וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קולולו קולולו: האירווזיון מעלה את המורל הלאומי, וזה מדעי!

13.5.2018 / 11:16

הנה נושא שלא חשבנו שנמצא בכתב עת מדעי: חוקרים מהאימפריאל קולג' בלונדון גילו שלתחרות האירופאית יש השפעה חיובית על מצב הרוח של אזרחי המדינות המשתתפות, גם כאלו שהגיעו למקומות נמוכים

ניב אהרונסון

בווידיאו: ככה נטע הרימה את המורל הלאומי בכיכר רבין

אחרי ההרמות בכיכר רבין בתל אביב הלילה, אנחנו ממש לא צריכים עדויות נוספות שהאירוויזיון יכול להעלות את המורל הלאומי, אבל תמיד טוב לדעת שהמדע עומד מאחוריך. חוקרים מהאימפריאל קולג' בלונדון מצאו כי השתתפות באירוויזיון קשורה לעליה ברמת האושר הלאומית. אז תחשבו מה עושה ניצחון בתחרות.

המחקר מצא כי על כל התקדמות של עשרה מקומות בתחרות, הסבירות של אנשים להיות מאושרים ומסופקים מחייהם עלתה בארבעה אחוזים. המחקר שהתפרסם בכתב העת BMC לבריאות הציבור מצא כי גם הגעה למקום נמוך מעלה את תחושת האושר אצל אזרחי המדינה בהשוואה לאזרחים במדינות שלא השתתפו כלל.

עןד בנושא:
מדד האושר העולמי 2018: פינלנד כבשה את הפסגה, ארה"ב בירידה
יאללה, כפיים: כך מוזיקה משפיעה לכם על מוח

מחקר שהתחיל כבדיחה משרדית

"המחקר הזה התחיל בבדיחה משרדית", הודה עורך המחקר הראשי ד"ר פיליפוס פיליפידיס מבית הספר לבריאות הציבור באימפריאל קולג'. "אנחנו עוסקים ביום יום שלנו בהשפעות שיש להחלטות ציבוריות, סביבתיות וכלכליות על איכות החיים והבריאות של הציבור. העובדים של המחלקה שלנו מגיעים מרחבי העולם ובזמן שתחרות האירוויזיון התקיימה הם תהו האם יש לתחרות כזו השפעה על האושר הלאומי. החלטנו לבחון את הנושא והופתענו שקיים קשר".

עוד באותו נושא

התחזית: רמת האושר שלכם תצנח בהדרגה, אך תזנק שוב בגיל הזה

לכתבה המלאה
נטע ברזילי, אירוויזיון 2018. AP
הזוכה שלנו. נטע ברזילי/AP

החוקרים ניתחו מידע של 160 אלף אנשים מ-33 מדינות ברחבי אירופה שמילאו שאלונים של סקר שנקרא הברומטר האירופאי (the Eurobarometer ) ומבוצע כמה פעמים בשנה על ידי ועדה אירופאית. אחת השאלות נוגעת בין היתר לסיפוק ולאושר שהאזרחים מרגישים בחייהם. המידע נאסף על השנים 2009-2015 בחודשי התחרות מאי ויוני, וגילה כאמור כי אנשים דיווחו על סיפוק גדול יותר מחייהם אם המדינה שלהם הגיעה למקום טוב בתחרות.

החוקרים חישבו האם יש השפעה למיקום בתחרות וגילו כאמור כי עליה של 10 מקומות בתוצאות הסופיות העלתה את רמת הסיפוק בארבעה אחוזים. לזכייה בתחרות אגב לא הייתה השפעה נוספת. לאחר מכן המדענים השוו בין מדינות שהגיעו למקומות נמוכים בתחרות בשנים האלה לבין מדינות שלא השתתפו כלל, ומצאו כי על אף התוצאות העגומות, השתתפות בתחרות הביאה עימה עליה אפשרית של 13 אחוזים ברמת הסיפוק והאושר של האזרחים בהשוואה למדינות שלא השתתפו.

החוקרים ביקשו להדגיש שהמחקר שלהם מראה קשר בין התחרות לרמת האושר, אך לאו דווקא קשר ישיר. הם הסבירו כי כמו כל אירוע גדול ובינלאומי, גם המקרה של האירוויזיון נותן לאזרחים נושא חיובי לדבר עליו, במקום להתעסק בחדשות המורידות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully