וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דתיה ואם לשישה: האישה ששינתה את עולם הקוסמטיקה בישראל

השם שלה מוכר בקרב כל קוסמטיקאית בישראל והיא נחשבת לכוכבת על בתחום. חוה זינגבוים, מי שבנתה אימפריה של קוסמטיקה בעשר אצבעות, השיקה החודש קרם חדש שפותח בשיתוף פרופסור לכימיה ואמור להביא למהפכה של ממש

קוסמטיקאיות ישראליות של חוה זינגבוים בנתב"ג בדרך להשקת פרופסי 2 באיטליה. מיתר שליידר פוטשניק, מערכת וואלה!
330 קוסמטיקאיות מישראל בחולצות סגולות ותיקים סגולים תואמים בתור לבידוק בנתב"ג/מערכת וואלה!, מיתר שליידר פוטשניק

שלוש וחצי לפנות בוקר בנתב"ג. נחיל של נשים בחולצות סגולות מתפתל בתור ארוך לבידוק הביטחוני בדלפקי הצ'ק אין. דבוקת קוסמטיקאיות סגלגלות נפלטת מהמעלית וסוחפת אותי יחד איתה אל קצה התור הרועש והמזמזם. לאן הגעתי? שני מטוסים ועליהן לא פחות מ-330 קוסמטיקאיות ישראליות יוצאות באישון לילה מישראל לאיטליה. יחד איתן גם צלמים, חברת הפקה מאפר ומעצב שיער וחוה זינגבוים אחת ויחידה.

אבל היא לא עומדת בתור עם כולן. לעת עתה, חוה היא נוכחת נפקדת. שמה מתגלגל על הלשונות ברחש התור, הוא גם כתוב באותיות קידוש לבנה לרוחב החולצות הסגולות שלובשות כאן כולן ועל מזוודות ה-Carry On הסגולות הזהות שקיבלו כל המשתתפות בנסיעה (אגב, אולי לא הרעיון הכי פרקטי - ותשאלו 330 נשים שעמדו סביב מסוע המזוודות לאחר הנחיתה וכל אחת מהן ניסתה להבין איזה מבין כל התיקים הזהים הוא התיק האישי שלה).

עוד בנושא:
מחקר ישראלי: חומרים במוצרי טיפוח עלולים לפגוע בפוריות
שאלנו רופאי עור מה הסוד שלהם לעור פנים צעיר
איך קוסמטיקאיות שומרות על העור שלהן? שאלנו אותן

חוה זינגבוים בהשקת קרם פרופסי 2 באיטליה. מיתר שליידר פוטשניק, מערכת וואלה!
היא כוכבת. חוה זינגבוים בערב השקת קרם פרופסי 2 בוורונה/מערכת וואלה!, מיתר שליידר פוטשניק
"אני פה לא רק בשביל למכור קרמים. זה לא הייעוד היחיד שלי. כשפתחתי את החברה שלי אמרתי לבעלי: 'זו תהיה חברה שתספק פרנסה להרבה מאוד נשים'."

אבל חוה עצמה איננה. חוה היא מותג. חוה היא אישה גדולה מהחיים - דיווה. היא תגיע ישר למטוס דקות לפני ההמראה, למושבים השמורים לה ולמשפחתה בשורה הראשונה, עם משקפי שמש גדולים וכהים וחיוך צחור. חוה זינגבוים גבירותי ורבותי, היא כוכבת. כשהיא חולפת על פני הנשים הישר אל ראש התור של ביקורת הדרכונים הן פותחות את השורות והיא עוברת בתוכן, עוצרת לסלפי - כולן רוצות סלפי איתה. הן מעריצות אותה. ולא בכדי, חוה היא סיפור הצלחה מכל זווית שלא תסתכלו - היא אישה דתיה, אם לששה ילדים. גדלה בבת ים להורים ניצולי שואה ולאם שהתמודדה עם מחלת נפש. כל מה שיש לה, היא בנתה במו ידיה. זו גם הסיבה, היא אומרת, שכל כך חשוב לה לטפח את הנשים שעובדות איתה, היא לא קוראת להן קוסמטיקאיות - אלא נשות עסקים.

את מנהלת עסק שעובד בעיקר מול נשים, יש בטרמינולוגיה ובפניה שלך אליהן הרבה העצמה. זה משהו שבאת איתו מההתחלה או שזה נוצר תוך כדי עבודה?
"לא היתה שום עוצמה בתחום הקוסמטיקה לפני 20 שנה, זה היה תחום חסר חוק וחסר הגדרה וכשחזרתי לארץ (זינגבוים נסעה לארה"ב בעקבות קריירת החזנות של בעלה מוטי, בנותיה הגדולות נולדו שם. המשפחה חזרה לארץ בשנת 1997. מש"פ), הקוסמטיקאיות היו חסרות ידע והתחום עצמו סבל מדימוי מאוד נמוך. הקוסמטיקאיות שעבדו איתי ביקשו ללמוד, ביקשו את הידע, ומשם זה התקדם. כשפתחתי את החברה שלי היה לי ברור שזאת לא יכולה להיות רק חברת קוסמטיקה. אני פה לא רק בשביל למכור קרמים. זה לא הייעוד היחיד שלי, כאישה, כאמא לששה ילדים, כמי שלא באה מגב כלכלי והיתה צריכה לפרנס ולהביא כסף הביתה. וכשפתחתי את החברה שלי אמרתי לבעלי: 'תקשיב, זו תהיה חברה שתספק פרנסה להרבה מאוד נשים'. וכך היה", היא נזכרת בשיחה עם וואלה! בריאות, שמתקיימת במרפסת המלון שלה בוורונה.

עוד באותו נושא

24 קראט: ניסינו את מסיכת הזהב של בר רפאלי

לכתבה המלאה
חוה זינגבוים ופרופ' רחל לוברט. עידו איז'ק,
מנהלות פינג פונג מדעי-קוסמטי. זינגבוים ולוברט/עידו איז'ק

מטרת הנסיעה הגרנדיוזית הזאת לאיטליה היא השקה חגיגית של קרם האנטי אייג'ינג Prophecy2 - פיתוח ייחודי של תאגיד הקוסמטיקה חוה זינגבוים ופרופ' רחל לוברט מרצה במחלקה לכימיה ופיזיקה באוניברסיטת בר אילן ובמכון לביו-טכנולוגיה תל אביב. מדובר בדור שני לקרם הפרופסי שיצא לפני שנה ובו הצליחו לראשונה למזער מולקולות של חומצה היאלרונית אל מעבר לסף החדירות של העור. הקרם החדש מבטיח כמות כפולה של חומצה היאלרונית ממוזערת.

לוברט וזינגבוים מכירות שנים רבות. לוברט היתה מכרה של הוריה של זינגבוים והיא זוכרת לה במיוחד את המתנה שהיא הביאה לה לבת המצווה שלה - ערכת הכימאי הצעיר. כשלוברט הצליחה למזער חומצה היאלרונית לראשונה, היא הרימה טלפון לזינגבוים ושאלה אותה אם זה יכול לעניין אותה. מאז הן משתפות פעולה. לוברט שולחת לזינגבוים כלי מעבדה לא מתוייגים מלאים בגרסאות שונות של חומצה היאלרונית, השנייה צריכה לזהות את הגרסה הממוזערת ביותר, לערבב עם תמרוקיה, לנסות על עצמה - מעין פינג פונג קוסמטי-מדעי שהן מנהלות זו עם זו כבר כמה שנים. כך נולד קרם הפרופסי הראשון וכעת גם השני.

האותיות הקטנות של החומצה ההיאלרונית

חומצה היאלרונית היא אולי צמד המילים החם ביותר בעולמות הביוטי והטיפוח כרגע. היא הגיחה לראשונה לתודעה עם עליית קרנן ושכיחותן של ההזרקות - זהו חומר המילוי הנפוץ ביותר המשמש למילוי קמטים והוספת נפח (לשפתיים, למשל). היא מצויה בעור שלנו באופן טבעי ובגדול, מה שהיא עושה זה לספוח אליה לחות. המולקולות שלה סופחות לחות ממקורות אחרים, מתנפחות וכך מספקות נפח ולחות לעור. עם הגיל, כמות החומצה ההיאלרונית פוחתת, לכן מוצרי קוסמטיקה ואנטי אייג'ינג רבים מכילים אותה.

קרם פרופסי 2 של חוה זינגבוים. מיתר שליידר פוטשניק, מערכת וואלה!
חומצה היאלרונית היא הדבר הכי חם בתחום הטיפוח בשנתיים האחרונות. קרם פרופסי 2/מערכת וואלה!, מיתר שליידר פוטשניק

כמעט כל מוצר קוסמטי ששווק בשנה-שנתיים האחרונות מתהדר בפרסומים ובכיתובים בולטים שמכריזים על נוכחותה של החומצה הזאת במוצר. אלא שהחומצה הידידותית והיעילה הזאת מגיעה עם קאץ' חשוב, שלא רבות מודעות לו, ולהלן האותיות הקטנות: בצורתה הטבעית, חומצה היאלרונית מורכבת ממולקולות גדולות מכדי לחדור את שכבת העור העליונה. לכן, מוצרים שמכילים אותה ומיועדים למריחה חיצונית על פני העור (ולא מוזרקים אל השכבות העמוקות של העור) לא יצליחו להחדיר אותה מעבר לאפידרמיס (השכבה העליונה ביותר של העור).

תעשיית הקוסמטיקה כבר הצליחה למזער את מולקולות החומצה בעבר, ורוב התכשירים הקוסמטיים שמכילים אותה למעשה מכילים את הגרסה הממוזערת הנפוצה, אלא שזו, ברגע שמערבבים אותה עם קרם כלשהו (והלא התכשירים תמיד מגיעים בצורת קרם או סרום למריחה), עושה את מה שהיא יודעת לעשות, וזה לספוח את הנוזלים ולהתנפח - וכל זה, עוד לפני שפגשה את העור שלכן בכלל. חתיכת מריחה - תרתי משמע.

לפני ואחרי שימוש בקרם פרופסי 2 של חוה זינגבוים. חוה זינגבוים,
בדיקות יקרות ומפחידות במעבדות בלתי תלויות. לפני ואחרי שימוש בקרם פרופסי 2/חוה זינגבוים

במובן זה ההבטחה הגלומה בקרם הפרופסי מעניינת מאוד. בקרם הפרופסי הראשון הצליחה לוברט למזער את המולקולות של החומצה ההיאלרונית לגודל מספיק קטן שיחדור את שכבת האפידרמיס ויגיע אל הדרמיס, בטכנולוגיה ייחודית ששומרת על הנתונים הללו גם כשהיא מעורבבת עם קרם בסיס. במוצר החדש, מתגאות זינגבוים ולוברט, יש כבר כמות גדולה פי שניים של חומצה היאלרונית ממוזערת. זו אולי בשורה חדשנית מעט פחות ביחס לפיתוח המקורי, אבל לאור סדר הגודל של אירוע ההשקה שלו תתקשו להבין זאת.

"אלה בדיקות שמדירות שינה מעיניך, את אומרת לעצמך 'אלוהים, מה אני הולכת לקבל?'"

היעד שנבחר עבור השקת פרופסי 2 הוא ונציה שבאיטליה (בשנה שעברה הושק קרם הפרופסי באירוע בקפריסין) וכמו כל דבר שחוה זינגבוים עושה גם לזה יש סיבה מחושבת היטב. זו קודם כל הצהרה, חוה זינגבוים הקימה במו ידיה חברה משפחתית, ישראלית, אך הפנים שלה לחו"ל. הצהרה נוספת שאמורה לבטא את הביטחון הרב שבו עומדת זינגבוים מאחורי הבטחת המוצר שלה, היא הבחירה להעביר את פרופסי2 בדיקות במעבדות בלתי תלויות. לדבריה, רוב חברות הקוסמטיקה בודקות את יעילות הרכיבים במוצריהן בנפרד, דבר שמאפשר להן להתהדר בטענות שיווקיות על יעילות, חדירות ורמת רכיבים פעילים שאינן שומרות על אמינותן כאשר החומרים הללו מעורבבים בתוך המוצר המוגמר.

את הקרם החדש שלה שלחה זינגבוים למעבדות בארה"ב, שם נבדקה יעילותו כמוצר מוגמר ולא כרכיבים בודדים. לדבריה, זו לא היתה החלטה קלה: "קודם כל, אלה בדיקות מאוד יקרות. דבר שני, אלה בדיקות שמדירות שינה מעיניך, את אומרת לעצמך 'אלוהים, מה אני הולכת לקבל?' לכן גם רוב תאגידי הקוסמטיקה לא עושים את זה". לשמחתה, התוצאות שהגיעו מהמחקרים הללו, היו טובות מאוד. בדיקות המעבדה העלו שבעורם של הנסיינים שהשתמשו בו נמצאה נוכחות של חומצה היאלרונית גם 5 שעות לאחר המריחה מעבר לשכבת האפידרמיס (השכבה העליונה של העור). בנוסף, אחוזים גבוהים מהנסייניות שהשתמשו בו לאורך מספר שבועות דיווחו על שיפור במראה העור, במספר פרמטרים.

"אנחנו נגלה מה יש במוצר את תחליטי מה שבא לך"

זינגבוים מסבירה שהיא מקווה שעולם הקוסמטיקה יעבור מהפכה דומה לזו שקרתה לשוק המזון ויצרה צרכנים משכילים ומודעים יותר: "מה שלי חשוב זה שאישה שעבדה קשה בשביל הכסף שלה והולכת לקנות קרם, תבין מה עושה כל דבר. בואי תביני מה זה עושה, ומה זה עושה, ובואי תביני איך את קוראת רכיבים ומה המשמעות שלהם. כמו שלמדנו לקרוא רכיבים במזון ואפשר כבר פחות לעבוד עלינו, הגיע הזמן שזה יהיה גם בקוסמטיקה. בואו נגלה איזושהי שקיפות. אנחנו נגלה מה יש במוצר, ואת תחליטי מה שבא לך".

בימים אלה מושק הקרם בישראל, כמו כל המוצרים שלה, גם פרופסי2 ישווק על ידי קוסמטיקאיות שעובדות בשיטת חוה זינגבוים. אולם, לראשונה ניתן יהיה לקנות אותו גם באתר. מחירו אינו נמוך ביחס למוצר שהשימוש בו אמור להיות יומיומי (ואפילו פעמיים ביום), ועומד על 575 שקלים.

הכותבת היתה אורחת תאגיד חוה זינגבוים באיטליה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully