וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליטפה פנדה וכעת היא מרותקת לכיסא גלגלים

8.7.2018 / 7:10

היא היתה שחיינית מקצועית עם עתיד אתלטי מזהיר שבקצהו חיכתה לה הנבחרת האולימפית, אבל החלום הזה התנפץ לרסיסים והכל בגלל שהגשימה חלום אחר - מפגש עם עם דובי פנדה בסין

צילום: רויטרס

בווידאו: גורת הפנדה באו באו מתכוננת למעבר לגן חיות בסין

דובי פנדה הם בין היצורים הכי חמודים ואהובים בעולם, אבל אחד מהם אחראי לגדיעת חלומה האולימפי של שחיינית מקצועית באיבו וריתוקה לכיסא גלגלים. סופי וורד, צעירה בריטית, החלה לסבול מזיהומים חוזרים, מיגרנות, רגישויות למזון וכאבי גרון שנמשכו שנים. התופעות החלו מיד לאחר שנסעה עם משפחתה לבייג'ינג לצפות במשחקים האולימפיים שהתקיימו שם בשנת 2008. וורד היתה אז רק בת 14, וכבר נחשבה לשחיינית מחוננת ואלופה לאומית עם עתיד ספורטיבי מבטיח שנראה היה שמוביל גם לנבחרת השחייה האולימפית של בריטניה.

אולם התופעות הפיזיות והכאבים העזים שהחלו לתקוף אותה לאחר אותו ביקור בסין גרמו לה בסופו של דבר להפסיק להתאמן ואפילו לנשור מבית הספר משום שהיתה "חלשה מכדי לסחוב אפילו את התיק שלה", לדבריה.

עוד בנושא:
החיה הקטנה והמסוכנת שעלולה להדביק אתכם במחלות קשות
המחלות שחיות המחמד עלולות להעביר לכם
המחלה המסתורית שתקפה את דוגמנית העל

סופי וורד נדבקה במחלת ליים מקרציה לאחר שליטפה פנדה. צילום מסך
בשלב מסויים היא היתה חלשה מכדי לסחוב את התיק שלה. סופי וורד/צילום מסך

וורד פנתה לשלל רופאים בניסיון להבין מה הפך אותה מאתלטית פעילה לנערה חולנית ושברירית, ובתחילה פטרו אותה באבחנה של "עייפות כרונית". אולם, בסופו של דבר בדיקות שנערכו לה גילו שמדובר במחלת ליים. הרופאים סבורים שוורד נדבקה במחלה מקרציה שעברה אל גופה לאחר שליטפה פנדה בסין.

"עקיצת קרציה שינתה את חיי"

"החלומות האולימפיים שלי התנפצו לרסיסים וזה שבר לי את הלב. עקיצה מקרציה שינתה את חיי לבלי הכר", אמרה וורד - היום בת 24 ומרותקת חלקית לכיסא גלגלים, בראיון לדיילי מייל. וורד נזכרה כיצד מיד לאחר המפגש עם הפנדות, שאותו תיארה כ"חוויה של פעם בחיים", החלה להרגיש ברע ולהזיע ללא שליטה. "חזרנו למלון והלכתי לרופא שם, שאמר שזה רק חום ונתן לי אנטיביוטיקה ליומיים". לדבריה, היא באמת הרגישה טוב יותר והמשיכה להרגיש בסדר גם לאחר ששבה לביתה ולחייה, אולם מספר שנים לאחר מכן החלו לתקוף אותה כאבי בטן וכאבי פרקים עזים.

"כל הזמן הלכתי לעוד ועוד רופאים, אבל הם טיפלו בכל אחד מהתסמינים בנפרד. שלחו אותי לכל מיני בדיקות וסריקות והתוצאות חזרו תקינות. כולם כל הזמן אמרו שאני בסדר, אבל עמוק בפנים הרגשתי שמשהו לא טוב", אמרה. רק בינואר 2017 הגיעה וורד סוף סוף לרופא מומחה שעבר על כל ההיסטוריה הרפואית שלה ועל היסטוריית הנסיעות שלה, והגיע למסקנה שמקור כל הבעיות הבריאותיות שלה הוא אותה נסיעה משפחתית לסין והביקור אצל הפנדות.

קרציה בתוך העור. ShutterStock
המקור לכל התלאות הבריאותיות - עקיצת קרציה/ShutterStock

"כשסיפרתי למומחים על הנסיעה לסין ואיך חליתי והיה לי חום, הם אמרו לי שזה אחד התסמינים המובהקים של מחלת ליים ושהתרחיש הסביר הוא שנעקצתי על ידי קרציה באותו ביקור", אמרה וורד. היא כתבה בבלוג שלה על הרגע שבו קיבלה את האבחנה: "פרצתי בבכי. במשך שנים ידעתי שמשהו לא בסדר והרגשתי כאילו איש לא מאמין לי". כיום, וורד היא אקטיביסטית שמנסה לעורר מודעות למחלת ליים ולהתמודדות של החולים בה וכותבת בלוג בנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully