וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר חדש חשף: כך תדעו אם מישהו נמשך אליכם

31.5.2018 / 0:15

מישהי מוצאת חן בעינכם איך אתם לא בטוחים שהיא נמשכת אליכם? מחקר פסיכולוגי שפורסם לאחרונה יודע לאבחן את הסימנים שאנו נותנים כשאנחנו נמשכים למישהו

5 עובדות על נשיקות/מערכת "אסור לפספס"

מי מאיתנו לא היה רוצה לדעת אם הבחור או הבחורה שאנחנו מביעים בו עניין נמשך אלינו? ובכן, יש דרך טובה לדעת את זה, או לפחות למדוד את זה. במחקר שפורסם בשבוע שעבר במגזין Psychological Bulletin, חוקרים טוענים כי הם יודעים לאבחן את הסימנים שאנחנו נותנים כשאנחנו נמשכים למישהו. במחקר השתמשו בנתונים מ-50 מדינות, עם התחשבות בהבדלי התרבויות.

עוד בנושא
מה קורה במוח שלכם כשאתם מנסים לא לחשוב על סקס
הוכח מדעית: גברים עם סוג אצבעות מסוים מושכים נשים סקסיות

אילוסטרציה. ShutterStock
יש דרך מדעית לדעת אם בן הזוג נמשך אליכם/ShutterStock

המחקר מצא שהתנהגויות ספציפיות כמו יצירת קשר עין, חיוך, צחוק ופתיחת שיחה הם סממנים למשיכה במרבית המדינות בעולם. במערב, הנהון בראש ונטייה לחקות, הן גם אינדקציות של התנהגות שנועדה ליצור פלירטוט. ד"ר מת'יו מונטויה, מהמחלקה לפסיכולוגיה באוניברסיטת דייטון, הסביר את המחקר: "יש סט ספציפי של התנהגויות שמתקשרות לחיבה, וההתנהגויות הללו יכולות להתרחש בתרבויות שונות ברחבי העולם".

"כשאנחנו מחבבים מישהו, אנחנו מתנהגים בדרכים שיגרמו להם לסמוך עלינו. בדרך הזו אנחנו יוצרים תלות הדדית ומחוייבות אחד לשני", הוסיף ד"ר מונטויה. המחקר הזה גם מנפץ כמה מיתוסים שקשורים לעולם החיזור - הוא לא מצא עדות לקשר בין משיכה להרמת גבות, בגדים גנדרניים, תנוחת גוף ראוותנית או רכינה כלפי מישהו וגם משיכה בשיער. הבנה של ההתנהגויות האלו לא רק שיעזרו לרווקים בדייטים, אלא מחברי המחקר מאמינים שהממצאים שלו גם יכולים להיות ישימים ביחסים שאינם רומנטיים - בין אם מדובר ביחסי חברות או יחסים עם קולגות לעבודה.

  • עוד באותו נושא:
  • זוג
  • משיכה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully