וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפתרון המושלם? בדקנו אימון ריצה במים

7.6.2018 / 12:11

כולם יודעים שריצה שורפת מלא קלוריות ומחזקת את הגוף, אבל כולם גם יודעים שבקיץ הישראלי מדובר בעינוי אכזרי במיוחד. ובכן, עכשיו יש לזה פתרון - ריצה במים. שלחנו את שחר מלכי לבדוק איך זה עובד

מערכת וואלה!

בשנים האחרונות כולם רצים. הפארקים מלאים בקבוצות ריצה, הפייסבוק מלא בתמונות ממרתונים, ונעלי ריצה הפכו לפריט חובה. זה נהדר - חוץ מהעובדה שבקיץ חם כאן כמו בגיהנום, וגם העובדה שכשרצים - עלולים ליפול ולהיפצע. בדיוק בגלל זה העורכת שלי שלחה אותי למצוא חלופות קרירות ובטוחות יותר.

אז ניסיתי "אימון ריצה במים". בכנות, ציפיתי לנורא מכל. למרות שאני נוהגת להתאמן, אני לא משוגעת על ריצה, והמחשבה של השילוב עם החיכוך של המים לא הקלה על החרדה שלח. אבל גיליתי משהו שונה לחלוטין. במרכז עולם המים הייתה אווירה חמימה מהרגע שנכנסתי, ולא רק בגלל שהקיץ בישראל מרגיש כמו טיול שנתי לשמש.

עוד בנושא:
האימון ששורף לפחות 600 קלוריות, ואת כל העצבים
הפעילות הגופנית שיכולה להילחם בדיכאון

ריצה במים. מערכת וואלה!
דברים שקורים מתחת למים. שחר מלכי ואורי סלע בתחילת האימון/מערכת וואלה!

אימון בשיטת WEST (WATER WORLD SWIMMING TERAPY) פותח כאן בארץ. בשיטה הזו מתאימים את סגנון השחייה לכל אדם בהתאם ליכולות שלו, למבנה הגוף ולמגבלותיו. השיטה אמורה לפתור בעיות גב, שיש למרבית האוכלוסייה, ומפתחת מעיין "בולם זעזועים" לגוף, שימנע פציעות עתידיות. באימון שלי שחינו בדרך שנכונה לגוף שלי, ולאחר מכן תרגלנו ריצה במים.

חשוב לציין שהאימון הראשון היה מעין מבוא. המאמץ הגופני לא היה ניכר, ועבדנו בעיקר על הטכניקה, שהשתפרה פלאים. ככל שהאימונים מתקדמים, כך גם האינטנסיביות עולה, ובסופו של דבר מדובר על אימון המשלב סיבולת, כוח וטכניקה.

באימון הראשון הדגש היה עם התנועות וביצוען, מזווית הרמת היד ועד מידת המתח בכפות הידיים. עבדנו על מתיחת הגוף ונשימות תוך כדי השחייה והריצה, ואחרי כל בריכה הרגשתי את השיפור.

עוד באותו נושא

כמה באמת צריך לרוץ בשבוע כדי להיות בריאים?

לכתבה המלאה
שחר מלכי רצה במים. מערכת וואלה!
באימונים הראשונים - הסתפקו ב-10 דקות. שחר רצה במים/מערכת וואלה!

החלק הקשה ביותר מבחינה פיזית התחיל כשסיימנו לשחות. ביצענו תרגילים שמדמים ריצה או אופניים מתחת למים. בהתחלה בעזרת מצוף, ואז בלעדיו. פה כבר ממש מרגישים את המאמץ האינטנסיבי שנוצר בזכות ההתנגדות של המים.

אם החלטתם לנסות כדאי שתדעו שבאימונים הראשונים מומלץ לבצע את הריצה בקצב איטי ולמשך 10 דקות בלבד, מאחר שמדובר בתרגיל קשה מאוד. תרגיל זה יוצר אורך ואלסטיות בתנועת הריצה, מפעיל את כל שרירי הגוף ומצוין לשריפת קלוריות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully