וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אנשים היום כבר לא צריכים לפחד מאבחנה של טרשת נפוצה"

מערכת וואלה! NEWS בשיתוף Merck

29.11.2017 / 8:02

ההתקדמות שחלה בשנים האחרונות במיקוד וייעול הטיפולים התרופתיים לטרשת נפוצה, לצד גילויים חדשים שיובילו בעתיד גם לטיפולים משקמים ומתקנים, נותנים תקווה לחולים במחלה האוטואימונית. מומחה מסביר כיצד החידושים הללו משפרים את חיי החולים

תוכן שיווקי - אסור להשתמש!!!

טרשת נפוצה היא מחלה אוטואימונית שתוקפת כשני מיליון וחצי איש בעולם, כששת אלפים מהם חיים בישראל ו-150 בני אדם מאובחנים כחולים בה מדי שנה. פרופסור דימיטריוס קרוסיס מנהל המרכז לטרשת נפוצה במרכז הרפואי הדסה בירושלים התארח באולפן וואלה! NEWS וסיפר על ההתקדמויות שחלו בשנים האחרונות בעיכוב המחלה ואפילו בתיקון הנזקים שלה, באמצעות שיטות טיפול חדשניות.

טרשת נפוצה היא מחלה אוטואימונית, שבה המערכת החיסונית עובדת יותר מדי ותוקפת חלבונים עצמיים. לדברי פרופ' קרוסיס הליך אבחון המחלה היום כולל שילוב של התאמת הסימפטומים (כמו תחושה של אזורים 'רדומים' בגוף, תחושות כמו חשמל או זרם באיברים שונים ואף שיתוקים בגפיים והפרעות בראייה) ובדיקות הדמיה כמו MRI. לדבריו, הטיפול במחלה הוא כרוני כי המטרה היא למנוע ולדכא את התהליך הדלקתי האוטואימוני. "בעבר היו עושים זאת בעזרת תרופות שמדכאות באופן רחב את כל המערכת החיסונית, היום עושים את זה בצורה הרבה יותר חכמה", הסביר פרופ' קרוסיס.

מדענים הצליחו ליצור תאי גזע מתאי עור. רויטרס
סוג אחר וחדש של טיפולים. תאי גזע/רויטרס

בתחום החידושים יש לציין גם את ההתפתחויות שחלו בתחום חקר תאי הגזע – "בשנים האחרונות יש לנו סוג אחר לגמרי של טיפול לצד הטיפולים התרופתיים היעילים והטובים, שהוא בעצם משתמש באותם מנגנונים טבעיים של הגוף לתיקון. טיפול מהסוג הזה יכול להיות עוד בשורה עתידית לחולים", אומר קרוסיס.

"האופק של החולים הרבה יותר טוב ממה שהיה לפני עשר ועשרים שנה. האבחנה של טרשת נפוצה לא צריכה להפחיד היום את האנשים מכיוון שיש לנו כלים מאוד יעילים לא רק למנוע ולעכב את ההתקדמות של המחלה, אלא גם לשפר את התפקוד של החולים", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully