פיקוד העורף הגל השקט

הגדרת ישובים להתרעה
      הגדרת צליל התרעה

      נושאים חמים

      האם זה האימון החדש שיחליף את הפילאטיס?

      על פניו הם נראים דומים מאוד ושניהם כוללים מכשירי עץ מעט מוזרים והרבה מתיחות. אז במה שונה האימון החדש-ישן שהגיע אלינו לארץ ואיך הוא נותן מענה היכן שסוגי אימונים אחרים פחות עובדים? הלכנו לבדוק

      האם זה האימון החדש שיחליף את הפילאטיס?

      זה התחיל לפני 40 שנה כאימון שיקומי לרקדנים, והתפתח לאימון שמיועד לכל מי שרוצה להחיות את הגוף, להגדיל את יכולת התנועה של השרירים ועל ידי כך להאריך ולפתוח אותם. כמו כל דבר טוב, לארץ האימון הזה הגיע רק לפני כמה שנים. הלכנו לבקר בסטודיו "שמונה" לג'ירוטוניק של ניר תמיר ברמת החיל. אז איך האימון הזה בכלל עובד?

      עוד בנושא:
      הפתרון המושלם? בדקנו אימון ריצה במים
      6 תרגילי פילאטיס פשוטים לירכיים חזקות
      תרגילי פילאטיס להקלה על כאבי גב תחתון

      במבט חטוף הוא עשוי להראות לכם כמו אימון פילאטיס מכשירים, אבל אימון הג'רוטוניק בנוי מטכניקה שונה. בניגוד לפילאטיס, אימון הג'רוטוניק מכיל תנועות מאוד עגולות וכולל עבודה על מספר שרירים בו זמנית, בשונה מבידוד השרירים בתנועה לינארית בפילאטיס. על פניו התנועות נראות פשוטות ונעימות, כמעט כמו מדיטציה, אך כשעולים על המכשיר ומתחילים לעבוד, לא חולף זמן רב ומרגישים את העבודה על הגוף.

      אימון ג'ירוטוניק שחר מלכי (מערכת וואלה! NEWS , צילום: יוסי ציפקיס, עורך: אביעד בללי)
      רק נראה קל ופשוט. אימון ג'רוטוניק (צילום: יוסי ציפקיס)

      אימון הג'ירוטוניק מיועד לכולם. הוא מסייע במיוחד בפציעות לרקדנים וספורטאים, אך הוא בהחלט מתאים גם לאנשים שלא עוסקים בתחום. המטרה שלו היא להחדיר חיות בגוף, בעיקר באזורים שבדרך כלל אנחנו לא מפעילים, גם במהלך אימונים רגילים. לכן, האימון מומלץ לאלו הסובלים מבעיות גב. יש דגש רב על אופן ביצוע התנועה, על הטכניקה, שלפעמים דורשת גם לא מעט קואורדינציה ותשומת לב מירבית, לפחות בהתחלה.

      את האימון מומלץ לעשות לפחות פעמיים בשבוע, והוא אינו מתנגש עם סוגי אימוני ספורט אחרים (כאמור זה אימון שמיועד לרקדנים וספורטאים). השיעורים מתבצעים באופן פרטני ובקבוצות קטנות באמצעות מכשירים מיוחדים. בנוסף, מתבצעים על פי עקרונות השיטה גם שיעורי ג'ירוקינזיס, על גבי שרפרף או מזרן.