וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סימן אזהרה: מה המיקום של החצ'קונים אומר על הבריאות שלכם?

15.3.2017 / 12:11

הם הסיוט הגדול של כל מתבגר, ולפעמים לא עוזבים גם בבגרות, אבל הפצעונים על הפנים הם הרבה יותר מסתם מטרד. התפרצויות האקנה יכולות להצביע על בעיות רפואיות עמוקות יותר. כך תזהו אותן ותטפלו בבעיה מהשורש

אישה מפוצצת חצ'קון. ShutterStock
במקום לפוצץ את התסמינים, תבינו מה הם מנסים לאותת לכם/ShutterStock

אם אתם סובלים מאקנה בעור הפנים אתם בטח יודעים שיש אזורים שמשום מה הפצעונים תמיד יופיעו דווקא עליהם. מסתבר שזה ממש לא מקרי ויש סיבה טובה לכך שהתפרצויות האקנה חוזרות תמיד לאותו האזור בפנים. הפצעונים עלולים להיות ביטוי לתהליכים עמוקים ומורכבים יותר שמתרחשים בתוך גופנו ומבט מעמיק יותר בהם יעזור לכם לדעת למה חשוב לשים לב. הגיע הזמן להפסיק לטפל בתסמינים ולעקור את הבעיה מהשורש.

עוד בנושא:
האם זו הדרך הקלה ביותר לנצח את הקמטים?
שאלנו רופאי עור מה הסוד שלהם לעור פנים צעיר
פני צלקת: למה אסור לכם להוציא שחורים?

אם ההתפרצויות מופיעות באזור קו הלסת או בסנטר

התפרצויות אקנה בחלק התחתון של הפנים עלולות להצביע על בעיה הורמונלית. אקנה הורמונלי נגרם על ידי עודף של אנדרוגן, הורמון המין הגברי (הכולל טסטוסטרון). הורמונים אלה מגרים את בלוטות השומן יתר על המידה וסותמים את הנקבוביות, בהן גדלים חיידקי האקנה. התפרצות אקנה הקשורה להורמונים עלולה להתרחש גם כשבעה עד עשרה ימים לפני קבלת הווסת. במקרה כזה אין סיבה לדאגה ואפשר רק לחכות שהתופעה תחלוף.

אקנה בלסת. ShutterStock
סימן לעודף בהורמונים, אקנה בקו הלסת/ShutterStock

אם ההתפרצות מופיעה באזור המצח העליון

התפרצויות אקנה בחלקו העליון של המצח בדרך כלל קשורות למערכת העיכול. המשמעות היא שגופנו מתקשה לפרק מאכלים מסוימים ויש לנסות לשנות הרגלי אכילה אם אתם רוצים להיפטר מהנקודות הטורדניות. בעיות רפואיות נוספות העלולות לגרום לפצעי אקנה במצח הן לחץ, מחסור בשינה או בעיות בכבד. אם ישנן התפרצויות תכופות של אקנה באזור המצח יש להתייעץ עם רופא.

אם ההתפרצות מופיעה באזור ה-T

אזור ה-T הוא החלק הפנים שמחבר בין המצח התחתון, האף ואזור הפה. אזור זה בדרך כלל שומני יותר משאר חלקי הפנים, ולכן יהיו בו יותר קומודונים (ראשים שחורים). האיפור בו משתמשים גם עלול לגרום להתפרצויות באזורים אלו מכיוון שבמקרים רבים הוא סותם את הנקבוביות ובכך גורם להופעת הנקודות האדומות עליהן. הדרך הטובה ביותר לחלץ קומודונים ולטפל בנקבוביות סתומות היא לפנות לטיפול מקצועי. כל ניסיון "להוציא" ראשים שחורים בבית עלול לגרום לצלקות או זיהומים ובכך להחריף את התופעה.

אם ההתפרצויות מופיעות על הלחיים

הסיבה לאקנה בלחיים יכולה להיות צריכת סוכר מופרזת. דיאטה המגבילה את כמות הסוכר עשויה לעזור לנקות את האזור מפצעונים. בנוסף כדאי להיות מודעים למידת הקרבה של הטלפון הנייד לפנים לאורך היום. המכשיר הסלולרי נושא כמות עצומה של חיידקים, ובמסך מצטברת כמות גדולה של שמן, לכלוך ושאריות איפור. יש להקפיד לנקות את הטלפון הנייד עם חומר חיטוי על מנת למנוע את העברת החיידקים אל העור.

אקנה בלחי. ShutterStock
רוצים להעלים את האקנה? תתחילו להעלים את הסוכר מהתפריט היומי/ShutterStock

אם ההתפרצות מופיעה בקצה הפנים

התפרצויות אקנה לאורך קו השיער, ליד האוזניים, או באזור הלחי, עלולות להיגרם כתוצאה משימוש במוצרי יופי שסותמים את הנקבוביות. עם זאת, כשהפצעונים מופיעים באזור זה חשוב לקחת בחשבון גם גורמים נוספים, כגון שימוש במוצרי שיער המכילים שמנים וכימיקלים שיכולים לסתום או לגרות את הנקבוביות. אם הבעיה מתמשכת מומלץ לנסות לשנות את שגרת הטיפוח למשך כמה שבועות, להשתדל להשתמש במוצרים טבעיים ולראות אם ניכר שיפור במראה העור. בנוסף חשוב להקפיד לנקות כובעים, מחממי אוזניים ומכשירים ניידים שעלולים להעביר חיידקים אל קצוות הפנים.

ייעוץ מקצועי: חוה זינגבוים, מייסדת ומנכ"לית "חוה זינגבוים"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully