מה צריך לאכול תינוק בגיל חצי שנה?

אחרי 6 חודשים החלב מפסיק להיות המזון הבלעדי של התינוק, אבל אז גם מתחיל הבלגן בראש ובמטבח – כמה לתת לו לאכול, מה לתת ובאיזו תדירות. קבלו תפריט יומי לדוגמה וכמויות מזון מומלצות

  • תינוקות
  • תזונה
מערכת וואלה! בשיתוף סימילאק
הי, אני כבר לא תינוק (צילום: ShutterStock)

אחרי שמתרגלים לנוכחות של תינוק חדש בבית ומתחילים להסתגל לשגרה השונה – יש משהו פשוט להבנה בארוחות שלו. תינוק עד גיל חצי שנה ניזון מחלב אם או מתמ"ל ואין צורך להכין לו משהו מיוחד, לגוון או לבשל. חלב. זהו. עד כמה שזה יכול להיות מורכב (הנקה שלא שזורמת טוב או קושי לאכול מהבקבוק) – בסופו של דבר זהו עוגן ברור ואחיד שקל להיצמד אליו.

ואז התינוק שלכם חוגג חצי שנה ועל פי הנחיות משרד הבריאות, זהו הגיל בו הוא כבר בשל לעבור למוצקים ולהתחיל לגלות את חוש הטעם שלו. התהליך שבמהלכו תינוק לומד לאכול אוכל רגיל הוא מרגש, אבל הוא דורש גם התגייסות וסבלנות מצד המאכילים. אם בחודשים הראשונים הכול ברור והתנודות הן מקסימום בין תמ"ל אחד למשנהו או בשילוב בין הנקה לפורמולה – פתאום עכשיו צריך לתת טעימות מסוגי מזון שונים, לעלות באופן הדרגתי בכמויות, מרקמים וסוגים ולקוות שהילד לא יירק עליכם ובאמת יצליח להפיק ערך תזונתי מכל הבלגן הזה.

גם מתכונים לתינוקות הם כבר עניין נפוץ, אבל הקושי הוא הרבה פעמים בבניית תפריט הגיוני ומזין שאפשר לרוץ איתו ביומיום ולהוסיף לו לאט לאט מרכיבים נוספים.

אז לכל מי שקצת חושש מאי הסדר הקולינרי ומשבירת שגרת התזונה – הנה תפריטים יומיים לדוגמה, שנותנים מסגרת עבודה נכונה ונוחה.

עוד באותו נושא

אמאל'ה אני אמא: ריסוסי קישואים

לכתבה המלאה
שלב המחיות (צילום: אפיק גבאי)

תפריט לדוגמה מגיל 6 חודשים

ארוחת בוקר: התעוררות - הנקה או תמ"ל.

ארוחת ביניים: 2 פירות טחונים כמו למשל: בננה, תפוח, שזיף, אפרסק, תמרים, מלון, בתוספת 1.5 כפות אבוקדו או טחינה גולמי.

ארוחת צהריים: 50 גר' בשר בקר, הודו, עוף או דג,
50-75 גר' אורז מבושל או פסטה או קטניות או 1 תפוח אדמה בינוני. 75-100 גר' ירקות - קישוא, גזר, ברוקולי, סלק, שעועית ירוקה, דלעת, דלורית + ½ כפית שמן קנולה. במידת הצורך ניתן להשלים עם הנקה או תמ"ל.

ארוחת ביניים: הנקה או תמ"ל או דייסה מועשרת בברזל

ארוחת ערב: 1-4 כפות גבינה לבנה (או יוגורט או קוטג'), או אבוקדו, טונה או ביצה (קשה, חביתה, מקושקשת)או לביבות ירק, ירקות חתוכים (עגבנייה, מלפפון, גזר, קישוא, ברוקולי, כרובית) + ½ כפית שמן זית אפשר להוסיף: דגנים (פסטה, לחם). במידת הצורך ניתן להשלים עם הנקה או תמ"ל.

בגיל שנה כבר אפשר לאכול כמעט הכל (צילום: ShutterStock)

כמויות המזון היומיות המומלצות מגיל שנה

מזל טוב, התינוק בן שנה! הוא כבר יכול לשבת ליד השולחן עם כל המשפחה ולאכול מהתפריט הביתי.

דגנים: 3 מנות ביום. מנה = 1 פרוסת לחם, חצי כוס אורז או פסטה מבושלים, חצי כוס שיבות שועל, 1 כוס דייסה

ירקות: 1 כוס ירקות חתוכים ביום.

פירות: 1 כוס פירות חתוכים ביום.

חלב ומוצריו: 2 מנות ביום. מנה = 1 כוס חלב, 50 ג"ר גבינה לבנה 5%.

בשר וקטניות: 2 מנות ביום. מנה = 30 ג"ר בשר, עוף, דגים, ½ ביצה, 1/4 כוס שעועית מבושלת.

שומנים: 3 מנות ביום. מנה = 1 כפית שמן/חמאה/ כף אבוקדו/ 1 כף טחינה

עוד באותו נושא

מעבר קל למוצקים

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully