וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה הסימפטומים הראשונים לטרשת נפוצה? מומחית מסבירה

31.5.2018 / 7:56

בישראל לבדה קיימים 6,000 חולים במחלה אוטואימונית שגורמת לגוף לתקוף את הרקמות של עצמו ובכך מסבה לו נזק רב. מה הגורמים למחלה, האם קיימים טיפולים חדשים ואיך ניתן לשפר את איכות החיים? הזמנו לאולפן מומחית שתענה על כל השאלות

ShutterStock

בימים אלה מציינים ברחבי העולם את חודש המודעות לטרשת נפוצה, ולמרות שמדובר במחלה שגורמת לעניין רב, עדיין רבים מאיתנו לא באמת מבינים מה הגורמים לה, כיצד מאבחנים אותה, מהם הסימפטומים וכמובן - מהן דרכי הטיפול? הזמנו לאולפן וואלה! NEWS את ד"ר קרן רגב, רופאה נוירולוגית בכירה במערך הנוירולוגי בבית החולים איכילוב שתנסה לענות על השאלות הללו וגם תספר לנו על הטיפולים החדשים בתחום.

עוד בנושא:
לחיות עם טרשת נפוצה, ולחיות טוב
"אנשים היום כבר לא צריכים לפחד מאבחנה של טרשת נפוצה"

רופאה בוחנת סריקות מוח. ShutterStock
הגוף תוקף את הרקמות של עצמו. רופאה בוחנת סריקות מוח/ShutterStock

מה היא בעצם טרשת נפוצה ומה ממדי המחלה?
"טרשת נפוצה נמנית על המחלות האוטואימוניות - בהן הגוף תוקף את הרקמות של הגוף עצמו", מסבירה ד"ר רגב. "בטרשת נפוצה הרקמות שנפגעות הן מערכת העצבים והמעטפת של השלוחות של הנוירונים שנקראים מיאלין. בארץ יש כ-6,000 חולים".

מהם הגורמים למחלה?
"כמו במרבית המחלות האוטואימוניות אנחנו לא יכולים לנבא מי יחלה במחלה ומי לא, אבל אנחנו כן יודעים שקיימים גורמי סיכון כמו גנטיקה ונזקים סביבתיים - כמו עישון למשל", אומרת ד"ר רגב. הסימפטומים הבולטים בעין לדבריה הן בראיה או בהפרעות תחושתיות בפעם הראשונה - כמו נימולים או כאבים בעין.

רוצים לדעת איך מאבחנים את המחלה ומה הטיפולים החדשים שמוצעים? צפו בראיון המלא.

מערכת וואלה! NEWS בשיתוף מרק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully