וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התופעה המדאיגה שעלולה להתרחש אצל מי שנוחר חזק

8.5.2018 / 9:17

חוקרים מאוניברסיטת אינדיאנה גילו כי אנשים שסובלים מהפרעת שינה של דום נשימה בשינה נמצאים בסיכון גבוה יותר לסבול מגולגולת דקה - מה שמעמיד אותם בסכנת מוות

האם זו השיטה הכי מוזרה להתמודד עם נחירות?/מערכת וואלה! News

בווידיאו: האם זו השיטה הכי מוזרה שקיימת לעצור את הנחירות בלילה?

מסיבות לא ברורות לאנשים שחווים דום נשימה בשינה יש גולגולת דקה יותר. את פרט המידע הזה גילו חוקרים מארה"ב והם מזהירים כי יש לכך משמעויות בריאותיות שעלולות להיות קטלניות. לטענת החוקרים הגולגולת הדקה עלולה לאפשר לנוזל שהעוטף את המוח, כמו גם את חוט השדרה, לדלוף באופן ספונטני, מה שיכול לגרום לקומה, דמנציה, שבץ וכמובן למוות.

דום שינה בנשימה (Sleep Apnea) היא תופעה שנגרמת בעקבות צניחה של בסיס הלשון והחיך הרך מה שמביא לחסימה של דרכי האוויר ולהפסקת נשימה למשך שניות ארוכות ולאחר מכן התעוררות בנחירה חזקה ובקול חרחור. מחקר גדול שבחן קבוצה גדולה של נוחרים בארה"ב מצא כי 34 אחוזים מהגברים ו-19 אחוזים מהנשים סבלו מדום נשימה בשינה, תופעה שקשורה וכנראה גם עלולה להחמיר תסמינים של מחלות לב וכלי דם.

עוד בנושא:
מה המשמעות האמיתית של הנחירות שלכם?
מלחמת המינים: למה גברים נוחרים יותר מנשים?
לילה שקט: התרגילים שיעזרו לכם להפסיק לנחור

צילום מוח. ShutterStock
גולגולת דקה שמסכנת חיים/ShutterStock

מחבר המחקר ד"ר ריק נלסון, מאוניברסיטת אינדיאנה, אמר: "דום נשימה בשינה עשוי לתרום באופן מכני להתפתחות הפרעות הקשורות להדקקות הגולגולת". החוקרים סרקו את גולגולותיהן של 114 מטופלים בגילאי 40-60 מתוכם 56 אנשים עם דום נשימה בשינה במצב בינוני עד חמור. הממצאים של המחקר שפורסם בכתב העת JAMA Otolaryngology הראו כי מי שסבלו מדום נשימה בשינה היו בעלי גולגולת דקה יותר בעד 1.23 מ"מ.

הנוזל המוחי (Cerebrospinal fluid - CSF) מקיף את המוח ומשמש כבלם זעזועים בתוך חלל הגולגולת הקשיח, העשוי עצם. דליפת נוזל המוח עשויה להעיד על קרע במעטפות המוח שנגרם מסיבות שונות, מולדות וכאלה שמתרחשות בגלל ניתוח או בשל תהליכים פיזיולוגיים שונים כמו שחיקת עצם. חלק מהסיבות אינן ידועות. דליפת הנוזל מתרחשת לעיתים בזמן הטיית הראש קדימה או במאמץ גופני ויכולה כאמור לסכן את החיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully