וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מומחה משיב: מה עושים כשהאצבעות לא מפסיקות לעקצץ?

14.5.2018 / 15:07

"אני חש נוקשות CHS במשך כל היום וקושי לקפל את אצבעות כף היד, או ללחוץ על כפתורים. זה לא כאב - אלא תחושה מאוד לא נעימה כאילו הכל נוקשה וקפוא". נשמע מוכר? הקשיבו לתשובה של פרופ' רפי קרסו ב-103FM

כף יד. ShutterStock
יש כמה סיבות לירידה בתחושת היד או לעקצוצים באצבעות. כף יד/ShutterStock

הרגשתם פעם עקצוצים בכפות הידיים? לתכניתה אחרונה של פרופ' רפי קרסו פנה מאזין בן 68 שמרגיש את זה ללא הפסקה, וביקש לדעת מה זה אומר, ומה עושים עם זה.

המאזין, אבי, סיפר כי עבר כמה בדיקות, אולם עדין לא מצא ממה הוא סובל. "נשלחתי לבצע בדיקת הולכה עצבית (EMG), והתוצאה הייתה תקינה. גם אז הרופא שלי לא היה מרוצה ושלח אותי לבצע את אותה בדיקה בפעם השנייה והתוצאות יצאו זהות", סיפר, "הרופא מצדו הודיע שהכל בסדר. אך הנוירולוג שלח אותי לבדיקת עמוד שדרה צווארי".

עוד בנושא:
למה הידיים שלנו רועדות לפעמים, ומתי זה צריך להדאיג?
האנשים שמחזיקים את הרגשות שלהם בקצות האצבעות
סובלים מידיים קרות? זה מה שהרפואה הסינית מציעה


פרופ' קרסו הסביר למאזין כי יש כמה סיבות שיכולות לגרום לאדם לירידה בתחושת היד או לעקצוצים באצבעות. "השכיחה ביותר היא סוכרת, ישנה סבירות גם לבעיית כליות, חוסר בוויטמין B12, חוסר בברזל או חסרים מעין אלה. זאת עלולה להיות דלקת בעצבים, וכשזאת הסיבה היא מתחילה בדרך כלל ברגליים. אך כשהיא מתחילה בידיים כמו במקרה שלנו, צריך לבדוק האם קיימת בעיה בעמוד השדרה הצווארי - במיוחד בגיל 68 שזהו זמן שבעיה זו שכיחה ביותר".

האזינו לראיון המלא

  • עוד באותו נושא:
  • ידיים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully