פיקוד העורף הגל השקט

הגדרת ישובים להתרעה
      הגדרת צליל התרעה

      נושאים חמים

      מנסים להיכנס להריון? כדאי שתאכלו את המאכל הזה

      מחקר של אוניברסיטת הרווארד בחן 500 זוגות בתהליכי כניסה להריון ומצא שיש מאכל אחד שהגביר משמעותית את הסיכויים שלהם להיכנס להריון. מהו? תצטרכו להמשיך לקרוא

      אישה בהריון (ShutterStock)
      מיתוס או אמת? אישה מבשלת (צילום: shuttersrtock)

      אם אתם מנסים להיכנס להריון כבר תקופה ללא הצלחה, או שאתם סתם מתעניינים, בוודאי שמעתם על דיאטות פוריות או מזונות כאלה או אחרים שאמורים לשפר את הפוריות שלכם. ברבים מהמקרים מדובר במיתוסים, אבל יש כמה מחקרים רציניים שנערכו בנושא ושקבעו איזה מזונות באמת יכולים לשפר לכם את הפוריות.

      חוקרים מאוניברסיטת הרווארד ראיינו 501 זוגות שניסו להיכנס להריון באופן טבעי וללא התערבות רפואית. במשך שנים הזוגות האלה מילאו שאלונים שונים שכללו בין היתר את תדירות יחסי המין שלהם כמו גם את התזונה ממנה ניזונו ופעילויות אחרות שעשו. החוקרים מצאו כי גברים ונשים שאכלו דגים בתדירות גבוהה יחסית היו בעלי סיכויים טובים יותר להרות בפחות זמן.

      עוד בנושא:
      6 דברים שאת צריכה לעשות אם את מתכננת הריון השנה
      למה חשוב לקחת חומצה פולית לפני ההריון ובתחילתו?

      הממצאים הראו כי גברים שאכלו דגים ארבע פעמים בשבוע במנות של קצת יותר ממאה גרם, העלו את הסיכוי של בני הזוג להיכנס להריון מהר יותר ב-47 אחוזים. אצל נשים המספרים האמירו עד ל-60 אחוזים בהשוואה לאחרות שאכלו מנה אחת של דג או פחות בשבוע. המקר שהתפרסם בכתב העת Journal of Clinical Endocrinology & Metabolism מצא כי אחרי 12 חודשים, 92 אחוזים מהזוגות שאכלו שתי מנות דגים בשבוע או יותר נכנסו להריון, בהשוואה ל-79 אחוזים מקרב אלה שאכלו פחות.

      סטייק טונה (ShutterStock)
      סקסי פיש. סטייק טונה (צילום: shutterstock)

      גם כאשר בחנו את תדירות יחסי המין החוקרים גילו כי בני זוג שאכלו יותר דגים גם עשו יותר סקס. כמה יותר? 22 אחוזים, בהשוואה לכאלה שאכלו מנה אחת ושל דג פחות בשבוע. לדברי החוקרים למרות הממצא המעניין הזה, הוא לא זה שאחראי על התוצאות הכלליות, שכן אלה נותרו בעינן גם לאחר שנתון זה הוצא מהמשוואה.

      אומגה 3, ויטמינים וחלבונים

      "מאכלי ים יכולים לעזור בשיפור איכות הזרע של הגבר, כמו גם בביוץ הנשי ובשאר מרכיבים", אמרה העורכת הראשית, אודרי ג'יי ג'סקינס מהמחלקה לתזונה בביה"ס לבריאות הציבור באוניברסיטת הרווארד. "נשים נבהלות פעמים רבות מדגים בגלל החששות לגבי כספית, אבל יש רמות נמוכות של מזהמים במאכלי ים שאנו אוכלים בדרך כלל, הכוללים טונה בשימורים, סלמון, שרימפס ועוד".

      למרות הדאגה הקודמת לגבי רמות כספית בדגים, ה-FDA המליץ לאחרונה כי נשים בהריון, כאלה שמניקות או כאלה שרק מתכננות הריון יאכלו יותר דגים. דגים מכילים חומרים מזינים חיוניים, כולל חומצות שומן אומגה 3, חלבון, ויטמינים ומינרלים כגון ברזל. חומרים אלו הם חיוניים, במיוחד עבור נשים בהריון, כיוון שהם תורמים להתפתחות העובר ברחם.