וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיש הזה איבד תחושה ברגלו והסיבה לכך לא פחות ממדהימה. ומגעילה

27.6.2018 / 11:45

גבר אוסטרלי בן 53 הגיע לחדר המיון עם טענות על כאבי בטן קשים וחוסר תחושה ברגלו הימנית. אחרי שערכו לו בדיקות רבות הרופאים הגיעו למסקנה כי הכל קרה בגלל הצטברות צואה לא רגילה בבטנו

שירותים. ShutterStock
עצירות של כמה ימים שהביאה לניתוח ואשפוז בבית חולים/ShutterStock

הסיפור הזה הצליח להדהים גם אותנו שרגילים לקרוא לא מעט מקרים רפואיים הזויים: גבר אוסטרלי בן 53 הגיע לחדר המיון עם כאבי בטן שנמשכו שלושה ימים, וכללו נפיחות, בחילה ועוד תסמין מאוד מוזר - כאב ברגל הימנית, אותה לא היה מסוגל להזיז במשך 24 שעות. הרופאים שבדקו אותו לא חשו בדופק ברגל והיא הייתה קרה למגע, כך מדווח בכתב העת BMJ.

אחרי שערכו לו בדיקות ותשאולים, הרופאים הגיעו למסקנה שהאיש שלא היה בעל עבר רפואי של מחלות כרוניות או נטל תרופות באופן קבוע פשוט היה צריך להתפנות לשירותים וסבל מעצירות קשה מאוד. בדיקה רקטלית חשפה כי האיש סובל מצואה כלואה. סריקה של הבטן שלו מצאה שהוא סובל מתסמונת מסכנת חיים הקרויה Abdominal compartment syndrome הגורמת ללחץ מאסיבי בבטן. הסריקה הראתה שהצואה הלכודה בגופו של האיש הייתה כל כך דחוסה עד שהיא הרחיבה את המעי הגס שלו ולחצה על עורק הכסל הימני שלו. לחץ זה הוא שגרם לכאבים הקשים, כמו גם לתחושת השיתוק ברגל.

עוד בנושא:
מדענים גילו כמה קקי אנשים עושים במהלך חייהם
מחטים בשירותים: כך דיקור סיני מסייע לעצירות

אמוג'י קקי מחייך על רקע ורוד. ShutterStock
הכל בגללו/ShutterStock

בשל חומרת מצבו של החולה, הוא נלקח מיד לניתוח כדי להסיר את הצטברות הצואה ולהקל על הלחץ שלו בבטן. הרופאים סיפרו כי הניתוח בוצע בהרדמה כללית וכ-2 ליטרים של צואה הוסרו מבטנו. אחרי ארבעה ימים החולה עזב את היחידה לטיפול נמרץ ורק אחרי 13 ימים הוא הצליח ללכת שוב על רגליו. לאחר שלושה שבועות הוא הורשה לעזוב את בית החולים.

אומנם מדובר במקרה חריג מאוד, אבל עצירות בקנה מידה כזה יכולה להוביל למוות. כך למשל בשנת 2015 מתה נערה שסבלה מפוביה משירותים לאחר שלא התפנתה במשך שמונה שבועות ולא הסכימה לקבל טיפול לבעיה שלה. חוסר תנועה של המעיים במשך תקופה זו, חלל חזה דחוס ואיברים שזזו ממקומם הובילו להתקף לב שבתורו גרם למוות של הנערה הצעירה.

  • עוד באותו נושא:
  • עצירות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully