פיקוד העורף הגל השקט

הגדרת ישובים להתרעה
      הגדרת צליל התרעה

      נושאים חמים

      מה נשים צריכות לאכול כדי לשפר את הסיכוי שלהן להיכנס להריון?

      אתם כבר יודעים שלבחירות התזונתיות שלכם יש השפעה משמעותית על הבריאות, אבל מחקר חדש מהרווארד מגלה כי התזונה שלכן ושל בני הזוג משפיעה גם על הכניסה להריון. אז מה כדאי ומה כדאי פחות לאכול?

      מה נשים צריכות לאכול כדי לשפר את הסיכוי שלהן להיכנס להריון?

      בווידיאו: נכנסה להריון פעמיים בהפרש של 10 ימים - וילדה שתי בנות

      יש זוגות שנכנסים להריון בניסיון הראשון, ויש כאלה שצריכים להיאבק במשך שנים ולעבור טיפולים מכאיבים כדי להגשים את חלומם. יש הרבה מיתוסים שנוגעים להתנהגויות והרגלים של גברים ונשים בכל מה שקשור לשיפור הסיכויים להיכנס להריון, אבל כאמור מדובר לרוב באמונות לא מבוססות. כעת, מחקר חדש של אוניברסיטת הרווארד מצא כי לתזונה של נשים וגברים טרום ההריון יש משמעות גדולה על הסיכויים להיכנס להריון.

      המחקר, שהתפרסם בכתב העת American Journal of Obstetrics and Gynaecology, התבסס על סקירת מחקרים קודמים ועל הנתונים הלקוחים מתוכם על תזונה ופוריות. החוקרים הגיעו למסקנה כי על מנת להיכנס להריון ביתר קלות על גברים ונשים לאכול תזונה עשירה בדגים, עוף, דגנים מלאים, פירות וירקות. תזונה שכזאת תשפר לטענתם את פוריות האישה ואת איכות הזרע של הגבר.

      עוד בנושא:
      השיטה בת 100 השנה שעוזרת לנשים להכנס להריון
      6 דברים שאת צריכה לעשות אם את מתכננת הריון השנה
      למה חשוב לקחת חומצה פולית לפני ההריון ובתחילתו?

      קערה מלאה באגוזים (ShutterStock)
      משפרים את פוריות האישה. אגוזים (צילום: shutterstock)

      החוקרים פירטו את מרכיבי התזונה של כל מין, כאשר נשים צריכות לאכול סלמון, אגוזים וזרעים, תרד, שעועית, דגנים מלאים, פירות וירקות. גברים צריכים לאכול תזונה עשירה בפירות הדר, דגים, דגנים מלאים, עוף, שוקולד מריר ופירות יער.

      ומה באשר למזונות שכדאי להימנע מהם? גם פה לחוקרים הייתה תשובה מפורטת: גם הגברים וגם הנשים צריכים לנסות ולהפחית צריכה של מזונות עשירים בשומן טראנס, כמו עוגיות ומרגרינה, מוצרי חלב, סויה, אלכוהול וקפאין נמצאו ככאלה שלא מועילים ולא גורעים מהסיכוי להיכנס להריון.

      עבור גברים, חשוב לשמור על רמות נוגדי חמצון שלהם, ולכן פירות יער, פירות הדר ושוקולד כהה הם מזונות שחשוב להוסיף לתפריט. כשמדובר בבשר אדום ודגים, החוקרים אומרים שאם הם נחשפים ל"רמות גבוהות של זיהום סביבתי" הם עלולים להוות סיבה לדאגה, אך יש צורך במחקר נוסף. מחברי המחקר מדגישים כי לא צריך לקחת את תוצאות המחקר שלהם כעובדה מוגמרת שכן יש צורך במחקים נוספים. כך או כך, לטענתם אכילה בריאה ומאוזנת היא המפתח.