וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עם כפפות על הידיים": 20 שנה לאירוע ששינה את הקהילה הגאה בישראל

סער מעוז, מאמר אורח

31.5.2018 / 11:48

לפני 20 שנה שוטרים פינו את המשתתפים באירוע של הוועד למלחמה באיידס, והם עשו את זה עם כפפות מחשש מופרך להידבקות ב-HIV. איך ייראו החגיגות השנה? סער מעוז בטור אישי

מערכת וואלה!

עם כפפות על הידיים, כך פינו כוחות משטרה את המגיעים לאירוע הוויגסטוק המסורתי של הוועד למלחמה באיידס לפני 20 שנה. שבועיים לאחר הזכייה ההיסטורית של דנה אינטרנשיונל באירוויזיון, הקהילה הגאה התכנסה יחד בפסטיבל חגיגי של מלכות ומלכי דראג שבאו להעלות את המודעות ל-HIV. באמצע האירוע המשטרה הגיעה והורידה את השאלטר. השוטרים באו עם כפפות על הידיים מחשש מופרך להדבקות ב-HIV, ופינו את החוגגים.

עוד בנושא:
איך באמת הגיע האיידס לבני האדם?
"הצלחה מפוארת": מהפכה בטיפול במגפה שהרגה עשרות מיליונים

האירוע הפך לרגע מהותי בהיסטוריה של הקהילה הגאה, ולנקודת ההתנגדות המהותית שלנו אל מול השלטונות. מאז אנחנו חוגגים ומציינים את האירוע כל שנה, וב-6 ביוני נציין 20 שנה מאז אותו וויגסטוק, ביחד עם המרכז הגאה של עיריית תל אביב יפו ובשותפות מלאה עם משטרת ישראל.

וויגסטוק 2018 מביא איתו מופע בידור וסאטירה, וכן דוכני שתייה ואיפור במטרה להקל את המתח בשיח על HIV, להעלות את המודעות לאמצעי מניעה חדשים ולעודד בדיקות לכלל מחלות המין. באירוע מופיעות עשרות מלכות דראג ביחד עם צוות הוועד למלחמה באיידס, וכולם שם המטרה אחת - להפיץ ידע ולנפץ סטיגמות.

השנה אירוע הוויגסטוק יערך בגן מאיר, תל אביב יפו, יום רביעי, ה-6 ליוני, החל מהשעה 19:00. אז בואו לעשות שמח, ולקחת חלק באירוע צבעוני שכולו קבלה ואהבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully