשים להשתמש בשיטות מוכחות להפחתת הסיכון למחלות לב וכלי דם - כגון אכילת פירות וירקות, פעילות גופנית והימנעות מעישון".

אילוסטרציה. ShutterStock
יש דרכים אחרות להגן על בריאות הלב/ShutterStock

על פי מנהל המזון והתרופות האמריקני, בניגוד לתרופות, אין הוראות בחוק לאישור של בטיחות או יעילות של תוספי תזונה לפני שהם מגיעים לצרכן. על פי ההערכות כ-30 אחוזים מהאמריקנים משתמשים בתוספי מולטי ויטמינים ומינרלים ותעשיית תוספי התזונה העולמית צפויה להגיע ל -278 מיליארד דולר בשנת 2024.

"למרות שנדיר שמולטי וויטמינים ותוספי מינרלים שנלקחים במתינות גורמים לנזק ישיר, אנחנו קוראים לאנשים בכל זאת להגן על בריאות הלב שלהם על ידי הבנת הסיכון האישי שלהם למחלות לב ושבץ ולנקוט בצעדים מוכחים שניתנים על ידי ספקי הבריאות. אלה כוללים תזונה בריאה ללב, פעילות גופנית, הפסקת עישון, שליטה בלחץ דם ורמות כולסטרול גבוהות, ובמידת הצורך, טיפול רפואי", סיכמו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully