פיקוד העורף הגל השקט

הגדרת ישובים להתרעה
      הגדרת צליל התרעה

      נושאים חמים

      מה חלב עושה לעור הפנים שלנו?

      כמה מהחומרים הפעילים הנפוצים ביותר במוצרי טיפוח ואנטי אייג'ינג מופקים מחלב וגם צריכה שלו בתזונה יכולה לתרום למראה העור. זה מה שחלב עושה לעור שלכם - מבפנים ומבחוץ

      אישה אוכלת יוגורט (ShutterStock)
      איך אתם מעדיפים לצרוך את נוגדי החמצון שלכם? יוגורט עם פירות (אילוסטרציה: shutterstock)

      החלב הוא אחד המאפיינים המזוהים ביותר עם חג השבועות אבל הוא נמצא לא רק במאכלים החג הנפוצים, אלא גם בתוך רבים מהתמרוקים שלנו. תכשירים קוסמטיים רבים מכילים רכיבים פעילים הנגזרים מחלב. רכיבים אלו תורמים לתפקוד עורי תקין, מסייעים לתהליך חידוש תאי העור, מעלים את רמת הלחות ובאופן כללי משפרים מאוד את מראה העור.

      עוד בנושא:
      תשכחו מקרם: 8 מזונות שמוסיפים לחות לגוף
      8 שינויים קלים בשגרה שיגרמו לכם להראות צעירים יותר
      למה פתאום כולן רוצות לשים חומצה על הפנים?

      שני הרכיבים הפעילים הבולטים ביותר שנגזרים מחלב הם:

      סודיום לקטט Sodium Lactate
      ● מלח הנוצר מהתססה של חומצת חלב, אשר "מושך" אליו מים, מלחח את העור ומאזן
      ● את רמת החומציות בפורמולה.
      ● מסיר בעדינות שאריות תאים מעל פני העור בעת תהליך הניקוי.
      ● בעל תכונות אנטי מיקרוביות ומחזק את יכולת העור לאגור מים.

      קרם פנים (ShutterStock)
      תכשירים קוסמטיים רבים מכילים רכיבים פעילים הנגזרים מחלב. קרם פנים (אילוסטרציה: shutterstock)

      חומצה לקטית Lactic Acid
      ● חומצה אלפא הידרוקסית המופקת מחלב (ומפירות וצמחים מסויימים).
      ● ממיסה את הדבק הבין תאי המחבר בין תאי העור ומעודד חידוש עורי תקין.
      ● מעלה את רמת לחות העור.
      ● תורמת למראה עור זוהר וקורן.

      אבל לא חייבים למרוח את נגזרות החלב על הפנים. גם לצריכה בדרך הישנה והמוכרת - דרך התזונה - יכולה להיות השפעה על איך שעור הפנים שלנו נראה, לטוב ולרע.
      הסוגיה בנוגע לשתיית חלב מורכבת, ואין ספק שלסוג החלב יש השפעה על העניין. חלב לא אורגני שמכיל הורמונים ואנטיביוטיקה אינו בריא לגוף וגם יכול להשפיע לרעה על עור הפנים. הורמונים הנמצאים בחלב עושים ההפך מאנטי אייג'ינג ויכולים גם לגרום להזדקנות מואצת. מחקרים מראים שמוצרי חלב יכולים לגרום להתפרצויות אקנתיות לאלו שיש נטייה לכך. לסובלים מאקנה אנו ממליצים להימנע מגבינה צהובה ודברי חלב שמנים.

      אין ספק שאם רוצים ליהנות ממה שלחלב יש להציע צריך לצרוך אותו באופן הנקי ביותר ולכן ההמלצה היא לצרוך רק חלב אורגני מפרות שאוכלות עשב ללא אנטיביוטיקה ועם מינימום הורמונים.

      פגימנטציה בעור (ShutterStock)
      בלי הגנה אנטי-אוקסידנטית העור נהיה אפרורי ועם נטיה לפיגמנטציה וקמטים. פיגמנטציה (אילוסטרציה: shutterstock)

      לאנטיאוקסידנטים תפקיד חשוב מאוד בהגנה על גופינו ועורנו מפני נזקי רדיקלים חופשיים. רדיקלים חופשיים פוגעים בתפקוד ובמבנה התאים. יש להם השפעה ישירה על בריאות הגוף ומראה עור הפנים. כשאין לנו הגנה אנטיאוקסינדטית מספקת העור נהיה אפרורי, מיובש ועם נטייה מוגברת לכתמי פיגמנטציה ולקמטים.

      ישנם שני סוגים של אנטיאוקסידנטים: אנטיאוקסידנטים הפעילים בסביבה שומנית (מסיסי שומן) ואנטי אוקסידנטים הפעילים בסביבה מימית (מסיסי מים). כיוון שהגוף שלנו מורכב מאזורים שומניים ואזורים מימיים אנו צריכים לחשוף את גופנו לשני הסוגים. אך כיוון שלתאים שלנו יש מעטפת שומנית המגנה עליהם, אם אנו רוצים לספק הגנה לתאים שלנו עלינו לוודא שאנו צורכים מספיק אנטיאוקסידנטים מסיסי שומן, כגון: ויטמין A, ויטמין E וויטמין C בנגזרת השומנית שלו "אסטר סי".

      נוגד חמצון עוצמתי

      חלב מכיל את אחד מנוגדי החמצון מסיסי השומן העוצמתיים ביותר. חומצות שומן מצומדות (CLA), שמצויות באופן טבעי אך ורק בבשר ובחלב בקר. בין יתרונותיהן של חומצות שומן אלה ניתן למנות:
      • יכולות אנטי-אוקסידנטיות עוצמתיות בסביבת לפידים (שומנים) - ולכן יש להם יכולת להגן על התאים שלנו באופן היעיל ביותר.
      • יכולות אנטי דלקתיות.
      • הפחתת אחוזי שומן בגוף (נלקח גם כתוסף תזונה).

      אישה שותה חלב (ShutterStock)
      השילוב של נוגדי החמצון עם חומצות השומן הייחודיות לחלב הוא אפקטיבי במיוחד. אישה שותה חלב (אילוסטרציה: shutterstock)

      היכולות האנטי-אוקסידנטיות של חומצות השומן המצומדות מועצמות הודות לנוכחות של נוגדי חמצון נוספים המצויים בחלב וביניהם: ויטמין A, ויטמין E ו-Q10. ויטמין A מגן על הדנ"א של התאים מפני פגיעת רדיקלים חופשיים. ויטמין E המופיע בחלב כאלפא טוקופרול, הנגזרת הפעילה ביותר של ויטמין E, מצוי בכמויות קטנות אך בגלל הנגזרת הספציפית שלו עדיין נחשב לפעיל ביותר, מגן על המעטפת של התאים. Q10, מגן גם כן על מעטפת התאים ובנוסף מגן על המעטפת של המיטוכונדריה - האחראית על האנרגיה התאית.

      יש לציין, שחלב אינו המקור היעיל ביותר לנוגדי חמצון אלו, אך השילוב שלהם עם חומצות השומן המצומדות, והפעילות הסינרגית שלהם ייחודית לשומן המצוי בחלב בקר.
      הפעילות האנטיאוקסידנטית של חלב לא עוצרת שם. חלבוני WHEY וקזאין, הייחודיים לחלב, מורכבים מחומצות אמינו ופפטידים (שרשראות קצרות של חלבונים) אשר גם להם סגולות נוגדות חמצון. בשביל שהפפטידים הביו-אקטיביים יפעלו כנוגדי חמצון, עליהם לעבור פירוק אנזימתי במערכת העיכול שלנו.

      הכותבת היא מייסדת ומנכ"לית תאגיד קוסמטיקה