וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתי צריך לעשות בדיקות דם, עיניים ושיניים בפעם הראשונה?

13.5.2018 / 9:13

מתי צריך לקחת ילד לרופא שיניים בפעם הראשונה? באיזה גיל כדאי לעשות לו בדיקות דם כדי "לראות שהכל בסדר"? והאם אפשר לעשות לתינוק בדיקת ראייה? ריכזנו לכם את כל המידע החשוב הזה

תינוק עם פלסטר. ShutterStock
לא רק טיפת חלב. תינוק עם צמיד רפואי/ShutterStock

כמעט כל הורה טרי יודע שקצת אחרי שנולד תינוק צריך להתייצב בטיפת חלב לשקילה, בדיקה וקביעת תורים לחיסונים. משם זה כבר די מתגלגל בעצמו, אחת לכמה חודשים תקבלו תזכורת על התור לחיסונים או לבדיקת רופא ההתפתחות, תבינו ששכחתם מזה לגמרי, אבל תתייצבו בתור שנקבע. מערכת יעילה למדי. אבל חוץ מאבני הדרך של טיפת חלב יש עוד כמה בדיקות שלא מתבצעות דרך תחנות טיפת חלב ויש להקפיד לבצען בעיתויים הנכונים.

עוד בנושא:
מדריך: איך עושים החייאה לתינוק?
מחקר קובע: תינוקות נהיים חמודים רק בגיל חצי שנה
7 טיעונים נפוצים של מתנגדי חיסונים ואיך לנצח אותם בעזרת המדע

אולטרסאונד מפרקי ירכיים

מתי עושים? בגיל 6-8 שבועות.
איפה? אורותופד ילדים.
מה בודקים? שעצם הירך ממוקמת טוב בתוך השקע הייעודי עבורה בעצם האגן (מה שיוצר למעשה את המפרק). כאשר יש בעיה כלשהי בהתפתחות המפרק עלולה להיגרם נקיעה או פריקה שלו. בהתאם לחומרת הבעיה עלולות להיות השלכות שנעות מא-סימטריה ועד לפגיעה בטווח התנועה והפישוק של הירכיים ועד לצליעה וקושי בהליכה. גילוי של בעיה בגיל צעיר מאפשר לתקן אותה בקלות יחסית, וככל שעולה הגיל הטיפול עלול להיות מסובך יותר.

בדיקת דם (ספירת דם)

בדיקת דם לתינוק. ShutterStock
בקשו הפניה מרופא הילדים שלכם. בדיקת דם לתינוק/ShutterStock

מתי עושים? בגיל 9-12 חודשים. רופא הילדים צריך להפנות.
איפה? בקופת החולים.
מה בודקים? ספירת דם כללית, שמטרתה בעיקר לבחון 3 פרמטרים עיקריים: כדוריות דם אדומות, תאי דם לבנים וטסיות. בעזרת התוצאות ניתן לקבל תמונה על מצב בריאותו הכללי של הפעוט, חוסרים תזונתיים (ברזל למשל) ועוד.

בדיקת עיניים

בדיקת עיניים לתינוקות. ShutterStock
יש בעיות עיניים שקל יחסית לתקן בגיל הרך וקשה עד בלתי אפשרי לתקן בגיל מבוגר יותר. בדיקת עיניים לתינוקת/ShutterStock

מתי עושים? בגיל חצי שנה.
איפה? רופא עיניים מומחה לילדים.
מה בודקים? את מנח גלגלי העין, תנועת העיניים, רפלקסים ויכולתו של התינוק ליצור קשר עין ולעקוב אחר עצם בתנועה. מטרת הבדיקה היא לאתר בעיות כמו פזילה, עין עצלה ועוד, שאותם קל יותר באופן מובהק לתקן בגיל הרך והסיכויים לכך יורדים ככל שעולה הגיל. בנוסף, יש לבצע בדיקות שגרתיות חוזרות בגיל שנה וחצי ובגיל 3, אלא אם כן יש הנחיה אחרת מהרופא למעקב תדיר יותר. בבדיקה המאוחרת יותר תתבצע גם בדיקה של הרשתית בעזרת טיפות מרחיבות אישונים.

רופא שיניים

מתי עושים? עם בקיעת שן ראשונה ולא יאוחר מגיל שנה. לאחר מכן מעקב לפי המלצת הרופא.
איפה עושים? רופא שיניים מומחה לילדים.
מה בודקים? התפתחות תקינה של החניכיים, חלל הפה, השיניים והליך בקיעתן. כמו כן, הרופא מדריך את ההורים מסכנות העששת ודרכים למניעתה. לביקורים המניעתיים הללו אצל רופא השיניים יש חשיבות נוספת, והיא שבשנים מוקדמות אלה מתעצב היחס של הילד לרופא השיניים, ומפגשים באווירה טובה ללא כאב או צורך טיפולי דחוף מספקים בסיס חיובי לביקורים עתידיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully