וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטורף: קינחה את האף חזק מדי וזה מה שקרה

5.7.2018 / 12:50

המקרה שפורסם בכתב עת רפואי הביא את סיפורה של אישה בת 36 שהגיעה לבית החולים עם פציעה אופיינית לקרב אגרופים. הרופאים ההמומים סיפרו שזו פעם ראשונה שהם שומעים על מקרה כזה

נייר טישו. ShutterStock
רק נראה תמים. טישיו/ShutterStock

לפני שנה בערך הגיעה אישה בת 36 לבית החולים האוניברסיטאי צפון מידלסקס בלונדון עם חבורות על פניה שנראות כאילו השתתפה בקטטה. היא דיממה מהאף, התלוננה על אובדן ראיה וכאבים חזקים בצד השמאלי של פניה. המקרה שפורסם בכתב העת BMJ גילה כי האישה סבלה משבר בארובת העין, פציעה שמאפיינת לרוב אנשים שהשתתפו בקטטה או כאלה שעברו פציעת טראומה בפניהם. אבל זה לא היה המקרה.

הרופא שטיפל באישה, ד"ר סאם מאיירס, העיד כי אומנם הוא רגיל לראות פציעות כאלה, אבל הסיבה לפציעה הפתיעה אותו מאוד. "מעולם לא שמעתי שפציעה כזו התרחשה אצל מישהו שקינח את אפו. כולם מקנחים את האף. רק שאף אחד לא חושב על זה שהוא יכול לגרום לעצמו לפציעה כזו. זה די קל לשבור עצמות פנים קטנות, אבל זה נדיר מאוד שדבר כזה יקרה מקינוח האף", הסביר מאיירס.

עוד בנושא:
שניים בנחיר אחד: למה האף שלנו נסתם רק בצד אחד?
מה צבע הנזלת אומר על הבריאות שלכם?
אצבע מאשימה: לחטט באף זה מסוכן לבריאות?

אישה בבריכה מקנחת את האף. ShutterStock
לאט לאט. אישה מקנחת את האף/ShutterStock

זה לא לגמרי ברור למה או איך האישה הייתה כל כך חסרת מזל, שכן היא אמרה לרופאים שהיא לא קינחה את אפה בצורה יוצאת דופן. אבל מאיירס הסביר שככל הנראה האישה סבלה מנטייה או היחלשות באזור השלד סביב העין. האישה גם עישנה כ-20 סיגריות ביום, מה שלטענתו של מאיירס יכול היה לשחק תפקיד. "אתה סותם את הנחיר ואז נושף. הלחץ יכול להיות גדול אומנם אבל זה שהוא משתווה לעוצמת מכה, זה פשוט מדהים".

ועדיין, המקרה של האישה נחשב לקל יחסית לטיפול: המבנה של ארובת העין לא נפגע, הראיה שלה לא נפגעה באופן בלתי הפיך שמצריך ניתוח. הרופאים שלחו אותה לביתה עם משככי כאבים ועם הוראה מפורשת להימנע מלקנח את אפה, כמו גם להפסיק לעשן לתקופה. כעבור שנה היא נרפאה לחלוטין אך נשארה עם כאבים בצד השמאלי של פניה שנמשכים בין חצי שעה לכמה שעות ביום.

ד"ר מאיירס הדגיש כי אנשים לא צריכים לפחד לקנח את אפם, רק להימנע מלעשות כן בצורה אגרסיבית. מנגד הוא מודה כי מאז שטיפל במקרה הוא מקנח את אפו קצת פחות.
.

  • עוד באותו נושא:
  • אף
  • נזלת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully