פיקוד העורף הגל השקט

הגדרת ישובים להתרעה
      הגדרת צליל התרעה

      נושאים חמים

      10 סיבות בריאות שיגרמו לכם לשתות יותר מים

      הם מותחים את העור, עוזרים לנו לרזות ומונעים מאיתנו כאבים ומחלות – 10 סיבות טובות מאוד, למי ששכח, לשתות (עוד) מים

      אילוסטרציה (ShutterStock)
      לעור פנים זוהר (אילוסטרציה: shutterstock)

      יותר מ?60 אחוזים מהגוף שלנו הם מים. כשאנחנו שותים מספיק הגוף שלנו מקבל את הדלק שהוא זקוק לו כדי לפעול. כשאנחנו לא שותים מספיק (ורובנו לא שותים מספיק) אנחנו פוגעים בתפקודן של מרבית המערכות בגוף. כדי לתפקד כראוי הגוף שלנו זקוק לאספקה עקבית של מים.

      למה חשוב לשתות מים?

      1. כדי להיות רגועים יותר ונעימים לסביבה: התייבשות עלולה לשבש את מצב הרוח ולעשות אותנו עצבניים ומבולבלים. כדי להיות נעימים יותר לסביבה (ולעצמנו, כמובן) כדאי לנו לשתות מספיק מים.

      2. כדי להרגיש ערניים יותר: בפעם הבאה שבה תיגשו למטבח להכין לעצמכם עוד כוס קפה נסו למזוג לעצמכם כוס מים. ייתכן שתגלו שזה כל מה שהגוף שלכם רצה כדי להתעורר.

      3. כדי להיפטר מקילוגרמים עודפים: לפעמים נדמה לנו שאנחנו רעבים, אבל אנחנו בעצם צמאים. למי שמבקש להוריד כמה קילוגרמים מגופו עדיף לשתות כוס מים בכל פעם שנדמה לו שהוא שוב רעב. לא תאמינו איך הדבר הזה עובד כמו קסם.

      4. כדי שעור הפנים שלכם יזהר: העור הוא האיבר הגדול ביותר בגוף. אספקה עקבית ונדיבה של מים מאפשרת לתאי העור להתחלף במהירות ולעור להיראות מתוח וזוהר. מלבד זאת, שתייה מרובה של מים הכרחית לוויסות טמפרטורת הגוף.

      5. כדי לשפר את הביצועים שלנו בפעילות גופנית: יותר מ?70 אחוזים מרקמת השריר שלנו בנויה ממים. התייבשות עלולה להביא לחולשה, לעייפות, לסחרחורת ולאי יציבות. לעומת זאת, אם נשתה מספיק מים נוכל לשפר את מצב השרירים שלנו ולפיכך גם את הביצועים שלנו באימון הגופני.

      6. כדי למנוע את כאב הראש הבא: לא תמיד כאב ראש נגרם בשל התייבשות, אבל במקרים רבים מים מסייעים בהקלתו. אם אתם סובלים מכאבי ראש קבועים נסו לשתות יותר.

      7. כדי למנוע כאבי מפרקים: מים משמרים את הסחוסים רכים וגמישים ולפיכך יכולים לסייע במניעת כאבים במפרקים. כך בעצם עובדות תרופות כמו גלוקוזמין: הן מגבירות את יכולת הספיגה של מים בסחוס ומקלות את הכאבים במפרקים.

      8. כדי לפנות את הפסולת מהגוף: מים הם (גם) מחלקת התברואה של מערכת העיכול. הם אחראיים על פינוי פסולת מהגוף באופנים שונים, בהם זיעה ושתן. אם אין בגוף מספיק מים הפסולת לא מפונה ושלל בעיות עשויות לצוץ.

      9. כדי למנוע מהגוף סרטן: מחקרים רבים מצביעים על הקשר שבין שתיית מים ובין מניעת הסיכון לסרטן מעי, סרטן שלפוחית השתן ואפילו סרטן השד, בעשרות אחוזים.

      10. כי מים = חיים: אין פעולה בגוף שאינה נתמכת על ידי מים. כדי שהגוף שלנו יצליח במשימתו האינסופית – להפעיל אותנו – הוא זקוק למים, ולהרבה. למעשה, לא נוכל לשרוד יותר מימים ספורים ללא מים (בלי אוכל נוכל לשרוד הרבה יותר זמן).

      אילוסטרציה (ShutterStock)
      כדאי לשאת בקבוק שתייה גדול בתיק (אילוסטרציה: shutterstock)

      כמה שותים?

      כמות: השתדלו לשתות בין 1.5 ל-2 ליטר מים ביום. אם אתם מסתובבים בחוץ וגם אם אתם יושבים במשרד כל היום כדאי לכם לשאת בקבוק פלסטיק, אלומיניום או רב פעמי גדול (750 מ"ל) – כך תדעו כמה בדיוק שתיתם היום (לא תצטרכו לספור כוסות אלא רק בקבוקים) ולא תוכלו להגיד שלא שתיתם כי התעצלתם לקום ולמזוג לעצמכם עוד כוס.

      איכות: אם אתם לא מצליחים לעמוד במכסה היומית בדקו מהי הסיבה. ייתכן שאתם לא שותים מספיק כי מי הברז אינם טעימים לכם. אם זה המצב נסו להחליף את המים במים מינרליים או במים מסוננים המשפרים את טעם המים. אפשר גם להשתמש בבר מים. מאוד ייתכן שתתחילו לשתות יותר כשתגלו שמים יכולים להיות גם טעימים.

      הכתבה הוכנה בשיתוף מי עדן