וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטרנד האופנתי הזה עוד יפגע לכם בכפות הרגליים

מערכת וואלה! News בשיתוף פריגו, מערכת וואלה! News בשיתוף פריגו

13.8.2018 / 8:04

משום מה, דווקא בעונה החמה יותר ויותר צעירים בוחרים לוותר על הגרביים כשהם הולכים עם סניקרס. חוץ מהדביקות והזיעה, יש לטרנד המוזר הזה השלכה בעייתית על הבריאות

סניקרס בלי גרביים. ShutterStock
למה אתם מוותרים על הגרביים? סניקרס לבנות/ShutterStock

אם תציצו לרגע על הרגליים של העוברים והשבים ברחוב, תראו שחלק לא מבוטל מהם בוחרים משום מה לוותר על הגרביים, ולנעול את הסניקרס שלהם ללא שום חציצה. לא ברור למה התפתח הטרנד הזה, שסוחף יותר ויותר צעירים בשנים האחרונות, למרות שזה לא נוח, דביק, מציק וגרוע מכל - עלול לפגוע בבריאות. כדי להבין איך בדיוק המנהג הזה משפיע על מצב הרגל שוחחנו עם ד"ר רון יניב, מומחה לרפואת עור ולרפואה אסתטית במכבי שירותי בריאות ובמאוחדת.

"הגרב מהווה חיץ בין הרגל לסביבה החיצונית וגם סופגת זיעה", הוא מסביר, "ולכן נעילת נעליים מכל סוג ללא גרביים מגבירה את הסיכון להידבק בפטרת בכפות הרגליים". לדבריו, גרביים, ובעיקר כאלה שעשויות מכותנה, מסייעות להפחית את הסיכון להידבק בפטרת, הודות ליכולת שלהן להפחית את הלחות ולספוג נוזלים. "הגרב סופגת זעה, ומורידה את הלחות בנעל, שהפטריות אוהבות כל כך", הוסיף.

עוד בנושא:
קיץ חם: איך לשמור על כפות הרגליים?
העור מגרד לכם? זה הפתרון הטבעי הכי טוב

זיהום פטרייתי בדרך כלל נגרם כתוצאה מתנאי גידול אופטימליים להתפתחותו. "הפטרייה ניזונה מחלבון הקרטין - המרכיב את שכבת העור השטחית ביותר ומצוי בשפע בשכבת העור המעובה בכף הרגל", אומר ד"ר יניב. לכן, גם הליכה מרובה ברגליים יחפות מגבירה את הסיכון להידבקות, כמו גם הזעת יתר והיחלשות מערכת החיסון. אם רוצים להימנע מפטריות מומלץ גם להשתדל שלא להשתמש בנעליים של אחרים או לחלוק מגבת.

אישה נועלת סניקרס. ShutterStock
גרבי כותנה ואתם מסודרים. אישה נועלת סניקרס/ShutterStock

"ההדבקה בדרך כלל נעשית במקומות של רחצה ציבורית - מקלחת חדר הכושר, בריכה או מלון", מזהיר ד"ר יניב. בחופשות, הוא מדגיש, חשוב גם להיזהר גם משטיחי חדר המלון, בהם קל לפטריות להסתתר, ודווקא שם נרגיש בנוח להתהלך יחפים.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

איך נלחמים בפטריות?

לד"ר יניב חשוב לשבור מיתוס חשוב בנושא הטיפול בפטריות. "בניגוד לדעה הרווחת, רחצה תכופה לא תמנע את הפטרת, אלא ייבוש מלא של הרגל לאחר המקלחת. חשוב לנגב היטב גם את האזור שבין האצבעות כדי שלא תישאר לחות המהווה כר פורה להתפתחות פטריות", אמר.

במקרים פשוטים של טיפול בפטרייה, תכשירים וקרמים שונים יעשו את העבודה. עם זאת, אם רואים שהבעיה לא חולפת, חשוב להיוועץ עם רופא. "במקרים קשים יותר, יש צורך בכדורים אנטי-פטרייתיים במרשם רופא", מדגיש ד"ר יניב, "הטיפול לעיתים יצריך גם מעקב רפואי, במיוחד אם הזיהום התפשט לציפורן".

כפות רגליים של אישה צבועות בלק על רקע חוף הים. ShutterStock
אל תזניחו את כפות הרגליים שלכם בקיץ/ShutterStock

היעדר טיפול, לדבריו, עלול לגרום לפטרייה להתפשט לאזורים שונים בעור ובציפורניים. "בנוסף, היא יכולה לגרום לחדירת חיידקים לגוף, שיגרמו לזיהום בקטריאלי, שעלול להוביל לחום גבוה, ולנפיחות שתצריך טיפול באנטיביוטיקה". לכן, אם אתם סובלים מפטריות, עדיף לטפל בהן לפני שיהיה מאוחר, ואם לא - אולי כדאי להימנע מהליכה עם נעליים ללא גרביים ולהקפיד על היגיינה שתמנע את התפתחותן.

מערכת וואלה! News בשיתוף פריגו, מערכת וואלה! News בשיתוף פריגו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully