וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחלה המסתורית שתקפה את דוגמנית העל

אחרי שחטפה ביקורות רבות על הרזון המוגזם שלה, הדוגמנית ג'יג'י חדיד חושפת שהיא סובלת ממחלה שלטענתה "שינתה לה את המטבוליזם בשנה האחרונה". אז ממה סובלת אחת הדוגמניות הכי מוכרות בעולם?

אימג'בנק GettyImages

אחרי שהשתתפה יחד עם אחותה בתצוגה השנתית של ויקטוריה'ס סיקרט וזכתה לביקורות על הרזון שלה, ג'יג'י חדיד סיפקה בסוף השבוע האחרון תירוץ וסיפרה שהיא סובלת ממחלת השימוטו תירואידיטיס.

מחלת השימוטו היא מחלה אוטואימונית, בה הגוף תוקף למעשה את עצמו, ובמקרה הזה את בלוטת התריס. במחלה זו, שתוקפת בעיקר נשים, נוגדנים של מערכת החיסון פועלים נגד הבלוטה, גורמים לדלקת בתוכה, ולאחר שנים רבות גורמים לירידה בתפקודה. זה אולי נשמע מפחיד, אבל מדובר על מחלה שכיחה יחסית שניתן לטפל בה בקלות. לדבריה של חדיד המחלה גורמת לה לירידה במשקל, למרות שאצל רבים הסובלים ממנה היא דווקא גורמת לעליה במשקל.

עוד בנושא:
הכל על המחלה המסתורית שתקפה את קים ג'ונג און
עצוב: צעירה עם מחלה מסתורית מבקשת המתת חסד
נפלאות הגוף: המחלה שגורמת לבהונות הרגליים לנשור

ג'יג'י חדיד בתצוגה השנתית של ויקטוריה סיקרט, פריז, 30.11.16. GettyImages
אז זו הסיבה שאת כל כך רזה?/GettyImages

"המטבוליזם שלי השתנה בטירוף השנה", אמרה הדוגמנית בת ה-21 שחשפה שהיא לוקחת תרופות כבר שנתיים שעוזרות לה עם המחלה. "לפני התצוגה (של ויקטוריה'ס סיקרט) לא רציתי לרדת עוד במשקל, אלא שיהיו לי שרירים במקומות הנכונים, ואם הישבן שלי יכול להיות "חצוף" יותר, אז מצוין", אמרה חדיד.

עוד באותו נושא

קר לך גם כשכולם סובלים מחום?

לכתבה המלאה

מחלה קשה לאיתור

כשהתפקוד של בלוטת התריס מתחיל להיפגע זה יכול להוביל לעליה במשקל, דיכאון ואפילו כולסטרול גבוה", הסביר ד"ר טרי דייויס, מנהל מחלקת אנדוקרינולוגיה בבית החולים הר סיני בניו יורק למגזין פיפל. לדבריו, למחלה לוקח זמן להתפתח, לכן כשהחולה מגיע לרופא, אי אפשר לדעת בדיוק מתי הכל החל, זה יכול להיות כמה שנים או אפילו כמה שבועות. הוא הוסיף, כי זה לא שכיח, אבל חלק מהחולים יכולים לרדת במשקל עם התפתחות המחלה.

לפני שנה חשפה אימה של ג'יג'י, יולנדה חדיד, כי היא חולה במחלת ה"ליים", שלא רק היא סובלת ממנה מקרב בני המשפחה, אלא שגם ביתה בלה ובנה אנואר. מחלת הליים היא מחלה זיהומית שמועברת על ידי קרציות ועלולה לפגוע בריכוז ובזיכרון של אלה הלוקים בה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully