וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פני צלקת: למה אסור לכם להוציא שחורים?

5.7.2016 / 12:47

מאוד קשה להתעלם מהם ולהמשיך כאילו כלום לא קרה, אבל עדיף ככה. למה יש לנו שחורים על הפרצוף, ממה הם נוצרים, איך מטפלים בהם ולמה לעזאזל הם שחורים?

אישה מפוצצת חצ'קון. ShutterStock
אבל למה הן שחורות?/ShutterStock

קומודנים, או בשמם העממי יותר "שחורים", נוטים להוציא אנשים מדעתם. יש כאלה שנשבעים שזה אפילו יותר גרוע מחצ'קונים, והרבה מאוד אנשים נמלאים חשק בלתי מוסבר להוציא אותם ממקומם – בלי לחשוב על ההשלכות. אבל מה זה בכלל שחורים, ולמה הם מציקים לנו כל כך?

הנקודות השחורות הללו - שנמצאות לא רק על הפנים, אלא גם על הגב, החזה והזרועות - נגרמות מהרחבה של חלקו העליון של מבנה השערה כתוצאה מהצטברות של שומנים ותאים מתים לכדי סוג של פקק. השומנים האלה מופרשים מבלוטות חלב הצמודות למבנה השערה, ומושפעים בין היתר מהורמונים.

עוד בנושא:
לקראת פיצוץ: איך לטפל נכון בחצ'קונים
מה לאכול כדי לשפר את מראה העור?
לטפח את העור עם מה שיש בבית

"השחורים הם אחד ממרכיבי האקנה והם שכיחים בעיקר בפנים, בקו האמצע של הגב והחזה ולעיתים בכתפיים", אומרת ד"ר נעה ריץ, רופאה מומחית בעור במחוז שרון-שומרון של כללית. ולמה הן בצבע שחור? ד"ר ריץ מסבירה כי "מבנה השערה, הזקיק, נפתח על פני העור ונחשף לאוויר. החומר בפקק מקבל גוון שחור בשל התחמצנות השומן בו".

השיטות שעוזרות, ואלה שממש לא

איזה עם מדבקה להסרת שחורים. ShutterStock
המדבקות האלה לא באמת עוזרות/ShutterStock
"לא מומלץ להוציא שחורים לבד, שכן "עולה לא נכונה עלולה ליצור דלקת באזור ובהמשך- צלקת"

למרות שרבים מאיתנו משקיעים מאמצים גדולים בהעלמת אותם שחורים, ד"ר ריץ מסבירה כי הם לא מזיקים לעור, וכי הסיבה להוצאתם היא אסתטית בלבד. ניתן להסיר את השחורים על ידי שימוש בתכשירים ייעודיים שמפרקים את הקומודנים, או ידנית. היא מוסיפה כי לא מומלץ להוציא שחורים, שכן "פעולה לא נכונה עלולה ליצור דלקת באזור ובהמשך- צלקת". לכן, אם אתם ממש רוצים להעלים את השחורים שלכם - פנו לקוסמטיקאית.

הרבה מאוד אנשים משקיעים כסף ומאמצים ברכישת שלל תכשירים לניקוי עור הפנים, אבל לפעמים התוצאה של אלו הפוכה. "יש להיזהר משימון הפנים בתכשירים קומדוגניים או מניקיון יתר של הפנים בתכשירים מייבשים, הכוללים אלכוהול, מנטול ועוד. ייבוש יתר עשוי להוביל לתגובה הפוכה - הפרשת יתר של שומנים בעור, שעלולים לגרום ליצירת ראשים שחורים נוספים", מסבירה ד"ר ריץ, "אין גם טעם בשפשוף, משום שהבעיה עמוקה יותר משטח פני העור בלבד". מאותה סיבה, גם המדבקות להסרת שחורים לא ממש עובדות – הן מסירות רק את החלק השטחי ביותר.

עוד באותו נושא

אני רק שאלה: איך נוצרות שקיות שחורות מתחת לעיניים?

לכתבה המלאה
טיפול פנים לגבר. ShutterStock
טיפול פנים זה תמיד טוב/ShutterStock

ותמיד אפשר גם למנוע

אז מה אפשר לעשות כדי לשמור את העור נקי משחורים? מיכל זיו, קוסמטיקאית פרא-רפואית, ממליצה למי שסובל מריבוי שחורים "לשטוף את הפנים בבוקר ובערב עם סבון טוב אך לא מייבש, ולהשתמש בתכשיר המכיל חומצות אלפא-הדרוקסיות המסייע בחידוש ובהשלת תאים מתים משפר ומונע קומדונים". היא מוסיפה כי ניתן לעשות אחת לשבוע פילינג עדין לעור. מומלץ להימנע ממריחת קרמים שומניים, ולבחור בקרם לחות קליל על בסיס מים. "גם במריחת קרם מקדם הגנה חשוב לדעת ששימוש בקרם שומני עלול לגרום לייצור מוגבר של קומדונים נוספים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully