וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לילה שקט: התרגילים שיעזרו לכם להפסיק לנחור

13.5.2015 / 13:30

זה אולי נשמע כמו בעיה פשוטה, אבל נחירות עשויות לגרום לחוסר רב בשינה שיכול להשפיע לכם על כל היום, ועל הבריאות כמובן. צוות חוקרים מצא שיטת תרגול שהצליחה לצמצם את הניסורים הליליים בכמחצית. שווה לנסות

אילוסטרציה. Doreen Salcher, ShutterStock
סיוט של לילה/ShutterStock, Doreen Salcher

שלא כמו תופעות ומחלות שונות, פעמים רבות מי שנוחר הוא דווקא זה שפחות סובל מההפרעה. על פי מחקר שפורסם לאחרונה בכתב העת לחזה של הקולג' האמריקני, תרגילים של הלוע התחתון, פה ולשון יכולים להפחית באופן משמעותי נחירות עבור חולים עם נחירות ראשוניות או דום נשימה חסימתי (OSA).

תופעת הנחירה משפיעה על מאות מיליוני גברים ונשים בכל העולם, רובם בגיל העמידה, והיא אף עשויה להפוך לבעיה אמיתית כשמזדקנים. מחקר שפורסם רק לפני כחודש מצא כי אנשים מבוגרים שסובלים מתסמונת דום נשימה בשינה, שלעיתים כוללת נחירות עזות, נוטים לסבול מירידה קוגניטיבית עשר שנים מוקדם יותר מאשר אלו שאינם סובלים מהפרעה בנשימה.

במאמץ לחקור את ההשפעות של תרגילי הלוע התחתון על מצבי נחירות ראשוניים, ד"ר הראלדו לורנצי-פיליו, מחבר המחקר ועמיתיו גייסו כ -40 חולים עם דום נשימה חסימתי, קל עד מתון. החולים נבדקו בתחילת וסוף המחקר על ידי שאלוני שינה ומדידות אובייקטיביות של נחירות.

תרגילי נחירות. American College of Chest Physicians and Vanessa Ieto,
תרגילי נחירות/American College of Chest Physicians and Vanessa Ieto

למרות שהיפול בנחירות לרוב כולל הימנעות מאלכוהול ותרופות הרגעה, הימנעות משכיבה על הגב, ירידה במשקל, וטיפול בבעיות באף, ובדרכי הנשימה, החוקרים ביקשו מהמשתתפים לעשות ארבעה תרגילים בלבד:

1. דחפו את קצה הלשון נגד הגג של הפה והחליקו אותה אחורה. (יש לחזור על כל תרגיל כ-20 פעמים)

2. מצצו את הלשון כלפי מעלה כנגד גג הפה, ולחצו עליה.

3. הדביקו את הלשון לגג הפה, תוך שמירה על כך שקצה הלשון יהיה במגע עם השיניים הקדמיות.

4. הרימו את החלק האחורי של גג הפה והענבל תוך כדי אמירת "אהההה".

החוקרים אמרו בהודעה לעיתונות כי התרגילים האלה הם טיפול יעיל ומבטיח, לא פולשני שיכול להועיל לאנשים רבים ברחבי העולם. ולפרטנרים שלהם למיטה כמובן. תרגילי הפה ותרגילי הלשון הצליחו להפחית באופן משמעותי את תדירות הנחירות ב -36 אחוזים ואת כלל הנחירות בכלל ב-59 אחוזים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully