וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוצים לדעת אם הילד שלכם שתה מספיק מים? הנה טריק פשוט

1.6.2018 / 0:18

הקיץ מביא עמו למרבה הצער לא מעט מקרי התייבשויות של מבוגרים וילדים כאחד. אבל בעוד מבוגרים יודעים שהם צריכים לשתות יותר מים, אצל ילדים לא כך הדבר. מבחן אחד פשוט יכול לעזור לכם לדעת האם הילד שלכם צריך לשתות עוד מים

חמש עובדות על מים/מערכת וואלה!

בווידיאו: 5 עובדות על מים

בחודשים הקרובים אנחנו צפויים לסבול ממזג אוויר חם ומהביל ובמקביל לבלות הרבה יותר זמן בחוץ - בפארקים, בים ובטיולים. יש מי שהקיץ הוא התקופה היפה ביותר עבורו ואילו עבור אחרים מדובר בסיוט, מה שבטוח הוא שאתם צריכים לשתות הרבה יותר מים וגם לדאוג שהילדים שלכם שותים יותר ממה שהם נוהגים לשתות בדרך כלל.

התייבשות היא מצב שבו נפח הנוזלים הקיים בגוף קטן משמעותית כתוצאה מאיבוד נוזלים כמו בהקאות/שלשולים, או לחילופין - ממיעוט בכניסת הנוזלים לגוף. בימים חמים הגוף זקוק ליותר נוזלים ומאבד אותם בקצב גדול יותר, ולכן קיימת סכנה גדולה יותר להתייבשות. מי שבעיקר פגיעים להשפעת החום והשמש הם ילדים קטנים ותינוקות, שמסיבות שונות גופם מתמודד ביעילות פחותה עם הצורך לקרר את הגוף ולשמר נוזלים. ולכן, הנזק הפוטנציאלי שעלול להיגרם להם במקרה של התייבשות הוא חמור יותר.

עוד בנושא:
ההבדל המטורף שיכולה לעשות כוס מים נוספת ביום
האם תינוקות צריכים לשתות מים ומאיזה גיל?

ילד שותה. ShutterStock
להקפיד על משטר שתיית מים בימים חמים. פעוט שותה מים/ShutterStock

אבל רגע לפני שאתם נבהלים יש מבחן פשוט שאתם יכולים לעשות לילדים שלכם כדי בדוק אם הם צריכים להכניס עוד מים לגוף הקטן שלהם. המבחן הזה הוא למעשה צביטה עדינה של העור לכמה שניות שנעשית בעור שבין אצבעות הידיים, ביד או בבטן אם מדובר בילד קטן, והוא מופיע גם באתר U.S. National Library of Medicine כשיטה מעשית לבדיקת התייבשות אצל ילדים. אם הילד שתה מספיק נוזלים העור יחזור לעצמו ברגע שתפסיקו להחזיק בו. אם לוקח לעור כמה שניות לחזור לעצמו זה אומר שהם צריכים להכניס לגוף שלהם יותר נוזלים.

סימנים נוספים שיכולים להעיד על כך שהילדים עלולים להיות מיובשים הם אם הם מרגישים תחושת צמא, אם הם מרגישים עייפים או מסוחררים, אם הם הלכו לשירותים ארבע פעמים או פחות באותו היום, אם השפתיים, הפה או העיניים שלהם יבשות ואם השתן שלהם הוא בצבע צהוב ומדיף ריח חזק. בכל מקרה מומלץ לתת להם לשתות יותר מים בימים חמים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully