וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אכלתם שום לצהריים? כך תיפטרו מהסירחון

10.6.2018 / 12:19

שום זה החיים. אבל כשתחזרו למשרד, כל הקולגות ינחשו בקלות שאכלתם לחם שום לצהריים ועל שום לפני דייט אין בכלל מה לדבר, בושות. מה עושים עם הריח הרע מהפה לאחר אכילת שום? יש לנו כמה הצעות

הדרך הכי קלה לקלף שום/PanasonicAsia

בווידאו: הנה דרך מהירה לקלף שום

שום הוא אחד הרכיבים המרכזיים ביותר במטבח - הוא משדרג כמעט כל מאכל ומתכון, הריח שלו משגע והטעם אפילו יותר. הוא אפילו מאוד בריא לנו. אבל יש לו בעיה אחת מאוד מובהקת - הוא תמיד משאיר אותנו עם הבל פה מעט... אממ... מסריח.

למרבה המזל אין צורך לוותר על השום באוכל (איזה טעם יהיה לחיינו בלעדיו? תרתי) ואפשר להמשיך ליהנות ממנו, גם מבלי לשלם את המחיר החברתי שהבל פה שומי עשוי לגבות מאיתנו. הנה כמה טיפים שיעזרו לכם להיפטר מריח השום בפה אחרי הארוחה.

עוד בנושא:
האם שום באמת יכול לעזור במניעת סרטן? חוקרים מאמינים שכן
מי צריך מסטיק? 7 דרכים טבעיות להתגבר על ריח רע מהפה
לא רק בצל ושום: 7 מאכלים שגורמים לריח רע מהפה

שום. AlessandroZocc, ShutterStock
לא כולם במשרד חייבים לדעת שלא הצלחתם לוותר על לחם השום. שום/ShutterStock, AlessandroZocc

נתחיל מההתחלה, למה בכלל שום משאיר לנו ריח רע בפה? הגורם העיקרי לכך הן מגוון של תרכובות גופרתיות שקיימות בשום. בנוסף, שום מעודד גדילה של חיידקים מסויימים בתוך חלל הפה שלנו, החיידקים האלה חיים שם ממילא והם בין הגורמים לריח רע מהפה. אז בגדול, ברגע שאכלתם שום, כל הסיפור שם הופך להיות יותר מסריח מהרגיל.

אם זה לא מספיק גרוע, התרכובות הגופרתיות האלה שדיברנו עליהן לא נשארות רק בפה שלכם, אלא ממשיכות הלאה לתוך הגוף ומגיעות לתוך האוויר בריאות ואפילו דולפות החוצה מנקבוביות העור. משמעות הדבר שלא רק הפה שלכם מדיף את ריח השום לאחר אכילתו, אלא פחות או יותר כל הגוף שלכם.

אתם יכולים לצחצח, לא בטוח שזה יעזור

הפעולה המתבקשת בניסיון למגר את ריח השום היא צחצוח שיניים או שטיפת הפה במי פה. אלא שהצעדים האוניברסליים האלה לא בהכרח יועילו לכם. אם אתם בעניין של אכילת שום בגלל התועלות הבריאותיות שלו, אתם יכולים פשוט להחליף אכילת שום בנטילת תוספי תזונה שמכילים את כל הטוב של השום, בניכוי הריח. אבל אם אתם כמונו, אוהבים את האוכל שלכם עם הרבה שום, ישנם גם כמה מאכלים שיכולים לעזור למתן מעט את ההשלכות.

תה. ShutterStock
תה יכול לעזור לנטרל את הריח/ShutterStock

כוס תה עשויה להועיל כאן - ובאופן ספציפי, תה ירוק או תה עם נענע שמכילים פוליפנולים שמדכאים את תרכובות הגופרית הלא יציבות שהשום מייצר. גם חלב יכול לעזור, משום שתכולת השומן שלו מנטרלת את ריח השום. ישנם גם כמה תבלינים שמסייעים בדיכוי הריח ובהם פטרוזיליה, הל, מנטה, שומר, אניס וציפורן. גם לימון יכול לעזור משום שיש לו סגולות אנטיבקטריאליות שיחסלו את החיידקים שגורמים לריח הרע מהפה.

אם אין לכם אף אחד מהמזונות הללו בסביבה ואתם ממהרים לדייט או לפגישה חשובה, גם מסטיק ללא סוכר יכול לעזור עם הריח, כפיתרון לטווח קצר. כמו כן, אפשר לצחצח שיניים, לנקות את הרווחים ביניהן עם חוט דנטלי ולהשתמש במגרד לשון.

הדרך האולטימטיבית למנוע ריח רע של שום מהפה היא פשוט להגמל ממנו ולא לאכול אותו, אבל זו לא אופציה שאנחנו מעוניינים להרחיב עליה, כי זה פשוט לא שווה את זה.

  • עוד באותו נושא:
  • שום
  • ריח רע

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully