פיקוד העורף הגל השקט

הגדרת ישובים להתרעה
      הגדרת צליל התרעה

      נושאים חמים

      ככה הקולגה הבלתי נסבלת שלכם הורסת לכם את הבריאות

      תמיד מתלוננים שהעובדים במשרד עושים אתכם חולים? עכשיו יש לכם הוכחה אמיתית שאתם צודקים. קבוצת חוקרים ביקשה לבדוק כמה הקולגות שלנו משפיעות עלינו. התוצאה - כנראה הרבה יותר משחשבתם

      סטיב קארל בסדרה המשרד (יח"צ)
      חוויות שליליות במשרד מגבירות את הסיכון לנדודי שינה. מתוך הסדרה המשרד

      גם אתם עובדים עם מישהו שיורד עליכם בכל הזדמנות ומבזבז כל רגע פנוי אחר בתלונות, בכי ותסכול על מקום העבודה או על החיים באופן כללי? מוצאים את עצמכם בסוף יום מתיש שוכבים על הספה ורק מקטרים על כמה שהאיש הזה ממרר לכם את החיים? מחקר חדש מציע שהבעיה הזאת לא רק מעיקה עליכם, אלא אפילו פוגעת באחד הדברים החשובים ביותר לשמירה על הבריאות שלכם.

      במחקר שפורסם באחרונה בכתב העת Journal of Occupational Health Psychology נמצא שהתעללות מילולית או חוויות שליליות שגורמים עמיתים לעבודה, עלולות להגביר משמעותית את הסיכון לנדודי שינה (אינסומניה) ובעיות אחרות בשינה כמו יקיצות מרובות לאורך הלילה.

      עוד בנושא:
      חוקרים מצאו: זהו המקום הכי בריא במשרד שלכם
      5 דברים שאתם חייבים להחזיק במשרד שלכם
      הטעות הנפוצה שהורסת את המוח שלכם בזמן העבודה

      לטובת המחקר פנו המדענים ל-699 עובדים בשירות היערות של ארצות הברית. בשאלון מורכב ומפורט הם שאלו בין היתר כמה מקרים של התנהגות גסה או בוטה הם חווים מצד קולגות לעבודה. בנוסף הם בחנו את הרגלי השינה של העובדים, כמו גם גורמים נוספים שעלולים להשפיע על האיכות שלה, כמו ילדים מתחת לגיל 18 שחיים בבית, כמות שעות העבודה בשבוע וצריכת אלכוהול. זאת כדי לבודד משתנים אלו ולא לאפשר להם להטות את התוצאות.

      מחלקת גנים ונוף עונה 5 (יח"צ)
      לא שירות היערות, אבל גם לא קל. מתוך הסדרה מחלקת גנים ונוף

      הממצאים היו חד משמעיים - ככל שהעובדים חוו יותר התנהגות גסה ושלילית מצד העמיתים - כך הם דיווחו על שינה גרועה יותר. ואם אתם חושבים שזה לא כל כך גרוע, בואו נתעכב לרגע על האופן שבו השינה משפיעה על הבריאות שלנו - בזמן השינה המוח למעשה ממיין חוויות, זיכרונות ודברים חדשים שלמד במהלך היום. אפשר לחשוב על זה כמעין זמן לניקוי וסידור כל המידע שצברתם עד הלילה.

      ללא שינה מספקת, המוח יהיה פחות פנוי ללמוד, לזכור ולרכוש כישורים חדשים. בנוסף, מחקרים מצאו כי מחסור בשינה עלול להחליש את המערכת החיסונית, להעלות את לחץ הדם ולגרום לשינויים חדים וקיצוניים במצב הרוח. אם כל אלו לא מספיקים, שינה לא איכותית גם מעצימה את הסיכוי שתעלו במשקל ושהחשק המיני שלכם ייפגע.

      אז מה הפתרון?

      למזלכם, החוקרים במקרה הזה לא רק הציגו את הבעיה, אלא גם חיפשו גורמים שעשויים לעזור לכם לפתור אותה. "ההשפעה של הקולגות שלנו על השינה נובעת מהעובדה שאנשים נוטים לחשוב שוב ושוב על אירועים קשים שחוו במהלך היום כשהם במיטה", הסבירה אחת מהחוקרות, ד"ר קטלין דמסקי, פסיכולוגית ארגונית מאוניברסיטת אוקלנד. "אולם, אלו שמצליחים לנתק את המוח שלהם מהחוויות האלו יכולים גם ליהנות משינה טובה ואיכותית יותר".

      ההסבר אולי נדמה לכם מופשט מדי ולא כל כך קל לביצוע, אבל השאלון שעליו התבסס המחקר חיפש גם פעולות ממשיות שהשפיעו לטובה על איכות השינה של המשתתפים. הממצאים של ד"ר דמסקי וצוותה הראו כי אנשים שנטו בסוף יום העבודה לבצע פעולות שעזרו להם להתנתק מהתסכול, העצבים והעומס שחוו במהלך היום, בהחלט זכו לישון טוב יותר.

      לדברי החוקרים, פעולות כמו יוגה, הליכה או האזנה למוסיקה בסוף יום העבודה בהחלט ישפיעו לטובה על ההרגשה שלכם בסוף היום ובלילה. פעולות אלו עוזרות לנקות את הראש ולבצע את ה"סוויץ'" הכל-כך חיוני הזה לפני שמגיעים הביתה.