וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם תינוקות צריכים לשתות מים ומאיזה גיל?

14.6.2016 / 7:04

האם צריך לתת מים לתינוק יונק? כיצד להקפיד על בטיחות ואיכות המים, כך שיתאימו לתינוק? ובאילו נסיבות שתייה מרובה עלולה להעיד על בעיה בריאותית? כל מה שצריך לדעת על שתיית מים ותינוקות

אילוסטרציה. ShutterStock
פעוטות רגישים במיוחד להתייבשות/ShutterStock

מים הם נוזל חיוני, בלעדיהם אף יצור חי לא יכול להתקיים. לשתיית מים בכמות מספקת יש חשיבות בשמירה על הבריאות והתפקוד התקין בכל גיל. אך מה לגבי תינוקות – האם גם הם צריכים לשתות מים? ומאיזה גיל?

על פי המלצת משרד הבריאות, תינוקות בריאים הניזונים מחלב אם או תרכובת מזון לתינוקות (תמ"ל) עד גיל חצי שנה אינם צריכים תוספת מים. הסיבה היא שעד גיל חצי שנה חלב האם או התמ"ל מספקים לתינוקות את כל צרכיהם התזונתיים, כולל נוזלים. מתן מים לתינוק בגילאים אלה עלול להשפיע על תאבונו ולגרום לו לאכול פחות, דבר שעלול להשפיע לרעה על ההתפתחות הפיזית והקוגניטיבית שלו.

עוד בנושא:
איך מכינים בקבוק תרכובת מזון לתינוקות?
10 סיבות בריאות להקפיד על שתייה מרובה של מים
מה צריך לאכול תינוק בגיל חצי שנה?

בקבוק תינוק. ShutterStock
גם כשמדובר במים לשתיה עבור התינוק וגם כשאתם מכינים תמ"ל - השתמשו במים רותחים בלבד/ShutterStock

אז מתי נכון להוסיף מים לתזונת התינוק? עם הכנסת המזון המוצק לתפריטו של התינוק, החל מגיל 6 חודשים, יש להוסיף גם מים בין הארוחות. המנעו ממשקאות אחרים, ובעיקר ממותקים – כמו מיצים למיניהם או שוקו, שעלולים להזיק לשיניו ולגרום לעששת, והרגילו אותו לשתיית מים בלבד.

חשוב להקפיד גם על איכות המים, הן במים שנותנים לתינוק לשתות באופן ישיר, והן במים שמשמשים אתכם להכנת תמ"ל. עד גיל שנה לפחות, יש להרתיח את כל סוגי המים במשך 2 עד 5 דקות, ולצנן אותם לטמפרטורה מתאימה לשתייה.

תינוקות אינם יכולים לדבר ולהודיע לכם שהם צמאים. למעשה, גם כשהם כבר פעוטות ויודעים לדבר הם לרוב לא יבקשו לשתות מרצונם. לפעוטות יש נטייה להתעלם מתחושת צמא ולהמשיך לשחק ולעסוק בענייניהם. לכן, חשוב מאוד לייצר אצלם הרגלי שתייה טובים ולבסס אותם מגיל צעיר. זה חשוב במיוחד משום שפעוטות ותינוקות פגיעים יותר להתייבשות והם זקוקים במיוחד למים – גופם מכיל 75 אחוזים מים, ומוחם מכיל כ-85 אחוזים.

עוד באותו נושא

כל מה שצריך לדעת לפני שנותנים לתינוק את הבקבוק הראשון שלו

לכתבה המלאה
אמא מנסה להרדים תינוק. ShutterStock
הילד מתעורר מספר פעמים בלילה ומבקש מים - מה זה אומר?/ShutterStock

האם יש דבר כזה יותר מדי מים, או מצבים שבהם שתייה מרובה של מים מעידה על דבר שאינו כשורה? במקרים מסויימים צמא מוגבר ושתייה מרובה בלילה, המלווה גם בהשתנה מרובה, עשויות להצביע על סימנים מוקדמים לסוכרת נעורים. אולם, לעתים קרובות ילדים מתעוררים מספר פעמים בלילה ומבקשים לשתות מסיבות התנהגותיות, משום שהם רוצים שההורה ייגש למיטתם וייצור איתם אינטראקציה. בכל מקרה שבו נראה לכם שהשתייה הלילית חורגת מהטווח התקין, מומלץ לפנות לבדיקת רופא ילדים.

מערכת וואלה! NEWS בשיתוף סימילאק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully