וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפחדות מהסנדלים? 5 טיפים לרגליים יפות ובריאות יותר

מערכת וואלה! News בשיתוף פריגו, מערכת וואלה! News בשיתוף פריגו

24.7.2018 / 7:31

עדיין מסתובבות בנעליים סגורות למרות החום הלוהט שבחוץ? רגע לפני שאתן מזעיקות את הפדיקוריסטית לטיפול חירום, הנה כמה טיפים שיעזרו לכן לאמץ שגרת טיפוח קלילה וגם מהנה לשמירה על הרגליים שלכן

רגליים בסנדלים. ShutterStock
הדיע הזמן לחשוף רגליים. סנדלים/ShutterStock

בקיץ הישראלי כמעט בלתי אפשרי ללכת עם נעליים סגורות, אבל לא לכולן המעבר לסנדלים או כפכפים הוא משימה קלה כל כך. כשהרגליים סדוקות, יבשות, נפוחות או פשוט לא מטופחות - המחשבה על חשיפתן לעולם יכולה להיות מבהילה למדי, אבל כל מה שצריך כדי לשפר את המצב זה קצת מודעות, נכונות להשקיע בטיפוח שלהן וביצוע קבוע של השיטות המוכחות האלו לשיפור מראה כף הרגל:

עוד בנושא:
העור מגרד לכם? זה הפתרון הטבעי הכי טוב
קיץ חם: איך לשמור על כפות הרגליים?
הטרנד האופנתי הזה עלול להיגמר בפטריה מציקה

1. פנקו את עצמכן בסוף היום
אחרי יום שלם של עבודה, הרגליים שלכן ללא ספק זקוקות לתשומת לב מיוחדת, אבל כדי לטפח אותן לפנק את עצמכן - אתן לא זקוקות למנוי קבוע במכון הספא שליד הבית. כל מה שאתן צריכות לעשות זה בסך הכול לטבול אתן בגיגית עם מים פושרים למשך רבע שעה בסוף כל יום ולאחר מכן לעסות אותן בקלות בעזרת כדור טניס צהוב כדי לשפר את זרימת הדם ולשחרר חסימות שמכבידות על הרגל. הרגליים נפוחות אחרי פעילות מאומצת? החליפו את המים הפושרים במי קרח או במים קרים מאוד להצרת כלי הדם באזור.

כפות רגליים של אישה צבועות בלק על רקע חוף הים. ShutterStock
שמרו על קו ישר בציפורניים ואל תקצצו יותר מדי. כפות רגליים/ShutterStock

2. גזרו כמו שצריך
לכאורה, קציצת ציפורניים היא פעולה פשוטה שאנחנו עושות עוד מהילדות, אך לא כולן יודעות איך לעשות אותה בצורה שלא תזיק לרגל. גם כאן מומלץ להשרות את הרגליים במים חמים למשך רבע שעה כדי לרכך את האזור, להוציא את הלכלוך מתחת לציפורניים באמצעות פצירה ואז לקצוץ. כשאתן גוזרות את הציפורן - חשוב לשמור על קו ישר ולא לקצוץ יותר מדי מקצות הציפורניים. בשום פנים ואופן אסור לקצוץ את העור הקשה שלצד הציפורן - זהו החלק בעור ששומר מפני חיידקים וזיהומים שונים.

3. שנו את הדיאטה
הכותרת הזאת אולי נראית קצת תלושה במבט ראשון - אבל למה שאנחנו אוכלות יש השפעה ניכרת גם על מצב הרגליים שלנו. הרגליים נפוחות לאורך כל היום? דיאטה נטולת נתרן ועשירה באשלגן תעזור לשפר את זרימת הדם ולהפחית את הנפיחות. לכן מומלץ לאמץ מאכלים כמו אבטיח, אספרגוס, פטרוזיליה, סלק, ענבים, שעועית ירוקה, עלים ירוקים, אננס, דלעת, בצל, כרישה ושום.

סובלות דווקא מעור יבש וסדוק ברגליים ובאזורים נוספים בגוף? במקרה כזה מומלץ להגביר את הצריכה של ויטמין E ושומנים טובים, בדגש על אומגה 3. מאכלים אלו כוללים בין היתר דגים, אבוקדו, שקדים, אגוזים, גרעיני חמנייה (עדיף לא קלויים), בטטה, עגבנייה ופלפל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
קייט מידלטון בביקור בפולין, ורשה, 17 יולי 2017. GettyImages
עדיף לוותר על העקבים/GettyImages

4. אל תיכנעו לסטנדרט
הנורמות החברתיות אמנם הכתיבו לנו שנעלי עקב הן דרך יעילה ביותר להיראות יפה וזוהרת, אך לא רק שהן לא נוחות - אלא גם עלולות עם הזמן לעקם ולנפח את הבהונות. הן גם גורמות לגידים להימתח באופן לא טבעי, מה שעלול לשנות את מראה הרגל ולגרום לאי נוחות בשימוש בנעליים שטוחות. זה לא אומר שאתן צריכות לזרוק את כל נעלי העקב מהמלתחה, אבל הן לא חייבות להיות פריט הלבוש הבלעדי והקבוע שלכן.

לא רק מנעלי עקב כדאי להיזהר, אלא גם מפני הליכה יחפה. בקיץ מפתה במיוחד ללכת יחפות בבריכה, בים או סתם מחוץ לבית, אבל ההרגל הזה עלול להרוס את מרקם העור ולזמן לכן קוצים, חתכים, פטריות, זיהומים ופצעים שלא בדיוק ישפרו את מראה הרגל.

5. אל תזניחו את הבעיות ה"קטנות"
סובלות מיבלות או פטריות ברגליים? אתן ממש לא לבד. הרבה אנשים מתמודדים עם הבעיה המביכה הזאת שמשום מה הנטייה היא להתעלם ממנה. חשוב להבין שהיום קל מאוד לפתור את הבעיות האלו באמצעות תכשירים ייעודיים לשימוש ביתי שניתן לרכוש ללא מרשם בבתי המרקחת ולהוביל לשיפור משמעותי במראה הרגליים, בביטחון ובהערכה העצמית. הבעיות ה"קטנות" האלו, גם אם אתן לא מייחסות להן חשיבות רבה - משפיעות מאוד על הנכונות להציג את הרגליים בסנדלים - אל תתנו להן לשבש את חייכן וטפלו בהן לפני שיחמירו.

מערכת וואלה! News בשיתוף פריגו, מערכת וואלה! News בשיתוף פריגו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully